AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Lurer på noen har tips til en god og behagelig turbukse til enkle hverdagsturer? Den trenger ikke være 100% vanntett, men må være vannavvisende eller litt vanntett hvis det plutselig begynner å regne (for det gjør det ofte her jeg bor), vindtett eller vindavvisende er viktig, pustende, behagelig (helst 4-waystretch) og ikke så veldig dyr, for jeg skal ned i vekt og trenger en ny bukse hver gang jeg går ned en størrelse! Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Vind/vanntett(avvisende) og pustende er to motsetninger. Vil uansett anbefale deg: Gå til tre forskjellige sportsforreteninger og spør om hjelp. Ta feks fire alternativer fra hver butikk, og sammenlikn både priser og kvalitet/komfort/andre faktorer du syns er viktig. SKriv ned navn på de aktuelle buksene, prøv de flere ganger (altså; unngå spontankjøp) Vent til Black Friday i november og kjøp buksen på rabatt. VOila! Anonymkode: 63593...e4d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vind/vanntett(avvisende) og pustende er to motsetninger. Vil uansett anbefale deg: Gå til tre forskjellige sportsforreteninger og spør om hjelp. Ta feks fire alternativer fra hver butikk, og sammenlikn både priser og kvalitet/komfort/andre faktorer du syns er viktig. SKriv ned navn på de aktuelle buksene, prøv de flere ganger (altså; unngå spontankjøp) Vent til Black Friday i november og kjøp buksen på rabatt. VOila! Anonymkode: 63593...e4d jo, jeg ser jo at det er den optimale måten å gjøre det på. Men jeg er småbarnsmor i full jobb, og det er utfordrende nok å finne tid til disse hverdagsturene, så jeg har hvert fall ikke tid til å gå i fire butikker og prøve 12 bukser - det blir netthandel! og jeg kan ikke vente til november. Jeg trenger buksa nå! Så jeg håpet at noen hadde en konkret anbefaling til hjelp i produktjungelen 😉 Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 Jeg har denne fra Stromberg https://www.stormberg.com/no/lia-d-stretchbukse-hoved.html#10223540040 og er veldig fornøyd. Den er god å gå i, lommer til det mest nødvendige og tørker raskt om den blir våt, men vanntett er den ikke. Jeg bor på vestlandet og er vant med at det kan komme en skur, men er det meldt mye regn tar jeg heller på meg en vanntett bukse. De er dog tyngre og dyrere, så foretrekker denne. Den har god stretch, så er du sikker på å gå ned en del kan du kjøpe en størrelse som er akkurat evt litt trang, så passer buksa etterhvert som du går ned. Har også en microlight turbukse fra Bergans, den er vindtett og med god bevegelighet, men vanntett er den ikke. Duskregner det så går det greit, men åpner himmelens sluser seg blir jeg våt. Vil egentlig anbefale deg å kjøpe en god regnbukse til å ha over hvis det begynner å regne, de koster ikke all verden, men da slipper du å ha tett bukse på uten at det er nødvendig. Anonymkode: 18c57...57f
moho Skrevet 29. september 2018 #5 Skrevet 29. september 2018 Jeg har noen dyre turbukser som er gode, men jeg har også en fra Sparkjøp som ble kjøpt på impuls til 299’- som jeg liker veldig godt. Tror det må være denne https://www.sparkjop.no/717071_Turbukse?type=product&q=turbukse selv om min ser bittelitt annerledes ut.
Cata Skrevet 29. september 2018 #6 Skrevet 29. september 2018 Mine bukser holder ikke vann, for å si det slik. Jeg hadde en ganske vannavstøtende en fra Twentyfour men den gav jeg fort opp for det ble så mye "kondens", dvs. den pustet ikke godt nok. Nå har jeg Lundhags Avhu som skal være vannavvisende. Har ikke rukket å prøve den i så mye regnvær enda men min forrige Lundhagbukse som jeg ikke husker modellnavnet til holder sånn tålig greit. Til lettere bruk har jeg en tynn "hverdagsturbukse" fra Heldre. Absolutt ikke vannavvisende, men tørker til gjengjeld fort. (Skal bruke den på lette turer vår og sommer, eller som innebukse på hytter så det er ikke så farlig.)
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #7 Skrevet 29. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har denne fra Stromberg https://www.stormberg.com/no/lia-d-stretchbukse-hoved.html#10223540040 og er veldig fornøyd. Den er god å gå i, lommer til det mest nødvendige og tørker raskt om den blir våt, men vanntett er den ikke. Jeg bor på vestlandet og er vant med at det kan komme en skur, men er det meldt mye regn tar jeg heller på meg en vanntett bukse. De er dog tyngre og dyrere, så foretrekker denne. Den har god stretch, så er du sikker på å gå ned en del kan du kjøpe en størrelse som er akkurat evt litt trang, så passer buksa etterhvert som du går ned. Har også en microlight turbukse fra Bergans, den er vindtett og med god bevegelighet, men vanntett er den ikke. Duskregner det så går det greit, men åpner himmelens sluser seg blir jeg våt. Vil egentlig anbefale deg å kjøpe en god regnbukse til å ha over hvis det begynner å regne, de koster ikke all verden, men da slipper du å ha tett bukse på uten at det er nødvendig. Anonymkode: 18c57...57f det er noe sånn jeg ser etter. Har og sett på Vestmarka fra Stormberg eller Bergans Kjerag. Men hvordan er Stormberg i bena? jeg er 165 og er redd de er litt lange? for jeg må ha ganske stor størrelse Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #8 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, Cata skrev: Mine bukser holder ikke vann, for å si det slik. Jeg hadde en ganske vannavstøtende en fra Twentyfour men den gav jeg fort opp for det ble så mye "kondens", dvs. den pustet ikke godt nok. Nå har jeg Lundhags Avhu som skal være vannavvisende. Har ikke rukket å prøve den i så mye regnvær enda men min forrige Lundhagbukse som jeg ikke husker modellnavnet til holder sånn tålig greit. Til lettere bruk har jeg en tynn "hverdagsturbukse" fra Heldre. Absolutt ikke vannavvisende, men tørker til gjengjeld fort. (Skal bruke den på lette turer vår og sommer, eller som innebukse på hytter så det er ikke så farlig.) takk for tips. Har sett på flere fra Twentyfour, men er litt skeptisk til kvaliteten, så det er interessant det du sier. Har en jakke derfra som jeg liker, men den er ganske ny så jeg vet ikke helt ennå. Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #9 Skrevet 29. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil egentlig anbefale deg å kjøpe en god regnbukse til å ha over hvis det begynner å regne, de koster ikke all verden, men da slipper du å ha tett bukse på uten at det er nødvendig. Anonymkode: 18c57...57f ja, det er akkurat det jeg tenker. Jeg bor på vestlandet og her er det mye vind, og du kan aldri vite om det kommer en bøye, så jeg prioritere vindtett, og at den er litt vannavvisende så jeg rekker å komme meg i hus. TIl skikkelig regnvær - regnbukse eller holde seg inne! Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #10 Skrevet 29. september 2018 2 timer siden, Macaroni skrev: Jeg har noen dyre turbukser som er gode, men jeg har også en fra Sparkjøp som ble kjøpt på impuls til 299’- som jeg liker veldig godt. Tror det må være denne https://www.sparkjop.no/717071_Turbukse?type=product&q=turbukse selv om min ser bittelitt annerledes ut. takk for tips - hadde ikke kommet på at Sparkjøp kunne ha noe! Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #11 Skrevet 29. september 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er noe sånn jeg ser etter. Har og sett på Vestmarka fra Stormberg eller Bergans Kjerag. Men hvordan er Stormberg i bena? jeg er 165 og er redd de er litt lange? for jeg må ha ganske stor størrelse Anonymkode: f3915...234 Jeg er 173 og den sitter fint på meg, men evt er det jo bare å justere i beina eller brett opp. Jeg har/har hatt flere turbukser fra Bergans og er godt fornøyd, det eneste er at en del av damemodellene er veldig smale i livet. Jeg er som deg noen størrelser for stor, og en del av damemodellene til er så trang i livet at smekken forran ikke går igjen, så jeg kjøper herremodell. Anonymkode: 18c57...57f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #12 Skrevet 29. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 173 og den sitter fint på meg, men evt er det jo bare å justere i beina eller brett opp. Jeg har/har hatt flere turbukser fra Bergans og er godt fornøyd, det eneste er at en del av damemodellene er veldig smale i livet. Jeg er som deg noen størrelser for stor, og en del av damemodellene til er så trang i livet at smekken forran ikke går igjen, så jeg kjøper herremodell. Anonymkode: 18c57...57f jeg tenkte kanskje at hvis knærne var formsydde så ville de havne midt på leggen? takk for tipset om å kjøpe herremodell - det ville jeg ikke tenkt på! Anonymkode: f3915...234
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #13 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: det er noe sånn jeg ser etter. Har og sett på Vestmarka fra Stormberg eller Bergans Kjerag. Men hvordan er Stormberg i bena? jeg er 165 og er redd de er litt lange? for jeg må ha ganske stor størrelse Anonymkode: f3915...234 Jeg er også 165 og bruker str. L i denne buksa. Den er nok litt stor i størrelsen, for Bergans må jeg ha XL i. Det blir litt løs bukse nederst på foten, men den har en strikk nederst så det holder seg greit over skoa. Synes buksa er kjempebehagelig den er svært god stretch i, og jeg anbefaler den. Har ikke brukt den så mye i regn, men den er ganske tynn så jeg tror den blir våt men tørker raskt. Anonymkode: aca61...3de
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #14 Skrevet 29. september 2018 Turbuksen til Peak Perfomance er gull. Og den sitter utrolig fint på! De selger den blant annet på Platou Sport. Anonymkode: b4f9f...071
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #15 Skrevet 29. september 2018 takk for alle tips! jeg endte med en Stombergbukse som de hadde med litt kortere ben. Og det var 20 prosent på alt i stormbergbutikken idag, så jeg er fornøyd! Anonymkode: f3915...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå