Gå til innhold

Lurt på Finn.no? Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en relativt dyr kjole på finn.no, den kostet 700 kr pluss frakt. En nydelig kjole i et kvalitetsmerke, som selger opplyste om at var "pent brukt". Mottok den for noen dager siden, og så med én gang at den hadde noen løse tråder, og var veldig krøllete, så ut som om den var brukt og så lagt i en krøll (ikke hengt), deretter sendt til meg. Jeg ble litt skuffet men egentlig ikke overrasket - det er sånn forskjell på selgere på Finn og på hvor samvittighetsfulle folk er, det har jeg erfart. Men trådene er det jo bare å sy på plass og kjolen kan vaskes og strykes. Jeg planla å bruke den i et selskap nå på lørdag, og satte derfor i gang med å stryke den i går. Og så oppdager jeg at stoffet har strukket seg noe veldig under den ene armen - det er så og si flere hull der og de er synlige fra framsiden. Det kommer ikke til å se noe bra ut å sy det. Hva nå? Har man i det hele tatt noen rettigheter når man handler brukt på Finn? Mener jeg har lest et sted at selger plikter å gi et riktig inntrykk av det vedkommende selger, hvis ikke så kan man kreve et - eller- annet. Noen som har peiling? Og ja, jeg vet at det er en risiko å handle på Finn, så jeg håper jeg blir spart for pekefingre i denne tråden når det gjelder det. Men for meg er ikke "pent brukt" en kjole  som er så strukket at det er hull, og det er kjipt å betale så mye for noe man ikke kan bruke. Tenker jeg kan gi beskjed til selger først og se hva hun svarer, men det hadde vært bra å ha noe å "slå i bordet med" i bakhånd... Hvis det finnes da. Noen som vet, eller har vært i en liknende situasjon selv? 

Anonymkode: 705cf...e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en jakke over

Anonymkode: c7a52...2cb

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruk en jakke over

Anonymkode: c7a52...2cb

Hehe, takk for hjelpen! 

• Liker 2
Skrevet

Selger plikter å gi riktig inntrykk, og du har retten på din side hvis kjolen er så ille som du beskriver, men dessverre kan det fort koste mer enn det smaker å forfølge en slik sak. Hadde det vært en ting til flere tusenlapper ville det stilt seg litt annerledes enn når det er et plagg til noen hundrelapper. 

Det du kan prøve er å kontakte selger og si at kjolen ikke sto til forventningene og avtale å returnere den mot at du får tilbake pengene. Da risikerer du både å ikke få pengene dine tilbake PLUSS at du betaler returportoen, samtidig som selger kommer til å legge ut kjolen til salgs på nytt, så du må vurdere hvor mye du stoler på selger før du gjør det. 

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Ullvott skrev:

Selger plikter å gi riktig inntrykk, og du har retten på din side hvis kjolen er så ille som du beskriver, men dessverre kan det fort koste mer enn det smaker å forfølge en slik sak. Hadde det vært en ting til flere tusenlapper ville det stilt seg litt annerledes enn når det er et plagg til noen hundrelapper. 

Det du kan prøve er å kontakte selger og si at kjolen ikke sto til forventningene og avtale å returnere den mot at du får tilbake pengene. Da risikerer du både å ikke få pengene dine tilbake PLUSS at du betaler returportoen, samtidig som selger kommer til å legge ut kjolen til salgs på nytt, så du må vurdere hvor mye du stoler på selger før du gjør det. 

Tusen takk for god hjelp! Ja, jeg fryktet det med at utgiftene av å forfølge en slik sak fort kan komme til å overgå hva det er å tjene på det... Tror jeg heller beholder kjolen enn å betale porto fram og tilbake, det er jo rundt 1/4 av prisen uansett... Men jeg kan jo kanskje kontakte selger å fortelle om hullene, kanskje er hun er ærlig sjel som bare har over sett det. Hadde det vært meg hadde jeg tilbudt reduksjon i pris. Men er vel ikke alle som plages like lett med dårlig samvittighet... 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for god hjelp! Ja, jeg fryktet det med at utgiftene av å forfølge en slik sak fort kan komme til å overgå hva det er å tjene på det... Tror jeg heller beholder kjolen enn å betale porto fram og tilbake, det er jo rundt 1/4 av prisen uansett... Men jeg kan jo kanskje kontakte selger å fortelle om hullene, kanskje er hun er ærlig sjel som bare har over sett det. Hadde det vært meg hadde jeg tilbudt reduksjon i pris. Men er vel ikke alle som plages like lett med dårlig samvittighet... 

Ta det opp med selger og se hva du får til svar. Om vedkommende stiller seg på bakbeina så kan du jo alltid være ærlig på tilbakemeldingen som man kan gi til en selger på finn, som andre kan se om de skal kjøpe noe fra henne. 

• Liker 1
Skrevet

Er jo en risk å kjøpe brukt uansett hvor oppriktig selgeren er og det vil alltid være ett element av katta i sekken. Slik har det alltid vært med bruktsalg. Ikke bestandig selger er klar over feil og mangler selv heller. Mens noen er klar over men driter en lang i og lyver.

Skrevet

kan man ikke legge inn en rangering av selgere på finn? med stjerner osv...1-5

hadde varslet bruker, og evt gitt stjerne 1. dette vil andre som ønsker å kjøpe fra henne se

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg får ta kontakt med henne, og se hva hun sier. Det er mulig å rangere selgere med 1 - 5 stjerner ja, og skrive en begrunnelse for rangeringen under. Jeg er ganske konfliktsky av meg egentlig, og hater å gjøre det ubehagelig for folk. Men det er jo noe med å gi et signal om at sånt ikke er greit, og også tenke på framtidige kjøpere... Men jeg får se hva hun sier først. Noen som har et forslag til hva jeg bør skrive til henne? Hva hadde dere skrevet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...