Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg har så vanvittig lyst på jobben. Nå går jeg bare og tripper rundt og klarer ikke tenke på annet.

Jeg var først på gruppeintervju, så på individuelt intervju. Hadde i utgangspunktet selvsagt lyst på jobben, men fikk bare enda mer lyst på den etter det individuelle intervjuet da jeg fikk mer innblikk i stillingsoppgavene og hvordan de ansatte jobber.

Det står mellom meg og fem andre. Jeg hilste jo på de andre, og de var veldig hyggelige og ikke minst kompetente konkurrenter. De sa at de trenger noen til å fylle stillingen ganske så raskt, og jeg tror at fire av oss har fast jobb (dvs. tre måneders oppsigelsestid), én er nyutdannet uten jobb, og jeg har 14 dagers oppsigelsestid pga prøvetid. 

Jeg følte intervjuet gikk ganske så bra, selv om jeg var litt nervøs. I ettertid har jeg tenkt at jeg burde frontet enda litt mer av min kompetanse og begrunnelser for å søke på akkurat denne stillingen. Jeg fikk jo sagt en del, men er småting jeg i ettertid ser jeg nok burde nevnt. På slutten av intervjuet spurte de om hvor lang oppsigelsestid jeg hadde og sa også at de ønsket å fylle stillingen raskest mulig. De spurte deretter om mine forventninger til lønn.

De fortalte meg så at de skulle bruke fredag (i dag) og mandag på å ringe referanser, og at de raskt etter ville ta en avgjørelse og ta kontakt.

Jeg har tre gode referanser som jeg vet var svært fornøyde med meg og arbeidet mitt. Jeg har også forberedt de på at de vil få en telefon.

Tror dere ikke det står mellom meg og kandidaten som er nyutdannet? Jeg tenker sånn på dette, og for meg virker det logisk. De har jo en stilling de må fylle snarest mulig. Og alle vi som var på intervjuet er jo kvalifiserte. Skal sies at jeg fikk et godt inntrykk av samtlige som stilte.

Vet dere ikke kan gi meg noen svar altså. Jeg bare er så utålmodig og skulle gjerne likt å høre litt gjetninger og noen tanker :)

Anonymkode: 42569...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tanker? Dette er tortur 😅

Jeg klarer jo ikke tenke på annet. Og nå er jeg redd for at jeg er uaktuell siden de ikke tok kontakt med referansene mine på fredag. De sa jo de skulle ringe rundt på mandag også, men jeg tenker plutselig at de kanskje ville ringt mine referanser allerede på fredag dersom jeg var veldig aktuell.

Vet som sagt at dere ikke kan gi noe svar, men jeg hadde blitt veldig glad bare for å høre noen spekulasjoner 😅

Skrevet

Jeg tenker at det er svært kostbart for en bedrift å ansette feil kandidat så jeg tviler stetkt på at oppsigelsestid veier tyngst. Det er verdt å vente på riktig kandidat. 

Masse lykke til, HI! 🤞🏻

Anonymkode: 819e5...d6f

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er svært kostbart for en bedrift å ansette feil kandidat så jeg tviler stetkt på at oppsigelsestid veier tyngst. Det er verdt å vente på riktig kandidat. 

Masse lykke til, HI! 🤞🏻

Jo, det er sant. Du har et poeng. Men stillingen er midlertidig med mulighet for forlengelse/fast. Da er jo ikke risikoen like stor, tenker jeg.

Men de ønsker vel uansett å ansette riktig person. Jeg bare håper det er meg, haha.

Takk for lykkeønskninger!

Skrevet

Har du fått svar enda? Spennende dette 😁

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar enda? Spennende dette 😁

Nei, har ennå ikke hørt noe. Og de har heller ikke ringt referansene mine. Så det er vel ikke særlig håp igjen. Tenker å ringe de i morgen for å høre hvor langt de har kommet i prosessen. 

Har vært en tung dag i dag siden jeg innser at slaget mest sannsynlig er tapt. Og jeg hadde virkelig lyst på denne jobben.

Takk for at du spør hvordan det har gått 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...