AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #1 Skrevet 28. september 2018 Vi har en jente som nettopp har fylt 2. Hun har alltid vært utrolig blid og enkel å ha med å gjøre. Dette har forandret seg den siste måneden. Hun sutrer, gråter og protesterer på det meste. I tillegg er hun blitt voldsomt mammadalt. Det eneste som er forandret, er at det har vært stor utskifting av barna på avdelingen i barnehagen. Det kom mange nye yngre barn inn. Men jeg kan ikke forstå at det skal gjøre slike voldsomme utslag i oppførselen hennes. Er dette en naturlig fase eller bør jeg være bekymret? Anonymkode: c2418...097
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Hun tilbringer vel halvparten av sin våkne tid i barnehagen, og der er hun omgitt av svært mange nye, yngre barn? Som hun sikkert ikke forstår, de forstår ikke henne? Samtidig så er det de andre barna sin væremåte hun er omgitt av, og modellerer oppførselen sin etter? Hadde du vært sliten av å få x antall nye kollegaer, hvor alle måtte ha mye hjelp, og det var mye kommunikasjonsproblemer? Husk at hun er liten, ikke forstår alt, og ikke har så mange måter å uttrykke det på. Jeg synes det høres helt naturlig og forståelig ut. Anonymkode: d86d3...c07 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Trassalder er en avdanket diagnose. Men det å være to år er ganske frustrerende. Barnet vil gjerne kommunisere og få viljen sin igjennom, men ingen skjønner hva de sier, og de tingene de vil er gjerne ikke gjennomførbare. I tillegg er det veldig mye som skjer i hjernen på denne tiden, og det gjør at toåringen kan bli litt mer sliten og irritabel. Pass på at barnet får sovet nok. Og så er det jo tenner som skal frem rundt toårsalder også. Anonymkode: 4a9bf...230 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå