Gå til innhold

Hva regner dere som feit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg feit, smellfeit.

Jeg sier over 90kg på dame, og 100 på mann. Sånn målt fra gjennomsnitthøyde. Er du 180, er du selvsagt ikke smellfeit om du er en mann på 100kg, men ligger nok helt i grensesonen. Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste dame over 90kg, og vil tro de fleste damer har villet ta grep før vekten blir tresifret, uansett høyde. (Tenker kun i forhold til fett og ikke på muskler her).

Anonymkode: 0b17d...803

• Liker 3
Skrevet

Nei, på det meste var vekt mi 94 kg, er 180 høg kvinne.. var ikkje slank, var overvektig men ikkje smell feit. Fungert fint i hverdagen og kjøpte klær på vanlig butikker. I dag ligger eg på ca 82 kg og blir som regel beskrevet som normalt vektig utseende messing. Vekt er veldig dårlig indikator, muskler og høgde påvirker mye.

Anonymkode: 271c8...997

• Liker 9
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da mener jeg feit, smellfeit.

Jeg sier over 90kg på dame, og 100 på mann. Sånn målt fra gjennomsnitthøyde. Er du 180, er du selvsagt ikke smellfeit om du er en mann på 100kg, men ligger nok helt i grensesonen. Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste dame over 90kg, og vil tro de fleste damer har villet ta grep før vekten blir tresifret, uansett høyde. (Tenker kun i forhold til fett og ikke på muskler her).

Hva anser du som "gjennomsnittshøyde"? 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Skrevet

Mye selvbedrag ute å går. Ja, jeg skjønner at "feit" er et belastet ord, men kom an når man nærmer seg 100 kg som dame så er man dessverre i den kategorien. Det siste bildet ville jeg absolutt kalt "feit".

Rent objektivt er BMI over 30 fedme. Noen bærer vekten sin bedre enn andre, ja, men hadde jeg hatt en så høy BMI så hadde jeg blitt skremt ned i vekt uansett.

Anonymkode: 4ee76...a9b

• Liker 4
Skrevet

Vil ikke bruke vekt for å si om noen er feite, som regel. Mennesker som er godt trente kan veie mye og fortsatt være muskuløse, ikke feite. En person på 60kg kan ha mindre kroppsfett enn en på 50kg om førstnevnte trener og sistnevnte ikke gjør det. Så jeg ser an ca kroppsfett i forhold til muskler. En person som er godt trent på 60 kg er mer imponerende og ser bedre ut, enn en slank pingle på 50

Anonymkode: debec...40f

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste dame over 90kg, og vil tro de fleste damer har villet ta grep før vekten blir tresifret, uansett høyde. (Tenker kun i forhold til fett og ikke på muskler her).

Det er min erfaring også. De på "over 100" møter jeg bare her inne. Heldigvis.

Men jeg kjenner mange menn over 100 kg. Faktisk er overraskende mange av de overvektige. Det virker som om gjennomsnittsmannen har fått en helt annen kropp enn for 30 år siden hvor gjennomsnittet var slank, ofte tynn. Jeg ser jo på bildene til foreldrene mine at damene også var slankere, men forskjellen er ikke så dramatisk. 

Anonymkode: ce05e...b13

Skrevet

Kommer jo an på sammensetningen da. Regner du en bodybuilder som feit?

Anonymkode: 932db...c44

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
6 timer siden, Thyra skrev:

Hva anser du som "gjennomsnittshøyde"? 

Vet ikke hva TS anser som gjennomsnittshøyde, men norske kvinner er i snitt 167 cm, menn rett under 180.

Skrevet

Jeg er feit i følge BMI, men når jeg måler kroppsfett så er jeg kun overvektig. Så det kommer nok ann på sammensetning, muskelmasse etc gitt

Anonymkode: d191f...1db

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke på det i kilo, høyde og BMI. Folk bærer ting forskjellig. Hvis du ser feit ut, så er du feit. Så enkelt er det egentlig for min del.

Anonymkode: d6685...c07

• Liker 2
Skrevet

Hvis du med gjennomsnittshøyde mener 167 for en kvinne, så vil jeg påstå at de fleste som veier 85 kg også vil være feite. I alle fall vil de se feite ut. Da tar jeg også utgangspunkt i en på alle måter «gjennomsnittsdame» med et gjennomsnittlig aktivitetsnivå, som ikke bevisst driver og bygger masse muskler eller er en kjempesterk x-fitutøver. 

Anonymkode: 54b09...c05

• Liker 3
Skrevet

Tror ingen av dere kan si at jeg kjenner ingen damer over 100 kg, folk er utrolig dårlig på å tippe vekt, både på damer og menn. 

Anonymkode: f8a10...9af

• Liker 5
Skrevet

Jeg veier 116 kg og er 155cm høy. Alle vennene mine kunne se at jeg er overvektig, men ingen visste at jeg var over 100. Følte meg litt slank der. 🤣 Folk er veldig dårlige til å gjette vekt.

Anonymkode: 42fcc...7e9

• Liker 3
Skrevet

Når det ser sykelig ut.

Overvekt i seg selv er ikke nødvendigvis noen god definisjon. Noen er bare store og sterke, mens andre kan godt ligge innenfor 20-25 i BMI men fremdeles ikke se sunne ut. Det har med bevegelser, fasong osv å gjøre.

Og dette sier jeg sjøl om fedme er definert ved BMI over 30.

Skrevet

Hvor tenker dere grensen utseende messig går mellom overvektig og feit?

Anonymkode: e1f19...91f

Skrevet

For menn:

Overvekt: Å ikke se beltespennen

Fedme grad 1: Å ikke se penis

Fedme grad 2: Å ikke se føttene

Fedme grad 3: Å ikke se erigrert penis

Fedme grad 4: At penis ikke kan erigreres fordi den stanger i magen

😛 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...