Gå til innhold

Problemer, kjøp av hund. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en hund, men ble akutt syk. Eier vil kjøpe hunden tilbake men til en langt mindre sum. 

Hunden er registrert på meg, jeg vil helst ikke selge han tilbake. Nå passer hun henne, men jeg kan da ikke gi hunden bort. Hun vil bare betale litt. 

Hvor står vi  juristisk? 

Anonymkode: 04557...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å selge hunden på Finn? Så du kan få bedre betalt og vurdere hvilken kjøper som skal få overta den.

• Liker 5
Skrevet
Just now, Hulderen said:

Hva med å selge hunden på Finn? Så du kan få bedre betalt og vurdere hvilken kjøper som skal få overta den.

Jeg vil ikke selge dyr på finn. Problmet er at hun nekter å gi hunden tilbake. Jeg omplasserer heller hunden. 

ts

Skrevet

Hvis hun passer hunden din mens du er syk så bør hun jo ha noe igjen for dette. Feks lavere kjøpesum. Men hun kan jo ikke nekte å gi deg tilbake din hund som står i ditt navn. Det er jo tyveri!  

Anonymkode: e61db...3c6

• Liker 10
Skrevet

Hvis hun ikke leverer hunden tilbake så kan du anmelde henne, det er din hund selv om hun har passet den mens du har vært syk og skal du selge så er det du som velger hvor mye du ønsker å selge hunden for.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke selge dyr på finn. Problmet er at hun nekter å gi hunden tilbake. Jeg omplasserer heller hunden. 

ts

Hvorfor vil du ikke gi/ selge hunden tilbake til tidligere eier hvis hunden har det bra der, og de kjenner hverandre fra før av ? 

Hvis du av rent prinsipp kun for å være bitch heller vil omplassere hunden til andre, så virker du ikke som en god hundeeier. 

Anonymkode: 4482c...f9f

• Liker 16
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ikke gi/ selge hunden tilbake til tidligere eier hvis hunden har det bra der, og de kjenner hverandre fra før av ? 

Hvis du av rent prinsipp kun for å være bitch heller vil omplassere hunden til andre, så virker du ikke som en god hundeeier. 

Hun nekter å betale samme sum. 

ts

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hvor mye penger er det snakk om da? 

Anonymkode: 4014e...d47

Skrevet

Hvor lenge siden er det du kjøpte hunden?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hva er viktigst for deg da, vite at hunden har det trygt og godt der den er kjent eller å få igjen alt av kroner og ører ? 

Du burde heller bruke energien din på å bli frisk. 

• Liker 23
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hunden har det nok bra der, men jeg vil ikke bli 25 tusen fattigere. 

3 hours ago, Lauv said:

Har dere skrevet kontrakt? 

Ja hunden er også registret på meg. 

3 hours ago, Kvartz said:

Hvor lenge siden er det du kjøpte hunden?

Fire uker. Først var det på prøve, i mellomtiden har jeg blitt syk. Nå krever hun kennelpris for å passe hunden selv om avtalen hele veien har vært at hun kan få passe hunden. Jeg føler meg slått ut. Hun sier hun vil ha han tilbake, men har ikke penger. Nå passer hun han, men så kom det sms om at jeg skal betale for at hun gjør det. 

Skrevet

Jeg regner med at det er rasehund pga prisen. Jeg har rasehund og skrev kontrakt. I kontrakten står det at selger har førsterett på å kjøpe hunden dersom jeg ønsker å selge hunden. Hva står i kontrakten du skrev under? Du kjøper ikke hund til 25000 uten kontrakt og kvittering. 

Anonymkode: 7ad84...524

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å enten hentet hunden selv, om du er frisk nok til det, eller fått noen du kjenner til å hente den for deg. Har du virkelig ingen i familien eller en venn som er flink med dyr som kan passe den for deg en periode frem til du kommer deg på beina igjen? 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg regner med at det er rasehund pga prisen. Jeg har rasehund og skrev kontrakt. I kontrakten står det at selger har førsterett på å kjøpe hunden dersom jeg ønsker å selge hunden. Hva står i kontrakten du skrev under? Du kjøper ikke hund til 25000 uten kontrakt og kvittering. 

Anonymkode: 7ad84...524

Det står kanskje der, men jeg har ikke sett det. Men selger har ikke penger. 

6 minutter siden, tesla123 said:

Jeg ville anbefalt deg å enten hentet hunden selv, om du er frisk nok til det, eller fått noen du kjenner til å hente den for deg. Har du virkelig ingen i familien eller en venn som er flink med dyr som kan passe den for deg en periode frem til du kommer deg på beina igjen? 

Vi har roet oss litt nå, frem og tilbake med meldinger. Hun kan få kjøpe hunden tilbake, men for samme sum. Og hun vil kreve kennelpris for å passe bikkja. Det siste går jeg ikke med på. Jeg omplasserer den heller gratis. Jeg vet ikke om hun har kennel, men da må det også skrives en avtale? 

ts

Skrevet

Du vil heller omplassere hunden gratis til noen andre, enn å godta at tidligere eier kjøper den tilbake og dermed minsker tapet ditt?  :klo:

Må man sende bort dyret for pass fordi man selv ikke kan ta vare på det (uansett årsak), så er det helt normalt betale for pass... 

• Liker 11
Skrevet

Jeg regner med oppdretter vil selge valpen igjen for full pris, så jeg skjønner godt ts´ irritasjon over at hun ikke vil betale for valpen. Ts kan jo sjekke muligheten for å heve kjøpet, usikker på hvordan reglene rundt dette er siden det tross alt ikke er feil på valpen som er årsaken, men akutt sykdom hos eier. 

Personlig hadde jeg heller lagt ut valpen på finn selv, det er uansett det den havner...

Anonymkode: 4e200...962

• Liker 6
Skrevet
10 hours ago, _popcorn_ said:

Du vil heller omplassere hunden gratis til noen andre, enn å godta at tidligere eier kjøper den tilbake og dermed minsker tapet ditt?  :klo:

Må man sende bort dyret for pass fordi man selv ikke kan ta vare på det (uansett årsak), så er det helt normalt betale for pass... 

Hun har ikke penger til å kjøpe og nå vil hun kreve penger for å passe han, kennelpris. Avtalen var ved kjøpet at de kunne passe hunden, men dette tar litt av vel?

Jeg kan hente hunden i morgen. 

TS

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med oppdretter vil selge valpen igjen for full pris, så jeg skjønner godt ts´ irritasjon over at hun ikke vil betale for valpen. Ts kan jo sjekke muligheten for å heve kjøpet, usikker på hvordan reglene rundt dette er siden det tross alt ikke er feil på valpen som er årsaken, men akutt sykdom hos eier. 

Personlig hadde jeg heller lagt ut valpen på finn selv, det er uansett det den havner...

Det er vel ikke snakk om en valp, men voksen hund ?? Forstår meg ikke på egoistiske folk som setter sin stolthet før dyrs behov. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel ikke snakk om en valp, men voksen hund ?? Forstår meg ikke på egoistiske folk som setter sin stolthet før dyrs behov. 

Nei, jeg skjønner det sånn at det er en valp, ts hentet for bare 4 uker siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...