Gjest Marthe77 Skrevet 19. august 2002 #1 Skrevet 19. august 2002 Hei! Lurer på om det er mulig å teste ca. èn uke før ventet mens? Jeg spør fordi vi får besøk til helgen og det er "mistenkelig" om jeg ikke tar meg et glass vin eller to med de andre. Ønsker ikke at venner skal vite noe siden vi ikke vet om vi får det til... ennå :-? Lurer også på hvor lang tid etter befruktning man merker såkalte symptomer på at man er gravid, kvalme, ekstra trøtt etc.. Er det noe annet enn røyk og alkohol man skal ligge unna?? Og er det noe annet enn folat man skal ta?? Kjempefint med svar... Klem fra Marthe77..... ny her..
mammamia Skrevet 19. august 2002 #2 Skrevet 19. august 2002 Hei! Jeg testet 9 dager etter eggløsning, dvs 5 dager før ventet mens på Clearblue og graviditets-streken var sterkere blå enn kontroll-streken. så det er fullt mulig. Men om den er negativ betyr ikke det at du ikke er gravid. Dessuten lurt å bruke morgenurin siden denne er "sterkere". Ligg unna kjøtt som ikke er stekt skikkelig og bløte oster, så som brie og muggoster pga listeria. Og så toxmoplasmose-relaterte ting før du har testet deg for dette hos legen. Dvs vask av jord godt på slikt som gulrøtter. Dessuten vær obs hvis du har katt. Noen sier at det er lurt å ta tran og kalk. Men kalk kan du veie opp med flere meieriprodukter. Ellers bør du være forsiktig med medisiner. Litt paracet er greit og antihistaminer mot allergi. Ikke Ibux eller naproxen uten å snakke m lege, vet jeg. Dette kan de svare på på apoteket pluss at det som regel står i bruksanvisningen. Jeg fikk smertefulle bryster litt etter at jeg skulle ha hatt mensen. Dette var første tegn. Tror det varierer mye. Lykke til
Gjest Marthe77 Skrevet 20. august 2002 #3 Skrevet 20. august 2002 Tusen takk for svaret. Det er ganske spennende dette her.... første prøvemåned. Regner ikke med at vi får det til ennå - men vi er iallefall i gang. Fikk mensen ca den 31 juli, og jeg vet ikke helt når jeg har hatt eggløsning, men vi har iallefall kost oss hver eneste dag Håper vi har fått det til - men jeg lurer jo svært siden jeg ikke har ett eneste symptom. Det varierer vel sikkert ja. :D Hilsener!!!
pumpkin Skrevet 20. august 2002 #4 Skrevet 20. august 2002 Heisann! Vi driver også og prøver, så jeg vet hvordan du har det! Det er absolutt ikke farlig å ta et glass vin så tidlig i stadiet, hvis du er gravid da. Så du kan bare kose deg sammen med gjestene uten at det skal være "mistenkelig". Lykke til! Pumpkin
Gjest Marthe77 Skrevet 20. august 2002 #5 Skrevet 20. august 2002 Ok, kan vel ta et lite glass vin kanskje da.... iallefall hvis jeg tester på fredag/lørdag og den er negativ.... Pumpkin, hvor lenge har dere prøvd da? En stund?? De fleste av mine venninner springer rundt med unger eller mager og har mast på meg i flere år - også da det var uaktuelt å få barn for oss.. Enkelte har også gått så langt at det spør "om vi ikke kan få barn, eller..". Synes det er idiotisk av de når vi alltid har sagt at vi vil vente med det. Og nå når tiden er kommet så er det jo enda verre å svare "nei" når vi prøver, hehe.. Hvis vi får det til så har vi lyst til å ikke si noe før magen viser... men det blir vel vanskelig å svare på spørsmål når jeg alltid kjører på fest da. Lykke til Pumpkin! Håper at dere klarer det snart :blunke:
pumpkin Skrevet 21. august 2002 #6 Skrevet 21. august 2002 Marthe77, vi har ikke prøvd så lenge, nei. Bare siden bryllupet 8.juni. Men mensen min er helt ute av kontroll etter at jeg sluttet med p-pillen i januar Har kun hatt den to ganger. Sist var 7.juli, og jeg har tatt tre (!) tester siden da, alle negative :oops: Men det er visst helt normalt, iflg legen, at mensen er ustabil etter p-pillebruk og stress osv. Så det er bare å stresse ned og håpe på det beste. Lykke til til dere også!!! Pumpkin.
Lillje Skrevet 21. august 2002 #7 Skrevet 21. august 2002 Hei! Jeg kjenner meg meget godt igjen i det du skriver. Jeg og min samboer har akkurat begynt selv å planlegge fam. forøkelse, men vi startet først for 14 dager siden. De siste 3 årene har fam. og venner drevet og mast på oss, nesten ukentlig. Men vi har klart å stå i mot. For vi ville vente til vi selv følte oss klare og det gjør vi nå. Jeg tror ikke det er skadelig om man drikker litt alkohol i begynnelsen av svangerskapet. Jeg har ei søster som har fått 2 helt nydelige døttre, og under begge svangerskapene feiret hun nyttårsaften med en kjempe fest (1 svangerskapsmnd) uten at dette har betydde noe som helst. Så jeg tror du kan ta en vel fortjent fest, men kanskje ta det litt med ro!
Marlena Skrevet 21. august 2002 #8 Skrevet 21. august 2002 Hei Marthe Vi er også inne i vår første prøvemnd. Jeg hadde mensen sist 27.juli, så det er ikke så langt unna deg...:-) Kjempe spennende, og jeg har også lurt på om det går an å teste før forventet mens, jeg tipper jeg får bare vente å se om jeg får mensen... Ønsker deg lykke til - håper det snart klaffer for oss begge Har forresten begynt å ta Folat
wed 02 Skrevet 21. august 2002 #9 Skrevet 21. august 2002 Hei! Gå på apoteket og kjøp RFSU sin graviditetstest! Den skal kunne gi deg et svar ca 1 uke før forventet ikke-mens ( i motsetning til f.eks. clearblue som du ikke "skal" bruke før samme dag). Lykke til!
Gjest Marthe77 Skrevet 21. august 2002 #10 Skrevet 21. august 2002 Pumpkin Jeg har også gått på p-piller - i 4 år, men det er ca et år siden jeg sluttet. Så jeg håper vi slipper å vente veldig lenge også. Sannsynligvis er det vel litt for kort tid siden dere sluttet på pillene til at det har klaffet ennå??! Håper dere også slipper å vente så lenge. Jeg er kjempespent - og er nesten sikker på at jeg forkludrer hele greiene med "stresset" . Har sommerfugler i magen med tanken på at jeg kan teste snart. Vet ikke helt når jeg venter "ikke-mens" siden mensen forrige gangen var litt rar (fikk litt den 30 juli - hoppet over to dager og kom så for fullt). Så kanskje jeg også bare venter og ser om den kommer i slutten av måneden.. Er rfsu-testen noenlunde sikker?? Ellers har jeg heller ikke noen symptomer. Er bare litt trøtt, men det synes jeg alltid at jeg er... Er mett hele tiden selv om jeg ikke spiser mer enn vanlig. Ellers har jeg ikke hatt ømme bryster denne eggløsningen - noe jeg pleier. Har du Lillje eller Marlena noen symptomer så tidlig? Krysser fingrene for positiv testing for alle oss!!! :D
Lillje Skrevet 21. august 2002 #11 Skrevet 21. august 2002 Helt oppriktig tror jeg ikke at jeg er blitt gravid etter bare 14 dager med prøving, selv om jeg har hatt eggløsing i denne perioden. Men jeg håper og krysser både fingre og tær. Magen min er blitt hard de siste dagene, og i dag er jeg skrekkelig trøtt, men som sakt jeg tviler på at jeg har blitt gravid så fort. Og disse symptomene kan være så mangt. Men hvis ikke mensen kommer i løpet av neste uke, blir jeg i fyr og flamme. :-?
Gjest Marthe77 Skrevet 22. august 2002 #12 Skrevet 22. august 2002 Synes tiden går så utrolig sent. Kjedelig å vente. Har bestemt meg for at jeg skal teste neste fredag dersom jeg fremdeles ikke har fått mensen. Tror ikke vi har fått det til ennå heller - etter bare to-tre uker. Så har jeg heller ingen spesielle symptomer ennå. Mange merker visst noe rundt tiden de skulle hatt mensen - andre før - og andre senere. Jaja, får vel la være å tenke så mye på det da..
Gjest Mocca Skrevet 23. august 2002 #13 Skrevet 23. august 2002 HEI!! Jeg MÅTTE bare svare her, fordi jeg er i akkurat samme båt... Hadde mensen 30. juli. Var litt merkelig, bare to dager?? Men likevel. Har jobbet hardt de siste ukene for å få det til og håper virkelig at vi (han) har skutt full blink første prøvemåneden. Jeg er skikkelig spent. Har vært litt fram og tilbake med syklusen min 4- 5 uker, men om mensen ikke kommer neste fredag tror jeg jeg kjøper en test. Ellers har jeg vært veldig trøtt og "luft" i magen, eller er det kroppen som spiller meg et puss, siden jeg nesten ikke tenker på annet??? Har også blitt mast på av venner og kjente i det siste, men nå følte vi selv at tiden var inne. Så da så. Krysser fingre for alle prøvere!! Skrives neste uke da i alle fall...
Gjest marlena, ikke innlogget Skrevet 27. august 2002 #14 Skrevet 27. august 2002 Jeg holdt på å teste meg idag men jeg ombestemte meg i siste sekund. Venter litt til.... Jeg er idag på dag 32, syklusene mine varierer fra 30-40 dager. Spennende er det virkelig. Skulle ønske det var i boks!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå