AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Del Skrevet 28. september 2018 Noen som vet hvor lenge man må steke spekemat for å unngå listeria og toxoplasmose? Anonymkode: 90a3b...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Del Skrevet 28. september 2018 Toxo blir vel kun borte ved å fryse maten i fryseboks tror jeg. Anonymkode: db39a...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Del Skrevet 28. september 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Toxo blir vel kun borte ved å fryse maten i fryseboks tror jeg. Anonymkode: db39a...00e Feil. Blir borte av frysing OG varmebehandling. Listeria blir kun borte ved varmebehandling da bakterier ikke dør ved frysing(og toksoplasmose er en parasitt). Varm den i ovn i 2 min på 180 grader så bør det holde. Anonymkode: 6b9ea...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #4 Del Skrevet 28. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Blir borte av frysing OG varmebehandling. Listeria blir kun borte ved varmebehandling da bakterier ikke dør ved frysing(og toksoplasmose er en parasitt). Varm den i ovn i 2 min på 180 grader så bør det holde. Anonymkode: 6b9ea...9cb Nå feilinformerer du. Toxo dør ved varmebehandling over 67grader. Man kan også velge å fryse maten, og da vil den være trygg for toxo uten at man trenger å varmebehandle. Anonymkode: d63da...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Del Skrevet 28. september 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Blir borte av frysing OG varmebehandling. Listeria blir kun borte ved varmebehandling da bakterier ikke dør ved frysing(og toksoplasmose er en parasitt). Varm den i ovn i 2 min på 180 grader så bør det holde. Anonymkode: 6b9ea...9cb Ser nå at jeg misforstod deg. Trodde du mente at man måtte både fryse og varmebehandle maten for å være sikker på at den er fri for toxoplasmose Anonymkode: d63da...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #6 Del Skrevet 28. september 2018 5 min gjennomstekt over 70 grader skal holde. Anonymkode: fa1d0...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #7 Del Skrevet 29. september 2018 Takk for svar! Anonymkode: 90a3b...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå