AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #21 Skrevet 29. september 2018 Fikk vite i uke 13 av en med godt utstyr og lang erfaring. Han sa han var 95% sikker. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så om å gjøre og vite kjønn så tidlig? Er ikke det viktigste at babyen er frisk? Anonymkode: 0113a...070 For min del, fordi jeg var nysgjerrig. Og det hjalp meg å knytte meg til fosteret siden jeg da kunne se for meg hvordan baby kom til å bli. Anonymkode: c2d61...f71 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #22 Skrevet 29. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så om å gjøre og vite kjønn så tidlig? Er ikke det viktigste at babyen er frisk? Anonymkode: 0113a...070 Å ønske å vite kjønn er jo på ingen måte ensbetydende med at det er viktigere enn et friskt barn. Tviler på at det finnes noen som helst gravide som setter kjønn høyere en et friskt barn. Anonymkode: 6b1c1...697 3
7v8 Skrevet 29. september 2018 #23 Skrevet 29. september 2018 Var på ultralyd da jeg var 12+5. Filmviter at det kunne se ut som en gutt, men med pressisering om at så tidlig var det relativt stor sannsynlighet for at man ser feil. Men gutt ble det😊
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #24 Skrevet 29. september 2018 2 timer siden, 7v8 skrev: Var på ultralyd da jeg var 12+5. Filmviter at det kunne se ut som en gutt, men med pressisering om at så tidlig var det relativt stor sannsynlighet for at man ser feil. Men gutt ble det😊 En som gjettet helt tilfeldig ville også hatt 50% sjanse for å gjette riktig. Anonymkode: 38f58...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #25 Skrevet 29. september 2018 Jeg var på tidlig UL i uke 12 i forrige svangerskap. Fikk med sikkerhet vite at han var 100% sikker på at det var jente. Han sa til og med at det var ingen tvil og om det skulle vise seg å være en gutt så syntes han veldig synd på han for alt han kunne se var "hamburger" med andre ord en skikkelig sjarmerende gynokolog. Da vi kom på ordinær UL i uke 18 var det helt tydelig en gutt og ut kom en gutt. I dette svangerskapet venter jeg til uke 18 med å vite kjønn. Er mer sikkert da. Anonymkode: 909dd...523 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #26 Skrevet 29. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ønske å vite kjønn er jo på ingen måte ensbetydende med at det er viktigere enn et friskt barn. Tviler på at det finnes noen som helst gravide som setter kjønn høyere en et friskt barn. Anonymkode: 6b1c1...697 Selvfølgelig er man nysgjerrig, men det virker på meg som at det viktigste er å vite kjønnet så tidlig som mulig. Hva utgjør det om man må vente i 5-6-7 uker før man får et sikkert svar? Man knytter seg som oftest til barnet i magen uansett. Anonymkode: 0113a...070
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #27 Skrevet 29. september 2018 På 28.9.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så om å gjøre og vite kjønn så tidlig? Er ikke det viktigste at babyen er frisk? Anonymkode: 0113a...070 Jeg er VELDIG nysgjerrig av meg og har dermed spurt litt forsiktig på UL i uke 13 om "hvis du skulle gjette kjønn ut i fra det du ser nå, hva tror du da?" Tror dette skyldes rein nysgjerrighet og at folk er så innmari spente på kjønnet, mens andre vil ha det som en overraskelse 😊 Her er man forskjellige. Personlig så betyr kjønn ingenting for meg, det viktigste er at barnet er friskt og har det bra! Anonymkode: 82995...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #28 Skrevet 30. september 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er man nysgjerrig, men det virker på meg som at det viktigste er å vite kjønnet så tidlig som mulig. Hva utgjør det om man må vente i 5-6-7 uker før man får et sikkert svar? Man knytter seg som oftest til barnet i magen uansett. Anonymkode: 0113a...070 Jeg tenker at det rett og slett er fordi man vet at muligheten er der. Fordi man vet teknologien finnes. Kanskje også fordi kjønn er lettere å forholde seg til enn fosteravvik som vi aller fleste ikke har nok kunnskap om. Også er det såkalt en prosentandel som ser for seget spesifikt kjønn og ønsker bekrefte/avkrefte. Samtidig betyr ikke det å ønske å vite kjønn at man setter et kjønn høyere enn det andre. Men har på ingen måte inntrykk av avsløring av kjønn er viktige en helse, hverken på tidelig UL eller OUL i min omgangskrets. Om som skrevet over- tror jeg gjelder for flertallet av gravide. dersom man får muligheten og velger å vite kjønn så tidelig, må man ialkefall ta det med en klype salt. Så klart knytter man seg til barnet uansett, det gjør man jo om man ikke får/ikke ønsker å vite kjønn på OUL. Anonymkode: 6b1c1...697
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #29 Skrevet 30. september 2018 Fått vite kjønnet i uke 12/13 på begge mine. Begge stemte. Dette var hos dr Lundring på Jessheim. Han har rykte på seg for å være veldig flink til å se kjønn så tidlig. Anonymkode: 96a4c...ee2 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #30 Skrevet 30. september 2018 Jeg har vært til fosterdiagnostikk på St. Olavs to ganger i uke 12-13, fått estimert jente begge gangene, og så bekreftet jente på oul rundt uke 20 begge gangene. Ny ul i uke 28 har vist gutt begge gangene, og jeg har to gutter. Enten skifter gutta mine kjønn sånn halvveis i svangerskapet, eller så kan man ikke stole på selv de beste i fagfeltet. Anonymkode: f693c...87a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #31 Skrevet 30. september 2018 Med min yngste var gyn bombesikker, zoomet inn på kjønnsleppene, pekte og viste. Dette kunne ikke være noe annet enn jente, liksom. Vel, sønnen min har ikke kjønnslepper. Anonymkode: f693c...87a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #32 Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært til fosterdiagnostikk på St. Olavs to ganger i uke 12-13, fått estimert jente begge gangene, og så bekreftet jente på oul rundt uke 20 begge gangene. Ny ul i uke 28 har vist gutt begge gangene, og jeg har to gutter. Enten skifter gutta mine kjønn sånn halvveis i svangerskapet, eller så kan man ikke stole på selv de beste i fagfeltet. Anonymkode: f693c...87a Man kan stole på den beste, jo. Han tar «aldri» feil. Anonymkode: 06d5d...985
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #33 Skrevet 1. oktober 2018 Fikk vite det i 13+3 (trodde jeg hadde bestilt time til slutten av uke 12, men termin ble satt frem). Anonymkode: 7ad74...626
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #34 Skrevet 1. oktober 2018 Fikk vite i uke 12 av Dr. Lundring, da var han 97 % sikker på at det var jente og det stemte 😊 Anonymkode: b09f7...afb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #35 Skrevet 1. oktober 2018 På 29.9.2018 den 8.48, AnonymBruker skrev: Å ønske å vite kjønn er jo på ingen måte ensbetydende med at det er viktigere enn et friskt barn. Tviler på at det finnes noen som helst gravide som setter kjønn høyere en et friskt barn. Anonymkode: 6b1c1...697 Nettopp! Det viktigste er at barnet er friskt. For min del var det viktig å vite kjønn for å kunne snakke om barnet i magen. Jeg synes det var veldig tungvint å snakke om «han eller hun», så jeg sa «den», og det gjorde hele opplevelsen litt fremmed. Etter vi fikk vite kjønn, så kunne vi snakke om datteren vår, begynne å planlegge navn litt nærmere og det var fint å snakke om «hun» og «henne» istedenfor «den». Anonymkode: 70557...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå