Lettskya Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Jeg leverer av og til brukt tøy til containerne som er utplassert rundt om. Er det vanlig å også levere undertøy på slike steder ? Ikke utslit, men nyere ,lite brukte bhåer, truser og herreboxere ? Selvfølgelig nyvasket . Det kan vere flere grunner til at mye av sortimentet blir uaktuelt.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Nei, truser og boxere tar de ikke imot. Anonymkode: 45b5b...c8a
Splittbinders Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Det kommer vel litt an på hvem som eier boksene du leverer til. Fretex tar i mot alt, også det som er ødelagt. Eneste kravet er at det er rent og tørt. https://www.fretex.no/hovedmeny/miljo 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #4 Skrevet 28. september 2018 5 timer siden, Lettskya skrev: Jeg leverer av og til brukt tøy til containerne som er utplassert rundt om. Er det vanlig å også levere undertøy på slike steder ? Ikke utslit, men nyere ,lite brukte bhåer, truser og herreboxere ? Selvfølgelig nyvasket . Det kan vere flere grunner til at mye av sortimentet blir uaktuelt.. Ja, de tar også i mot undertøy. Det som ikke blir gitt videre (tøyinnsamling av tøy som skal gis bort) eller solgt (tøyinnsamling i fretexbokser bl.a.), blir som regel resirkulert. Anonymkode: 6b393...615 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, truser og boxere tar de ikke imot. Anonymkode: 45b5b...c8a Hvem er "de"? Jeg har sett at de selger brukte bher og bikinier på fretexbutikker. Anonymkode: 6b393...615 1
_popcorn_ Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 jo, du SKAL levere undertøy også faktisk! https://www.nrk.no/ostlandssendingen/bh-er-og-korsetter-skaper-soppelproblemer-1.13369633 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #7 Skrevet 28. september 2018 39 minutter siden, _popcorn_ skrev: jo, du SKAL levere undertøy også faktisk! https://www.nrk.no/ostlandssendingen/bh-er-og-korsetter-skaper-soppelproblemer-1.13369633 Vi kaster dem. Anonymkode: 45b5b...c8a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #8 Skrevet 28. september 2018 40 minutter siden, _popcorn_ skrev: jo, du SKAL levere undertøy også faktisk! https://www.nrk.no/ostlandssendingen/bh-er-og-korsetter-skaper-soppelproblemer-1.13369633 Dessuten kan de ikke tvinge folk til å gi bort brukte klær Anonymkode: 45b5b...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten kan de ikke tvinge folk til å gi bort brukte klær Anonymkode: 45b5b...c8a Kan ikke tvinge folk til drite i å kaste glassflasker i matsøpla heller. Men - glass SKAL faktisk kastes i glasskontainere. Bare duster driter i å følge retningslinjene om søppelhåndtering. Anonymkode: 1d745...e4e 2
_popcorn_ Skrevet 28. september 2018 #10 Skrevet 28. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker said: Dessuten kan de ikke tvinge folk til å gi bort brukte klær Anonymkode: 45b5b...c8a Det handler ikke om å gi bort, det handler om kildesortering og riktig håndtering av søppel. Skal du først kaste noe, så skal du kaste det riktig sted. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #11 Skrevet 28. september 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke tvinge folk til drite i å kaste glassflasker i matsøpla heller. Men - glass SKAL faktisk kastes i glasskontainere. Bare duster driter i å følge retningslinjene om søppelhåndtering. Anonymkode: 1d745...e4e Glass kan skade dyr og mennesker. Klær i søpla gjør det ikke Anonymkode: 45b5b...c8a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #12 Skrevet 28. september 2018 27 minutter siden, _popcorn_ skrev: Det handler ikke om å gi bort, det handler om kildesortering og riktig håndtering av søppel. Skal du først kaste noe, så skal du kaste det riktig sted. I sameiet der vi bor, har vi ikke kildesortering. Det er ikke plass til kontainere. Det eneste vi sorterer, er glass Anonymkode: 45b5b...c8a
_popcorn_ Skrevet 28. september 2018 #13 Skrevet 28. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: I sameiet der vi bor, har vi ikke kildesortering. Det er ikke plass til kontainere. Det eneste vi sorterer, er glass Anonymkode: 45b5b...c8a Vi har bare to containere i mitt borettslag, en for restavfall og mat, og en for papp og papir, dette fritar ikke meg fra å sortere glass, metall, elektrisk, farlig avfall og klær. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #14 Skrevet 28. september 2018 4 timer siden, _popcorn_ skrev: Vi har bare to containere i mitt borettslag, en for restavfall og mat, og en for papp og papir, dette fritar ikke meg fra å sortere glass, metall, elektrisk, farlig avfall og klær. DET orker vi ikke. Vi har ikke plass i leilgheten til en mengde søppelbøtter Anonymkode: 45b5b...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå