Gå til innhold

Mange som slutter i bedriften jeg jobber i!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg jobber for en bedrift med over 300 ansatte, jobbet en stund nå. Mange av de jeg har jobbet med har sluttet eller slutter nå, de fleste slutter pga dårlig bedrifts kultur. Men også andre grunner. I løpet av få måneder så har det vært over 25 som jeg kjenner har sluttet. To ting jeg ikke skjønner:

Vil dette her gjøre at bedriften våkner litt nå?

Hvordan vil de klare seg økonomisk frem til de finner en ny jobb? 

Anonymkode: c7618...9e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dårlig arbeidkultur vil bare endre seg om mesteparten av arbeidsstokken/ledelsen byttes ut. Det er så og si umulig å endre slikt, og en ledelse vil sjelden «våkne».

Dessverre er det beste å finne seg en annen jobb om man befinner seg i en slik situasjon. Å kjempe er ikke verdt det, jeg snakker av erfaring både som ansatt og tillitsvalgt på arbeidsplasser med høy gjennomtrekk og stor sykmeldingsandel. Det er verdt å merke seg slike ting når man søker nye jobber. Gjør grundig research når det gjelder arbeidsmiljø.

Hvordan de klarer seg økonomisk er vel individuelt. Noen finner raskt ny jobb, noen har oppsparte midler de lever på før de får dagpenger etc.

Anonymkode: b9ae2...941

• Liker 6
Skrevet

I vår bedrift er det likedan. Utrolig hvor mange som har sluttet siste året. Og som regel er det de flinke som slutter...

Anonymkode: 8e8a2...7de

• Liker 5
Skrevet

Vil dette gjøre at bedriften våkner opp

Sorry men jeg må gi et lite lol der. Ledelsen gir en faen og de vil ikke bry seg om alle slutter. Ikke alle ledere bryr seg om trivsel, noen er ledere fordi de liker makten

Anonymkode: b5225...032

• Liker 5
Skrevet

Problemet i mange bransjer er at det ikke nytter å bytte jobb, for det er stort sett like dårlige forhold over alt. Arbeidslivet i dag er useriøst, og det kan man takke globalisering, arbeidsinnvandring og stadig dårligere oppslutning om fagforeningene om. 

Anonymkode: 2f0a5...699

• Liker 4
Skrevet

Bedriften våkner ikke dersom det er lett erstatte flertallet av de som slutter. Og iallefall ikke dersom det ikke blir sagt at det er ukultur som er grunnen for at dem sier opp. 

Hvordan man klarer seg videre økonomisk, man skaffer seg ny jobb. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I vår bedrift er det likedan. Utrolig hvor mange som har sluttet siste året. Og som regel er det de flinke som slutter...

Anonymkode: 8e8a2...7de

Ja. Det har jeg også merket. Hos oss så har alle som har sagt opp vært ordentlig flinke folk og tilbake har du de som er det motsatte. Det er sånn det blir da når det er dårlig arbeidsmiljø. Det blir igjen dårlige folk. Selv slutter jeg ved nyåret.

En dårlig bedrift driter i om folk slutter, men en bra bedrift ønsker å beholde flinke folk.

Anonymkode: a2c09...62a

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det har jeg også merket. Hos oss så har alle som har sagt opp vært ordentlig flinke folk og tilbake har du de som er det motsatte. Det er sånn det blir da når det er dårlig arbeidsmiljø. Det blir igjen dårlige folk. Selv slutter jeg ved nyåret.

En dårlig bedrift driter i om folk slutter, men en bra bedrift ønsker å beholde flinke folk.

Har du funnet ny jobb? 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du funnet ny jobb? 

Jeg har funnet en ny jobb ja. Sa opp tidligere i år og hadde ikke jobb første tiden. Oppsigelsestiden min går ut i Desember.

Skrevet

Ikke ny jobb skulle det stå.

Skrevet

I bedrifter jeg jobbet i «våknet» ledelsen eller kontoret litt.. litt flytting av folk og nye sjef på mannskapsavdelingen som har tatt litt tak i problemene. Når det er sakt, er «problemene» fortsatt ansatt i bedrift, så om det hjelper er fortsatt uvisst.. 

Anonymkode: abe51...35f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...