AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Har 2 gamle iPhone liggende.. Hva gjør de med telefonen? Anonymkode: e595b...5cf
NancyDrew Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Om mobilen har brukbare deler, så tar de ut disse til senere reparasjoner. Ellers kaster de den med annen elektronikk, på den fornuftige måten. Hovedsaken er jo for å unngå at folk kaster elektronikk sammen med annet søppel, som ikke bare forurenser, men kan være potensielt farlig/ brannfarlig etc. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Blir ikke noen sendt til trengende i u-land også, hvis de er brukbare fremdeles? Anonymkode: 059e1...295
NancyDrew Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke noen sendt til trengende i u-land også, hvis de er brukbare fremdeles? Anonymkode: 059e1...295 Jeg fikk i hvert fall beskjed om at da jeg pantet min iphone (som fortsatt funket) så ville de se an på hvor mange av delene som kunne brukes videre. Jeg fikk mye i pant for min, ettersom det bare var glasset som var knust. Den aller første, som ikke gikk an å slå på (pluss mange riper osv) fikk jeg minste prisen på, da den var mindre verdt. Panter på Telia, om det har noe å si. Men det kan godt være de gjør det du skriver altså. Men da må de jo sjekke om tlf ikke er farlig (indre skader) og gjør de det da, gratis, og sender av gårde? Vi er jo Norge...
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 4 minutter siden, nancydrew skrev: Jeg fikk i hvert fall beskjed om at da jeg pantet min iphone (som fortsatt funket) så ville de se an på hvor mange av delene som kunne brukes videre. Jeg fikk mye i pant for min, ettersom det bare var glasset som var knust. Den aller første, som ikke gikk an å slå på (pluss mange riper osv) fikk jeg minste prisen på, da den var mindre verdt. Panter på Telia, om det har noe å si. Men det kan godt være de gjør det du skriver altså. Men da må de jo sjekke om tlf ikke er farlig (indre skader) og gjør de det da, gratis, og sender av gårde? Vi er jo Norge... Hva med bilder og info inni mobilen? Anonymkode: e595b...5cf
NancyDrew Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med bilder og info inni mobilen? Anonymkode: e595b...5cf Du får beskjed om å nullstille mobilen før du leverer den inn. Om den er så ødelagt at du ikke klarer dette, så kan du, om du har iphone, gjøre det via iCloud. Usikker på andre telefoner, men de kan klare å redde ut bilder på noen, om det var det du tenkte. Ellers bare sletter de alt for deg med fabrikkinnstillingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå