Gå til innhold

Gruer meg til å si opp barnehageplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stor tillit til bhg vi bruker, men bestemt meg for å være hjemme lenger med lillebror. Er redd jeg gjør galt valg. Tenk om han ikke får det fint hjemme det året ekstra, og hadde hatt det bedre i bhg 🙄

Anonymkode: f098b...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stor tillit til bhg vi bruker, men bestemt meg for å være hjemme lenger med lillebror. Er redd jeg gjør galt valg. Tenk om han ikke får det fint hjemme det året ekstra, og hadde hatt det bedre i bhg 🙄

Hadde begge hjemme til de var 3år. Nydelig tid. Man aldri får tilbake. Angrer ikke ett sekund.Og barna er glade sosiale flinke barn idag. De var tidlig å snakke,gikk ved 9mnd begge to. Barna trenger foreldrene mer enn bhg første årene.Ha de hjemme med god samvittighet du :)

Anonymkode: 9b291...1fc

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde begge hjemme til de var 3år. Nydelig tid. Man aldri får tilbake. Angrer ikke ett sekund.Og barna er glade sosiale flinke barn idag. De var tidlig å snakke,gikk ved 9mnd begge to. Barna trenger foreldrene mer enn bhg første årene.Ha de hjemme med god samvittighet du :)

Det jeg trengte..💕🌸

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gikk ved 9mnd begge to.

Hva har dette med barnehagestart å gjøre? Barn pleier ikke å gå i bhg når de er 9 mnd uansett. Mitt barn gikk også ved 9 mnd, og startet bhg da hun var 12 mnd.

Anonymkode: e3a6c...b58

• Liker 12
Skrevet

Så lenge dere har råd til dette, så ser jeg ikke problemet. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har dette med barnehagestart å gjøre? Barn pleier ikke å gå i bhg når de er 9 mnd uansett. Mitt barn gikk også ved 9 mnd, og startet bhg da hun var 12 mnd.

Tviler på barnehage eller ikke gjør noe fra eller til der ja. 😛 Min gikk ved 14 mnd og begynte i bhg da han var 2 år.

Anonymkode: ec96f...445

• Liker 1
Skrevet

Hvis det bare er for et år, kan du jo spørre/søke om permisjon? På den måten er du sikret barnehageplass hos de til neste år, uten å måtte søke på nytt. 

Vi bestemte oss også for å ha jenta ett år ekstra hjemme, og da var det de ansatte i barnehagen som kom med dette forslaget til oss. :)

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Løvetann1 skrev:

Hvis det bare er for et år, kan du jo spørre/søke om permisjon? På den måten er du sikret barnehageplass hos de til neste år, uten å måtte søke på nytt. 

Vi bestemte oss også for å ha jenta ett år ekstra hjemme, og da var det de ansatte i barnehagen som kom med dette forslaget til oss. :)

Man må jo si opp barnehagen for å få kontantstøtte .

Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo si opp barnehagen for å få kontantstøtte .

Nei, jeg fikk kontantstøtte. Det var noen andre som fikk bruke plassen vår, slik at den ikke var tilgjengelig før neste år.

Mulig det var slik at det måtte være noen andre som fylte plassen for at man fikk kontantstøtten🤔 Hør med barnehagen og ta en prat med nav. 

Skrevet

Barnet vårt begynte i barnehagen når han akkurat var fylt 1 år, det funket dårlig for han var så liten å forstod ikke hva han gjore der å ble aldri helt trygg , spiste ikke, sov lite, så etter 2-3 mnd sa vi opp plassen.

Tenkte det samme som deg, tenk om det er helt feil av meg. Hva vil barnehagen si. Men tro meg, det var så riktig! Barnehagen var kjempe positive, og sa han var heldig som kunne være hjemme ett ekstra år med meg. Vi koste oss så mye, å han utviklet seg som en rakett både fysisk å på ordforråd. Nå snakker han mer enn alle de andre, og til og med er pottetrent siden vi hadde tid å anledning når vi var hjemme å bruke tiden godt på dette å lære ord, sanger, farger, ja alt. Pga vi var sammen dagen lang fikk han jo kjempe mye en til en læring. Så nå begynte han på nytt i samme barnehage som 2 åring å han stor trives, kommuniser me alle der, snakker som en foss, aldri gråt ved avskjed, spiser mat, sover godt , noe som var utenkelig ifjor. Så kos deg hjemme!  Ville aldri byttet ut tiden vi hadde hjemme, så små har det jo best hjemme. Syns vi da. ☺️ 

Anonymkode: d2612...f6e

• Liker 1
Skrevet

Hva med å beholde plassen og ha barnet der feks 3-4t om dagen? 

Anonymkode: a8815...c29

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet vårt begynte i barnehagen når han akkurat var fylt 1 år, det funket dårlig for han var så liten å forstod ikke hva han gjore der å ble aldri helt trygg , spiste ikke, sov lite, så etter 2-3 mnd sa vi opp plassen.

Tenkte det samme som deg, tenk om det er helt feil av meg. Hva vil barnehagen si. Men tro meg, det var så riktig! Barnehagen var kjempe positive, og sa han var heldig som kunne være hjemme ett ekstra år med meg. Vi koste oss så mye, å han utviklet seg som en rakett både fysisk å på ordforråd. Nå snakker han mer enn alle de andre, og til og med er pottetrent siden vi hadde tid å anledning når vi var hjemme å bruke tiden godt på dette å lære ord, sanger, farger, ja alt. Pga vi var sammen dagen lang fikk han jo kjempe mye en til en læring. Så nå begynte han på nytt i samme barnehage som 2 åring å han stor trives, kommuniser me alle der, snakker som en foss, aldri gråt ved avskjed, spiser mat, sover godt , noe som var utenkelig ifjor. Så kos deg hjemme!  Ville aldri byttet ut tiden vi hadde hjemme, så små har det jo best hjemme. Syns vi da. ☺️ 

Anonymkode: d2612...f6e

Dette var en solskinnshistorie som gjorde godt for meg 💕 Tusen takk.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å leve av hva da ?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns å bruke opp plass for noen andre som kanskje trenger det skikkelig mye da!

Anonymkode: 2c4db...d9b

Skrevet

Begge mine var hjemme til de var over 2 år. Vi gikk i åpen bhg og koste oss sammen hver eneste dag. Har aldri angret på det😊

Anonymkode: 377f3...f90

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna trenger foreldrene mer enn bhg første årene.Ha de hjemme med god samvittighet du

Basert på hva? 

Anonymkode: 72e13...66d

Skrevet

Han kommer til å ha det helt fint. Han har hele resten av livet til å gå i institusjoner (barnehage, skole, universitet og jobb). Man angrer aldri på tid brukt med barna sine. :) Det finnes åpne barnehager og så kan du kanskje komme i kontakt med andre hjemmeværende gjennom f.eks. helsestasjonen. 

Gjest GiftMann38
Skrevet

Han får det helt sikkert mye bedre sammen med deg enn han ville fått det i barnehage!

Skrevet

Jeg hadde første hjemme til han var nesten 3 år. Nr 2 begynte i barnehagen da han var 1 år. De har utviklet seg helt likt begge to. Flinkeste i klassene sine, sosial og mange venner :) Du vil aldri angre på Det, så lenge dere har mulighet til å være litt sosial :):)

Anonymkode: 03001...9fb

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange mener barn som ikke går i barnehagen går senere og snakker senere. Derfor tok jeg det med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...