Gå til innhold

Studere igjen eller betale ned boliglånet kjapt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle i hop! Jeg er nyutdannet, og synes jobben min er helt ok. Jeg elsker den ikke med andre ord. Noen dager synes jeg er greie, andre dager trives jeg mindre og er litt lei. Det er verdt å nevne at jeg som regel synes det er greit!

Jeg har lekt med tanken om å studere noe annet, men da må jeg dessverre ta opp fag. Bruker 7-8 år på dette totalt. Problemet er at jeg ikke aner om jeg vil like dette noe bedre, men tror nok det. Det skal også si at jeg ikke har jobbet så veldig lenge, kun noen mnd. Jobben var bare ikke helt slik jeg ønsker å jobbe..

Jeg har kjøpt bolig i storby til 3 mill, og har kun igjen 1,6 av lånet. Jeg betaler ned som en gærning på dette, da jeg om noen år har lyst til å selge denne og kjøpe meg en 6-r i Oslo og leie ut. Selv leier jeg da rimeligere i byen jeg bor i(litt uttafor Oslo). Jeg vil da få 35.000 brutto inn i mnd, ergo vil jeg ha en lønn på 850.000 kr.

Ville du studert noe du kanskje liker bedre, eller ville du bare fulgt planen om å betale ned boliglånet så fort som fy? Noen som har gjort det samme som jeg tenker? Er så usikker..

Hilsen ei ubesluttsom jente i 20-åra

Anonymkode: 973ac...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære mods. Kan der være så snill og putte denne i økonomitråden istede? :) 

Anonymkode: 973ac...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...