AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #21 Skrevet 24. oktober 2019 På 28.9.2018 den 12.17, Nicco skrev: Jeg har gjort det i Oslo, Klinikk Fleischer. Veldig fornøyd. Tror jeg betalte rundt 11.000 for øvre øyelokk. Selve bedøvelsen var ikke direkte vond, mere ubehagelig. Ingen smerter etterpå, tok ikke så mye som en Paracet, bare litt ‘stramt’😊 nå veit ikke jeg helt om man kan sende privat mld her inne, for kunne sendt deg før/etter bilder😊 Jeg er veldig usikker på dette 🙈🙈Hva slags info fikk du i forkant og hvem snakket du med? Hvor mye hud fjerner kirurgen ved en slik operasjon, vet du det? Anonymkode: dde9f...814
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #22 Skrevet 25. oktober 2019 På 28.9.2018 den 17.17, miss spjåk skrev: takk for tilbakemelding Million. Vet at familiemedlemmer som har operert seg begynte å slite med synet pga dette, så tenker det er bedre å ta tak i det før den tid. Men jeg utsetter det helst.. fjerner de for mye av øyelokket kan det bli seendes litt spesielt ut. Jeg får manne meg opp noen år 😁 Hvordan blir man seende ut? Anonymkode: dde9f...814
miss spjåk Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter #23 Skrevet 26. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir man seende ut? Anonymkode: dde9f...814 Det ser naturlig ut. Men vet det er viktig å gå til en som vet hva han/hun driver med.
Mf88 Skrevet 31. oktober 2022 #24 Skrevet 31. oktober 2022 Hei, er det noen som har tatt øvre øyelokkoperasjon som følte de fikk problemer i ettertid; små øyne, endret utseende, stramhet som resulterer i ømfintlighet/begrenset syn, problemer med å åpne øynene ordentlig, hvis dere etter en stund har merket bedring evt ikke setter jeg pris på tilbakemeldinger😊🥲 har veldig dårlig komikasjon med kirurg som fraskriver seg alt ansvar.. lurer derfor på om man bare må vente å se evt om det kan rettes opp?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #25 Skrevet 31. oktober 2022 Mf88 skrev (2 timer siden): Hei, er det noen som har tatt øvre øyelokkoperasjon som følte de fikk problemer i ettertid; små øyne, endret utseende, stramhet som resulterer i ømfintlighet/begrenset syn, problemer med å åpne øynene ordentlig, hvis dere etter en stund har merket bedring evt ikke setter jeg pris på tilbakemeldinger😊🥲 har veldig dårlig komikasjon med kirurg som fraskriver seg alt ansvar.. lurer derfor på om man bare må vente å se evt om det kan rettes opp? Jeg syns moren min fikk små øyne og hun plages av at øynene er tørre. Hvilke plager har du fått? Anonymkode: 10713...280
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #26 Skrevet 31. oktober 2022 Mf88 skrev (5 timer siden): Hei, er det noen som har tatt øvre øyelokkoperasjon som følte de fikk problemer i ettertid; små øyne, endret utseende, stramhet som resulterer i ømfintlighet/begrenset syn, problemer med å åpne øynene ordentlig, hvis dere etter en stund har merket bedring evt ikke setter jeg pris på tilbakemeldinger😊🥲 har veldig dårlig komikasjon med kirurg som fraskriver seg alt ansvar.. lurer derfor på om man bare må vente å se evt om det kan rettes opp? Hei. Jeg får så vondt når jeg leser innlegget ditt. Kjenner på min egen skam, smerte og fortviles. Dessverre er det masse dårlige kirurger i Norge. Fordi ingen er villige til å gjøre noe med det, forsetter de å operere. Leger er ekstremt lojale mot hverandre og avvik innen kosmetisk kirurgi blir det gjort lite med. Det er ca 100 kirurger i Norge som gjør slike inngrep, i det private og i det offentlige. De fleste vet hvem hverandre er. Det er mye skam i dette og derfor tror jeg at få saker havner oss NPE. Klager du til NPE vil saken din bli vurdert av en lege. Legen som jobber for NPE er ofte ikke praktiserende leger lenger. Fordi praktiserende leger veldig sjeldent ønsker å uttale seg om andre legers arbeid. Du finner endel info på legeforeningen sin side og der kommer det tydelig frem at det er pasientene som legene har minst lojalitet mot. Lederen av legeforeningen Anne Karin Rine gikk selv ut i august og oppfordret pasienter til å IKKE anmelde saker. Etter at en sak hadde blitt anmeldt til politiet. For noen år tilbake ble en kvinnelig kirurg meldt til NPE. Hun hadde 50 saker på seg, over 40 av pasientene fikk erstatning. Hun mistete lisensene sin i Norge, i dag jobber hun i Sverige. Jeg sendte saken min til NPE fordi jeg ikke klarte å lukke øynene mine på over 12 mnd. Der er fremdeles veldig trangt, etter fire år. De fjernet alt for mye av øyelokket, de fjernet fett, en muskel og arrene ligger langt over øyelokket. Utseende er forandret : mindre øyne, mindre mimikk, veldig stram hud og øyenbrynene har blitt dratt nedover. Det værste er at jeg ikke klarer å myse lenger, fordi det ikke er nok hud. Jeg driver med veldig mange vannaktiviteter og da er dette ekstremt plagsomt ( kan ikke bruke briller på kiting, vindsurfing og wakeboard ) Som gir meg hodepine og øynene har blitt veldig lysfølsomme. Saksbehandleren hos NPE viste godt hvem kirurgen var. Saken min ble avvist. Det hjalp ikke at flere utenlandske kirurger hadde uttalt seg og sa at her hadde kirurgen tatt alt for mye hud. Saksbehandleren mente at man ikke kunne stole på en utenlandsk kirurger som kun har sett et bilder av meg. Saksbehandleren hos NPE har også bare sett bilder av meg ( det blir så useriøst ) Jeg har vært innom sikkert 15 kirurger. Ingen vil uttale seg skriftlig, men alle de unge ( 10 stk under 50 år ) sier at det er tatt alt for mye hud og at metoden kirurgen brukte på meg er udatert. De over 50 sier at min kirurg var flink en gang. Norge har en lang vei å gå, når det gjelder avvik innen helsevesenet. I andre bransjer er avvik verktøy som blir brukt slik at bransje kan bli flinkere og for å redusere antall feil. Hvem som helst kan ta kosmetisk kirurgi, ingen vil stoppe deg. Veldig mange kirurger er bare ute etter å tjene penger på deg ( de er mer selgere enn de er leger) I Norge er vi dessverre alt for naive, vi stoler på leger 😉😉. Vi kvinner må også ta mer ansvar, dette er en industri som er råtten. Ett hvert inngrepet kan gi komplikasjoner, derfor er det utrolig viktig å sjekke med flere kirurger. Jeg var veldig syk da jeg gjorde det, kirurgen viste det og burde ha stoppet det. Det tok meg to år, før jeg klarte å se på meg selv i et speil. Fordi jeg følte meg stygg og fordi jeg skammet meg slik. Selv 4 år etter sliter jeg med å være med på bilder og jeg skammer meg hver dag. Det er kirurgen som burde skamme seg, og ikke jeg 😉😉 Det eneste vi som har blitt utsatt for dårlig kirurgi kan gjøre, er å krype ut av skammen og snakke om det. Mange kvinner synes at jeg kan takke meg selv, det kan jeg også. Samtidig har jeg et ansvar ovenfor andre kvinner, jeg unner ikke min værste fiende å stå i dette. Det er en kamp, fordi jeg valgte det selv og fordi jeg betalte noen for å gi meg problemer for resten av livet. Kirurgen som opererte meg synes det tydeligvis er helt greit. Det gjør så sykt vondt, det kan oppleves litt som et overgrep fordi kirurgen ikke tar på seg noe ansvar. Anonymkode: dde9f...814 1 6 1
Mf88 Skrevet 4. november 2022 #27 Skrevet 4. november 2022 On 10/31/2022 at 3:16 PM, AnonymBruker said: Jeg syns moren min fikk små øyne og hun plages av at øynene er tørre. Hvilke plager har du fått? Anonymkode: 10713...280 Det var trist å høre at hun har de plagene. Jeg føler øyene mine har blitt mindre, selvom kirurgen sa det var umulig å gjøre noe med selve øyefasongen, alikvel føler jeg de er mindre og at venstre øye er litt skjevt. Jeg tenker at dette går seg helt til etterhvert, men er redd for at når det er sydd slik det er at formen ikke vil endre seg tilbake. Jeg plages veldig av bregrenset synsfelt da jeg ikke får sett opp og til siden...
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #28 Skrevet 4. november 2022 Mf88 skrev (2 minutter siden): Det var trist å høre at hun har de plagene. Jeg føler øyene mine har blitt mindre, selvom kirurgen sa det var umulig å gjøre noe med selve øyefasongen, alikvel føler jeg de er mindre og at venstre øye er litt skjevt. Jeg tenker at dette går seg helt til etterhvert, men er redd for at når det er sydd slik det er at formen ikke vil endre seg tilbake. Jeg plages veldig av bregrenset synsfelt da jeg ikke får sett opp og til siden... Kan jeg spørre om alderen på kirurgen? Anonymkode: dde9f...814
Mf88 Skrevet 4. november 2022 #29 Skrevet 4. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan jeg spørre om alderen på kirurgen? Anonymkode: dde9f...814 Jeg er usikker, men rundt 45 år vil jeg tro
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #30 Skrevet 4. november 2022 Mf88 skrev (11 minutter siden): Jeg er usikker, men rundt 45 år vil jeg tro Takk🙏🏻🙏🏻. Ikke samme kirurgen som jeg havnet hos. Jeg tror det er store forskjell på kirurger, noen har klart å oppdatere seg og forsetter å utvikle seg. Andre gjør som de alltid har gjort og bruker ikke tilbakemeldingene fra kunden til å bli bedre. Hos meg fjernet de fett og en muskel i tillegg til hud. Dette er en metode som de fleste kirurger har gått fra. Din opplevelsen av at øynene har blitt mindre stemmer. Øynene har ikke blitt mindre fysisk, men opplevelsen av det stemmer. Når det fjernes mye hud, vil fasongen på øynene dine endres og de vil virke mindre. Jo mer hud som fjernes, jo større utfordringer vil du som pasient få. Hos meg fjernet de nesten 3 cm, jeg sov meg åpne øyne i over 12 mnd. Hadde det hjulpet deg om kirurgen hadde møtt deg og sakt beklager? Evt om du hadde fått tilbake pengene. Anonymkode: dde9f...814 1
Mf88 Skrevet 4. november 2022 #31 Skrevet 4. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk🙏🏻🙏🏻. Ikke samme kirurgen som jeg havnet hos. Jeg tror det er store forskjell på kirurger, noen har klart å oppdatere seg og forsetter å utvikle seg. Andre gjør som de alltid har gjort og bruker ikke tilbakemeldingene fra kunden til å bli bedre. Hos meg fjernet de fett og en muskel i tillegg til hud. Dette er en metode som de fleste kirurger har gått fra. Din opplevelsen av at øynene har blitt mindre stemmer. Øynene har ikke blitt mindre fysisk, men opplevelsen av det stemmer. Når det fjernes mye hud, vil fasongen på øynene dine endres og de vil virke mindre. Jo mer hud som fjernes, jo større utfordringer vil du som pasient få. Hos meg fjernet de nesten 3 cm, jeg sov meg åpne øyne i over 12 mnd. Hadde det hjulpet deg om kirurgen hadde møtt deg og sakt beklager? Evt om du hadde fått tilbake pengene. Anonymkode: dde9f...814 Så synd å høre at du slet med det i over 12 mnd! Jeg føler jeg har fått skikkelig dårlig oppfølging, og hvis jeg kontakter kirurgen vil hun nærmest ikke snakke med meg og er veldig arrogant. Jeg føler absolutt ikke det er verdt pengene jeg har betalt, og ville gjerne ha hatt tilbake pengene for inngrepet😕 jeg vurderer å kontakte en annen kirurg for å høre muligheten for å evt korrigere, sy øyelokket på nytt slik at det ikke forandrer øyefasongen min... men føler det blir en tung kamp... føler du deg fornøyd med resultatet nå?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #32 Skrevet 4. november 2022 Mf88 skrev (2 timer siden): Så synd å høre at du slet med det i over 12 mnd! Jeg føler jeg har fått skikkelig dårlig oppfølging, og hvis jeg kontakter kirurgen vil hun nærmest ikke snakke med meg og er veldig arrogant. Jeg føler absolutt ikke det er verdt pengene jeg har betalt, og ville gjerne ha hatt tilbake pengene for inngrepet😕 jeg vurderer å kontakte en annen kirurg for å høre muligheten for å evt korrigere, sy øyelokket på nytt slik at det ikke forandrer øyefasongen min... men føler det blir en tung kamp... føler du deg fornøyd med resultatet nå? Hvis du orker, ikke gi deg på å få tilbake pengene. Det er kanskje den eneste oppreisningen du noen gang vil få. Hvis hun er arrogant eller ufin mot deg, så fortelle det bare masse om henne. Hvis hun har gjort en dårlig jobb og oppfører dårlig, så pisser hun litt på gode kirurger. Du må aldri ta det personlig hvordan hun behandler deg. Det finnes kun noe få som jeg har tillit til, du kan prøve å booke en avtale på Cosmo klinikken eller hos Bjørn Olav Tvet på Ullevål. Du må ikke bli skuffet om de ikke kan hjelpe deg. Få kirurger ha lyst til å prøve å rette opp i en annen kirurgs feil. Jeg angrer på det hver dag og jeg er så fremmed for meg selv fremdeles. Det værste er alle plagene som jeg har fått. Til tider hater jeg kirurgen som ødela meg, men hun er jo bare et stakkarslig menneske. Så det er jo egentlig bare synd på henne. Anonymkode: dde9f...814 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #33 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 18.36): Hei. Jeg får så vondt når jeg leser innlegget ditt. Kjenner på min egen skam, smerte og fortviles. Dessverre er det masse dårlige kirurger i Norge. Fordi ingen er villige til å gjøre noe med det, forsetter de å operere. Leger er ekstremt lojale mot hverandre og avvik innen kosmetisk kirurgi blir det gjort lite med. Det er ca 100 kirurger i Norge som gjør slike inngrep, i det private og i det offentlige. De fleste vet hvem hverandre er. Det er mye skam i dette og derfor tror jeg at få saker havner oss NPE. Klager du til NPE vil saken din bli vurdert av en lege. Legen som jobber for NPE er ofte ikke praktiserende leger lenger. Fordi praktiserende leger veldig sjeldent ønsker å uttale seg om andre legers arbeid. Du finner endel info på legeforeningen sin side og der kommer det tydelig frem at det er pasientene som legene har minst lojalitet mot. Lederen av legeforeningen Anne Karin Rine gikk selv ut i august og oppfordret pasienter til å IKKE anmelde saker. Etter at en sak hadde blitt anmeldt til politiet. For noen år tilbake ble en kvinnelig kirurg meldt til NPE. Hun hadde 50 saker på seg, over 40 av pasientene fikk erstatning. Hun mistete lisensene sin i Norge, i dag jobber hun i Sverige. Jeg sendte saken min til NPE fordi jeg ikke klarte å lukke øynene mine på over 12 mnd. Der er fremdeles veldig trangt, etter fire år. De fjernet alt for mye av øyelokket, de fjernet fett, en muskel og arrene ligger langt over øyelokket. Utseende er forandret : mindre øyne, mindre mimikk, veldig stram hud og øyenbrynene har blitt dratt nedover. Det værste er at jeg ikke klarer å myse lenger, fordi det ikke er nok hud. Jeg driver med veldig mange vannaktiviteter og da er dette ekstremt plagsomt ( kan ikke bruke briller på kiting, vindsurfing og wakeboard ) Som gir meg hodepine og øynene har blitt veldig lysfølsomme. Saksbehandleren hos NPE viste godt hvem kirurgen var. Saken min ble avvist. Det hjalp ikke at flere utenlandske kirurger hadde uttalt seg og sa at her hadde kirurgen tatt alt for mye hud. Saksbehandleren mente at man ikke kunne stole på en utenlandsk kirurger som kun har sett et bilder av meg. Saksbehandleren hos NPE har også bare sett bilder av meg ( det blir så useriøst ) Jeg har vært innom sikkert 15 kirurger. Ingen vil uttale seg skriftlig, men alle de unge ( 10 stk under 50 år ) sier at det er tatt alt for mye hud og at metoden kirurgen brukte på meg er udatert. De over 50 sier at min kirurg var flink en gang. Norge har en lang vei å gå, når det gjelder avvik innen helsevesenet. I andre bransjer er avvik verktøy som blir brukt slik at bransje kan bli flinkere og for å redusere antall feil. Hvem som helst kan ta kosmetisk kirurgi, ingen vil stoppe deg. Veldig mange kirurger er bare ute etter å tjene penger på deg ( de er mer selgere enn de er leger) I Norge er vi dessverre alt for naive, vi stoler på leger 😉😉. Vi kvinner må også ta mer ansvar, dette er en industri som er råtten. Ett hvert inngrepet kan gi komplikasjoner, derfor er det utrolig viktig å sjekke med flere kirurger. Jeg var veldig syk da jeg gjorde det, kirurgen viste det og burde ha stoppet det. Det tok meg to år, før jeg klarte å se på meg selv i et speil. Fordi jeg følte meg stygg og fordi jeg skammet meg slik. Selv 4 år etter sliter jeg med å være med på bilder og jeg skammer meg hver dag. Det er kirurgen som burde skamme seg, og ikke jeg 😉😉 Det eneste vi som har blitt utsatt for dårlig kirurgi kan gjøre, er å krype ut av skammen og snakke om det. Mange kvinner synes at jeg kan takke meg selv, det kan jeg også. Samtidig har jeg et ansvar ovenfor andre kvinner, jeg unner ikke min værste fiende å stå i dette. Det er en kamp, fordi jeg valgte det selv og fordi jeg betalte noen for å gi meg problemer for resten av livet. Kirurgen som opererte meg synes det tydeligvis er helt greit. Det gjør så sykt vondt, det kan oppleves litt som et overgrep fordi kirurgen ikke tar på seg noe ansvar. Anonymkode: dde9f...814 Opererte du deg hos Frode Amland kanskje? 😢 Anonymkode: beb43...a02
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #34 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 16.07): Opererte du deg hos Frode Amland kanskje? 😢 Anonymkode: beb43...a02 Nei, det var ikke han. Har du vært hos han og hatt en dårlig erfaring? Litt av problemet med denne yrkesgruppen at mange av dem er ekstremt lojale mot kollegaer og arbeidsplassen sin. Så derfor fanges ikke avvik opp. På legelisten kan du som pasient/kunde legge ut en vurdering av din legen/kirurgen. Din vurdering blir sjekket/moderat for dårlig omtale av legen, igjennom at noen leser igjen det du har skrevet. Jeg har skrevet 8 anmelders av min lege og ingen av de ble publisert. Til slutt måtte jeg be de som jobbe hos legelisten om hjelp. Det endte med at de laget ett utkast. Som var så mildt at vis jeg hadde leste det, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke den legen. Så legelisten er egentlig ubrukelig verktøy for oss som ønsker å gjøre trygge valg. Det er mange der ute som sliter sååååå pga dårlig kirurgi 🥲🥲🥲🥲 De fleste gir seg pga arrogante leger og skam. Hadde jeg kræsjet med bil og fått ødelagt del av ansiktet mitt, hadde dette føltes helt annerledes. Nå må jeg leve med at jeg har betalt noen for å ødelegge meg. Kirurgi har en vakker side også. Det er mange som har fått hjelpe etter brannskader og ulykker. Alle flygere må i flysimulator to ganger i året, for å kunne bevise at de er gode nok piloter. Hvem tester at legen våre er gode nok og hva er konsekvensen når de ikke er det??? Anonymkode: dde9f...814 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #35 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, det var ikke han. Har du vært hos han og hatt en dårlig erfaring? Litt av problemet med denne yrkesgruppen at mange av dem er ekstremt lojale mot kollegaer og arbeidsplassen sin. Så derfor fanges ikke avvik opp. På legelisten kan du som pasient/kunde legge ut en vurdering av din legen/kirurgen. Din vurdering blir sjekket/moderat for dårlig omtale av legen, igjennom at noen leser igjen det du har skrevet. Jeg har skrevet 8 anmelders av min lege og ingen av de ble publisert. Til slutt måtte jeg be de som jobbe hos legelisten om hjelp. Det endte med at de laget ett utkast. Som var så mildt at vis jeg hadde leste det, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke den legen. Så legelisten er egentlig ubrukelig verktøy for oss som ønsker å gjøre trygge valg. Det er mange der ute som sliter sååååå pga dårlig kirurgi 🥲🥲🥲🥲 De fleste gir seg pga arrogante leger og skam. Hadde jeg kræsjet med bil og fått ødelagt del av ansiktet mitt, hadde dette føltes helt annerledes. Nå må jeg leve med at jeg har betalt noen for å ødelegge meg. Kirurgi har en vakker side også. Det er mange som har fått hjelpe etter brannskader og ulykker. Alle flygere må i flysimulator to ganger i året, for å kunne bevise at de er gode nok piloter. Hvem tester at legen våre er gode nok og hva er konsekvensen når de ikke er det??? Anonymkode: dde9f...814 Oi! Dette med legelisten syns jeg du skal maile Tv2 hjelper deg/Forbrukerinspektørene/Fredrik Solvang om! Anonymkode: 10713...280 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #36 Skrevet 5. november 2022 Tror dry var Forbrukerinspektørene som tok for seg en nettbutikk som ikke publiserte dårlige reviews Anonymkode: 10713...280
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #37 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror dry var Forbrukerinspektørene som tok for seg en nettbutikk som ikke publiserte dårlige reviews Anonymkode: 10713...280 Jeg var i kontakt med «TV 2 Hjelper deg». De ville gjerne ta saken, men jeg orker ikke å vise meg frem på TV. Takk for tips. Jeg skal kontakte forbrukerinspektørene. Etter operasjonen min, skulle kirurgen spise lunsj. Så da måtte jeg være med dem på cafe. Jeg kunne ikke sitte sammen med dem, de satte meg i en annen del av cafen. Jeg var helt i øska da og nå er jeg bare sjokkert over hvordan de oppførte seg. Anonymkode: dde9f...814 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #38 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oi! Dette med legelisten syns jeg du skal maile Tv2 hjelper deg/Forbrukerinspektørene/Fredrik Solvang om! Anonymkode: 10713...280 Takk for tips! Det skal jeg gjøre. Anonymkode: dde9f...814
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #39 Skrevet 6. november 2022 Hei. Jeg skal fjerne fettposer under øynene, noen med erfaring der og eventuelle kiurger som er dyktige? Anonymkode: 5eb28...40d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #40 Skrevet 6. november 2022 Jeg har ikke hatt noe problemer etter operasjon Anonymkode: 89109...09a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå