AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Vi har to barn nå og vi er ferdig. Eller? Hodet sier at vi er ferdig. Men hjertet er usikkert... Blir litt misunnelig når jeg ser andre gravide. Hva gjør vi? Argumenter for kun 2 barn: -Hverdagen er gjennomførbar. Overkommelig. -To voksne + to barn = enkelt -En gutt og en jente. -Trenger ikke ny bil eller nytt bosted. -Økonomien er grei, ikke super bra. -Barna er friske. Hva om det 3. barnet skulle bli født med en alvorlig sykdom eller diagnose. Hva skjer med dynamikken? Argumenter for å få et 3. barn: -Spennende å følge enda et barns utvikling og reise gjennom livet. Var visst ikke mange argumentene der gitt... Men tenk en ny, søt, gutt eller jente i familien da 💕😍 Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Jeg hadde sagt nei. Tenkt på alt det fine i livet du har nå. Hvorfor gå igjennom nye år med småbarnsslit? Vil ikke råde noen til å få flere, men selv har jeg bare to. To er virkelig ikke bare bare det heller, tenker jeg. Og, ja. Tenk om barnet ditt får utfordringer? Anonymkode: 58c0d...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sagt nei. Tenkt på alt det fine i livet du har nå. Hvorfor gå igjennom nye år med småbarnsslit? Vil ikke råde noen til å få flere, men selv har jeg bare to. To er virkelig ikke bare bare det heller, tenker jeg. Og, ja. Tenk om barnet ditt får utfordringer? Anonymkode: 58c0d...ab1 Jeg vet. Du har rett. Skulle ønske hjertet var helt med på det!! Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har to barn nå og vi er ferdig. Eller? Hodet sier at vi er ferdig. Men hjertet er usikkert... Blir litt misunnelig når jeg ser andre gravide. Hva gjør vi? Argumenter for kun 2 barn: -Hverdagen er gjennomførbar. Overkommelig. -To voksne + to barn = enkelt -En gutt og en jente. -Trenger ikke ny bil eller nytt bosted. -Økonomien er grei, ikke super bra. -Barna er friske. Hva om det 3. barnet skulle bli født med en alvorlig sykdom eller diagnose. Hva skjer med dynamikken? Argumenter for å få et 3. barn: -Spennende å følge enda et barns utvikling og reise gjennom livet. Var visst ikke mange argumentene der gitt... Men tenk en ny, søt, gutt eller jente i familien da 💕😍 Anonymkode: 178be...f80 Jeg ville sagt: gi blaffen i argumentene og Følg Hjertet! ❤ Anonymkode: cce3c...7fd 3
Ulrikke Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 En nabo av meg skulle ikke ha flere barn. Så ble de gravide allikevel. Hadde to fra før. Tredjemann var tvillinger. Altså fikk de fire barn. Den ene av tvillingene har i tillegg et handicap. Ikke veldig stort, men nok til at det må tas hensyn til. Som de sier, de elsker sine barn, men hadde de kunnet sett inn i fremtiden og valgt om igjen.... Poenget mitt er at du vet hva du har. Man er tross alt heldig som har to friske barn. Mange får det helt fint til med flere. Men jeg er nok farget av naboens opplevelse, som selvfølgelig vil skje svært få!!! 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #7 Skrevet 28. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt: gi blaffen i argumentene og Følg Hjertet! ❤ Anonymkode: cce3c...7fd Takk for svar! 👶🏼💝 Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #8 Skrevet 28. september 2018 3 minutter siden, Ulrikke skrev: En nabo av meg skulle ikke ha flere barn. Så ble de gravide allikevel. Hadde to fra før. Tredjemann var tvillinger. Altså fikk de fire barn. Den ene av tvillingene har i tillegg et handicap. Ikke veldig stort, men nok til at det må tas hensyn til. Som de sier, de elsker sine barn, men hadde de kunnet sett inn i fremtiden og valgt om igjen.... Poenget mitt er at du vet hva du har. Man er tross alt heldig som har to friske barn. Mange får det helt fint til med flere. Men jeg er nok farget av naboens opplevelse, som selvfølgelig vil skje svært få!!! Ja, sjansen er jo der.. Og nettopp derfor tviler jeg litt altså 😳 Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #10 Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, Tvist skrev: Hva sier mannen? Han vipper sånn som meg, men han er typen som heller følger hodet enn hjertet... Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #11 Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, Rucula skrev: 2 🧒🏼👧🏼😘 Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #12 Skrevet 28. september 2018 Har vært gjennom samme hodebry. Vi har 3 til sammen. Jeg en og han to. Jeg vil gjerne ha en til siden jeg bare har ett som er ordentlig mitt. Samboer er med på dette. Men det tok jammen tid å komme til den konklusjonen for meg. Jeg har også tenkt "tenk om det ene eller det andre kan skje", men hva hvis man angrer idet man finner ut at det er for sent å få flere barn? Kanskje sjansen er verdt å ta uansett? Jeg sier: følg magefølelsen ❤ Anonymkode: bc0ed...94f 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #13 Skrevet 28. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært gjennom samme hodebry. Vi har 3 til sammen. Jeg en og han to. Jeg vil gjerne ha en til siden jeg bare har ett som er ordentlig mitt. Samboer er med på dette. Men det tok jammen tid å komme til den konklusjonen for meg. Jeg har også tenkt "tenk om det ene eller det andre kan skje", men hva hvis man angrer idet man finner ut at det er for sent å få flere barn? Kanskje sjansen er verdt å ta uansett? Jeg sier: følg magefølelsen ❤ Anonymkode: bc0ed...94f Takk for at du deler og gir meg noe å tenke på 😂😅😘 Anonymkode: 178be...f80
Gjest Frulseth Skrevet 28. september 2018 #14 Skrevet 28. september 2018 Jeg syns man skal kjenne etter hva man selv har kapasitet til. Barna dere allerede har må komme først. Klarer dere følge de opp 100%? Har dere mye familietid? Får de alt de trenger av oppmerksomhet og egentid? Har dere lett råd til livet dere allerede lever, og mer til overs? Har dere som foreldre nok av energi, tolmodighet og glede i hverdagen? Hvis svarene på disse spørsmålene er ja så er dere godt rustet til å få flere barn❤️
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #15 Skrevet 28. september 2018 1. Foreløpig, men begge er i bhg-alder. Hva når skolen begynner og fritidsaktiviteter står for tur... 2. /3. Ja, for nå kan vi ta oss av en hver. Hvem tar den tredje....? 4. Nja.... 5. Ja, for nå er livet overkommelig. Kan det bli overveldende med 3? Hodet tar seg av disse spørsmålene kjenner jeg 🙄 Anonymkode: 178be...f80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #16 Skrevet 28. september 2018 Følg drømmen - så lenge far er enig 😊 Anonymkode: ed1e0...9b8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #17 Skrevet 28. september 2018 Åh, jeg forstår deg så godt. Jeg er like ambivalent som deg. Jeg synes to er perfekt antall. En hver, plass i bil, fint på ferie, osv. Men så kjenner jeg at jeg ikke er helt ferdig. Ønsker en stor familie med liv og røre, og jeg vil oppleve alt en gang til. Dersom du tenker mye på det så synes jeg du skal gå for det. Ellers kommer du sikkert til å angre .. Anonymkode: 3eda6...98e
atropos Skrevet 28. september 2018 #18 Skrevet 28. september 2018 Jeg hadde to, skulle ikke ha tre. Ble gravid uten at det var planlagt. Har nå tre. Angrer ikke! Å ha tre barn er slitsomt. Særlig nå når de er små alle sammen. Men tenk så fint det blir når de er litt større og kan leke med hverandre og være en liten flokk ❤️ Vi måtte ha større bil, men slapp unna større hus. Det å bytte bil er ikke så stress da. Og jeg kan anbefale 7setere. Veldig digg å kunne stappe alt og litt mer du trenger i bilen uten logistikk😅
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #19 Skrevet 29. september 2018 Vi går for nr 3 men her er eldste 13 og yngste 1,5 år. Da blir det ikke kaos med tre stk 😊 Anonymkode: 09867...19a
Frk.Strøken. Skrevet 29. september 2018 #20 Skrevet 29. september 2018 15 timer siden, atropos skrev: Jeg hadde to, skulle ikke ha tre. Ble gravid uten at det var planlagt. Har nå tre. Angrer ikke! Å ha tre barn er slitsomt. Særlig nå når de er små alle sammen. Men tenk så fint det blir når de er litt større og kan leke med hverandre og være en liten flokk ❤️ Vi måtte ha større bil, men slapp unna større hus. Det å bytte bil er ikke så stress da. Og jeg kan anbefale 7setere. Veldig digg å kunne stappe alt og litt mer du trenger i bilen uten logistikk😅 Samme her! Jeg elsker å ha 3 barn. Slitsomt ja! Men verdt det. 2 bhg barn og 1 førsteklassing. Overgangen fra 2 til 3 var ikke så stor som fryktet. 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå