Gå til innhold

Hva regner dere som feit?

Anbefalte innlegg

Skrevet
48 minutter siden, FrodeF skrev:

Det bilde viser en som er feit. 

Er du helt på jordet? Evt har du en helt annen definisjon av hva 'feit' er.

Anonymkode: 6ce7b...30f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 116 kg og er 155cm høy. Alle vennene mine kunne se at jeg er overvektig, men ingen visste at jeg var over 100. Følte meg litt slank der. 🤣 Folk er veldig dårlige til å gjette vekt.

Anonymkode: 42fcc...7e9

Du skjønner vel at folk vil være snille, og kommentarer på vekt er ekstremt sensitive. Hadde du vært min venninne så hadde jeg helt klart definert deg som "feit" når du har en BMI på nesten 50, men sikkert sagt "wow - hadde aldri trodd at du veide så mye" for å ikke såre.

Når man er overvektig så er kommentarer fra andre (irl - snakker ikke om på nettet) det siste man skal stole på for å vurdere sin egen størrelse. Med mindre det kommer fra en lege som har en klinisk distanse til deg. 

Anonymkode: 4ee76...a9b

• Liker 4
Skrevet

Ordet "feit" er et av de mange skjells og mobbebetegnelsene på det å våre overvektig. Folk burde kun passe på sin egen vekt og ligge unna alle andre. 

Anonymkode: 5dc47...a82

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ordet "feit" er et av de mange skjells og mobbebetegnelsene på det å våre overvektig. Folk burde kun passe på sin egen vekt og ligge unna alle andre. 

Hvis feite folk ikke hadde kostet en formue ekstra for helsevesenet vårt så kunne jeg vært enig med deg, men de koster mye, på samme måte som rusmisbrukere. Mener du at folk burde heller passe på seg selv enn å si ifra til og prøve å hjelpe rusmissbrukere til å innse at de har et problem?

Anonymkode: dd6b8...c46

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på høyde, men lave damer som er over 80kg og høye damer nærmere 100 kg er tjukke i mine øyne. 

Anonymkode: e0f28...5e2

Skrevet

"Dundre på hundre" er grei regel for begge kjønn😎

Anonymkode: 81bb1...3ad

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er noe ala dette, vil ikke kalle meg selv feit akkurat, men garantert overvektig. Det er 100 kg fordelt på 180 cm

https://www.mybodygallery.com/photos-44506-body-shape.htm?StartAt=7

Anonymkode: e1f19...91f

Jeg syns dette er en tjukk person, men det er ikke i mine øyne stygt eller får meg til å tenke at det er en stor helserisiko å være den størrelsen. 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel at folk vil være snille, og kommentarer på vekt er ekstremt sensitive. Hadde du vært min venninne så hadde jeg helt klart definert deg som "feit" når du har en BMI på nesten 50, men sikkert sagt "wow - hadde aldri trodd at du veide så mye" for å ikke såre.

Når man er overvektig så er kommentarer fra andre (irl - snakker ikke om på nettet) det siste man skal stole på for å vurdere sin egen størrelse. Med mindre det kommer fra en lege som har en klinisk distanse til deg. 

Bullshit. Kanskje dette stemmer for andre folk men ikke for meg og min vennegjeng. Seriøst, de lager vitser om vekta mi hele tiden. Og jeg ler av de hver gang. Alle rundt meg vet at dette ikke er et sårt tema for meg. De fleste trodde jeg lå på rundt 90-100 kg. Så folk er definitivt dårlig til å gjette.

Jeg kunne aldri vært venn med noen som lyver for å ikke "såre". 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette er en tjukk person, men det er ikke i mine øyne stygt eller får meg til å tenke at det er en stor helserisiko å være den størrelsen. 

Seriøst? Dette er virkelig ikke en tjukk person.

Anonymkode: f8a10...9af

• Liker 3
Skrevet

BMI på over 25.

Anonymkode: 29630...99d

Skrevet

Dette er jeg særdeles lite opptatt av, men for feit vil jeg si er mer enn egen høyde - 90. Noen veier mer pga mye muskler, men da har de i mine øyne ofte for mye muskler 😉 

Anonymkode: 17058...139

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er noe ala dette, vil ikke kalle meg selv feit akkurat, men garantert overvektig. Det er 100 kg fordelt på 180 cm

https://www.mybodygallery.com/photos-44506-body-shape.htm?StartAt=7

Anonymkode: e1f19...91f

Hun er heldig med hvordan vekten er fordelt. Hun ser ikke så verst ut. 

Hvis jeg skulle veid det samme som henne hadde det ikke vært ok. Jeg veier 80 og ville ikke kledd 20 kg flesk. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. Kanskje dette stemmer for andre folk men ikke for meg og min vennegjeng. Seriøst, de lager vitser om vekta mi hele tiden. Og jeg ler av de hver gang. Alle rundt meg vet at dette ikke er et sårt tema for meg. De fleste trodde jeg lå på rundt 90-100 kg. Så folk er definitivt dårlig til å gjette.

Jeg kunne aldri vært venn med noen som lyver for å ikke "såre". 

😯 Det høres ikke ut som et sunt vennskap.

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Feit er jo lik å ha fedme, dvs. en BMI på over 30 (og med mindre man er veldig godt trent er det et brukbart mål på hvor tynn/feit man er). Ikke alle med fedme ser feite ut, siden noen bærer vekten bedre/mer flatterende enn andre. Men vekt-høyde-forhold er en bedre definisjon på hva som er fedme enn bare utseende.

At man er feit er jo ikke nødvendigvis lik å ikke se bra ut, men det er dårlig for helsa å veie for mye, uansett hvordan man ser ut.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at folk burde heller passe på seg selv enn å si ifra til og prøve å hjelpe rusmissbrukere til å innse at de har et problem? Anonymkode: dd6b8...c46

Ja, selvfølgelig burde de kun passe på seg selv. Alle som har problemer vet nok om det selv og vi trenger ikke et vilkårlig sunnhetspoliti gående løs i samfunnet. Folk som legger seg opp i alt de ikke har noe med i andres liv, har et stort problem når de ikke tar seg sammen, innser dette og tier stille. 

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig umulig å sette et tall på dette.

Ifølge BMI er jeg et hårstrå over grensa for overvekt, men om man ser meg ville man tenkt "feit" for 10 kilo siden.

All vekt setter seg på mage og ansikt, mens armer og bein er tynne. Skulle gitt mye for å være pæreformet eller hatt en timeglassfasong.

Anonymkode: aa36a...67f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 116 kg og er 155cm høy. Alle vennene mine kunne se at jeg er overvektig, men ingen visste at jeg var over 100. Følte meg litt slank der. 🤣 Folk er veldig dårlige til å gjette vekt.

SVÆRT ALVORLIG FEDME (BMI 40+)

Din BMI er 48

Hvis din BMI er over 40 er det meget stor fare for at du er eller kommer til å bli syk på grunn av din fedme. Du har betydelig økt risiko for diabetes, høyt blodtrykk, hjerte- karsykdom som hjerteinfarkt og hjerneslag, søvnproblemer, ufrivillig barnløshet og belastningsrelaterte sykdommer. Det er også mange pasienter i denne gruppen som har psykiske problemer knyttet til sin overvekt. Vi anbefaler at du kontakter din lege.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...