AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Hei! Jeg har et lite firma som jeg ''putler på'' med på fritiden. Er fast ansatt på fulltid, men jobben gir meg mye fritid (skiftarbeid). Nå har firmaet jeg har på si, gitt meg en del mer inntekter enn jeg trodde på forhånd. Har fått skjema for forskuddsskatt jeg skal betale, men dette dekker jo ikke det nødvendige siden jeg tjener mer enn planlagt. Derfor lurte jeg på, i neste innbetaling som er i november, kan jeg bare betale inn mer der enn det som står der? Eller må jeg inn å få endret hele skattekortet? Altså, si at det står i betalingskortet at jeg skal betale 5000 kr i forskuddsskatt. Kan jeg bare betale inn 15000 kr på den innbetalingen feks, eller blir det helt feil? Anonymkode: bb57b...666
_Mayhem_ Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/kid-for-tilleggsforskudd-og-forskuddsskatt/ 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 30 minutter siden, _Mayhem_ skrev: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/kid-for-tilleggsforskudd-og-forskuddsskatt/ Å, tusen hjertelig! Her velger jeg da «tilleggsforskudd» sant? Den kommer jo utenom den vanlige forskuddsskatten.. Anonymkode: bb57b...666
Million Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, tusen hjertelig! Her velger jeg da «tilleggsforskudd» sant? Den kommer jo utenom den vanlige forskuddsskatten.. Anonymkode: bb57b...666 Det ville jeg valgt, iallfall. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 I min jobb gjør vi dette ved å legge inn valgfritt månedlig trekkbeløp i "min side" i hr/lønns- og fraværsportalen. Men det så jo lett og greit ut via den linken over også. Anonymkode: aa336...331
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #7 Skrevet 28. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I min jobb gjør vi dette ved å legge inn valgfritt månedlig trekkbeløp i "min side" i hr/lønns- og fraværsportalen. Men det så jo lett og greit ut via den linken over også. Anonymkode: aa336...331 TS driver eget selskap, så det blir noe annet. Anonymkode: a6628...5bd
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #8 Skrevet 28. september 2018 Når du driver ditt eget selskap, og kommer over en viss sum i inntekt, må du vel også levere skattemelding som næringsdrivende ? Anonymkode: 24976...2a3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du driver ditt eget selskap, og kommer over en viss sum i inntekt, må du vel også levere skattemelding som næringsdrivende ? Anonymkode: 24976...2a3 Ja, men det har jo ikke så mye å si? Får jo fremdeles restskatt som alle andre (noe jeg vil unngå, derav denne tråden) 😅 Anonymkode: bb57b...666
Eliza Doalot Skrevet 28. september 2018 #10 Skrevet 28. september 2018 Du kan gjøre som beskrevet over, eller rett og slett bare sette pengene på egen høyrentekonto frem til 31.mai 2019. Da kan du tjene renter på dem, fremfor at staten oppbevarer dem for deg. Forutsetningen er selvsagt at du ikke fristes til å bruke dem til annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå