Tatja Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 (endret) Datteren min blir snart 12 år. Hun har alltid vært en stille og forsiktig jente, og tidvis blitt oversett og holdt utenfor av jenter i klassen, da hun lider i stillhet under det. Denne bursdagen har hun ikke lyst å falle utenfor, og ønsker å invitere de 4 jentene i klassen som hun føler seg mest vel sammen med. Da er det 4 stk som ikke blir bedt. Jeg skjønner jo hvorfor. Samtidig så er jeg redd for å splitte et allerede vanskelig klassemiljø. Læreren er åpen på at det er mye utestenging og dårlig oppførsel mot hverandre... Hva tenker dere om saken? Endret 28. september 2018 av Tatja
atropos Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Ring lærer og hør med denne. Jeg forstår veldig godt at dere kun vil ha fire, men under tagger dere da den utestengingen og uroen som allerede er i klassen? Det vil lærer vite, så snakk med denne. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Bursdag er bursdag. Jeg ville feiret med de 4stk. Men selvsagt ikke invitert de på skolen. Syns bursdag skal være kos før bursdagsbarnet. Ett godt klassemiljø kan ikke forberedes i en bursdag som er noen få timer, og foreldrene ikke er der. Jeg ville foreslått for de andre foreldrene at man møtes en søndag eller noe for å finne på en felles aktivitet for barna og foreldre for å hjelpe på miljøet i klassen. Og at dere hadde gjort dette ukentlig i en periode. Men da må de andre foreldrene og spille på lag. Anonymkode: 52e19...933
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 Jeg synes du skal ta hensyn til hva som er bra for jenta di og la henne få ha disse fire jentene i bursdag. På et tidspunkt må barna lære å velge bort de menneskene det ikke er bra for dem å omgåes. Det er visst en uskreven regel også at etter fylte 10 så er det "lov til" å slutte med å invitere alle og heller bare noen få. I forhold til dette er du iallfall godt innenfor. Anonymkode: 67159...96f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bursdag er bursdag. Jeg ville feiret med de 4stk. Men selvsagt ikke invitert de på skolen. Syns bursdag skal være kos før bursdagsbarnet. Ett godt klassemiljø kan ikke forberedes i en bursdag som er noen få timer, og foreldrene ikke er der. Jeg ville foreslått for de andre foreldrene at man møtes en søndag eller noe for å finne på en felles aktivitet for barna og foreldre for å hjelpe på miljøet i klassen. Og at dere hadde gjort dette ukentlig i en periode. Men da må de andre foreldrene og spille på lag. Anonymkode: 52e19...933 Godt forslag. Anonymkode: 67159...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå