Gå til innhold

Inspirert av en annen tråd; hvorfor sender folk bursdagshilsen på messenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og ikke på vegg på fb? Jeg har opplevd å få mld på messenger, mens enkelte av disse har skrevet på veggen til andre? Er det noe forskjell? 

Anonymkode: 6b493...480

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og har det noe å si om det er motsatt kjønn? Er hvertfall det som er tilfelle her. Men at han skrev på veggen til en veninne to dager etter å gratulerte. Off føler jeg må ta meg en laaaang ferie fra fb 😂

Skrevet

Jeg sender alltid på messenger om jeg kjenner personen godt. Veggen er for randoms. 

Anonymkode: 739ef...fe9

• Liker 7
Skrevet

På messenger kan man skrive mer privat, en litt lengre melding.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender alltid på messenger om jeg kjenner personen godt. Veggen er for randoms. 

Morsomt st du sier det, han ene kjenner jeg ikke så veldig.Men han kjenner bedre venninnen min som han skrev på veggen til.

Skrevet

Er fort gjort å ta feil av knappene - eller - ikke skjønne forskjellen på knappene, når det popper opp varsel om bursdag på facebook. 

I hvert fall fra litt godt voksne som ikke er så vant med å bruke facebook, og folk jeg veit er litt generelt surrete - så virker det litt random hvor bursdagshilsen dukker opp 😛

Anonymkode: ce1ba...511

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt st du sier det, han ene kjenner jeg ikke så veldig.Men han kjenner bedre venninnen min som han skrev på veggen til.

Folk tenker vel forskjellig. Er jo ingen regler eller normer for dette😊

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og ikke på vegg på fb? Jeg har opplevd å få mld på messenger, mens enkelte av disse har skrevet på veggen til andre? Er det noe forskjell? 

Personlig, får direkte svar og du kan være mer privat.

Skrevet

jeg sender på messenger til de jeg føler meg mer nær og vil ha en lengre samtale med. veggen er så overfladisk. folk gratulerer bare for å vise høffelighet.

Anonymkode: 9ba37...88e

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir ikke klokere! Jeg hadde skjønt det hvis de ville skrive en personlig bursdagshilsen etc fordi hvis vi var nære men var så enkelt som dette:

Han: Gratulerer med dagen (mitt navn) 😊

Meg: takk for det (hans navn) 😊

Han: 👍🏼

(Han skrev en morsom hilsen på venninnen min sin bursdag)

🤷🏻‍♀️

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her har du vel svaret ditt?

Han kjenner deg ikke så godt, og vil vel ikke vise omverdenen at han skriver bursdagshilsen til deg. 

Skrevet

Best å gratulere på veggen eller sende en sms. Jeg gratulerer på samme måten som vedkommende gratulerte meg. 

Skrevet

Skriver på messenger til de nærmeste, inkl. pulevennen, vi gir lite uttrykk "offentlig" for at vi kjenner hverandre. Pluss at messenger skriver jeg mer personlig. 

Anonymkode: 75cc6...d20

Skrevet

det er veldig kleint med hilsener på veggen.. 

Anonymkode: 1f18c...878

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke klokere! Jeg hadde skjønt det hvis de ville skrive en personlig bursdagshilsen etc fordi hvis vi var nære men var så enkelt som dette:

Han: Gratulerer med dagen (mitt navn) 😊

Meg: takk for det (hans navn) 😊

Han: 👍🏼

(Han skrev en morsom hilsen på venninnen min sin bursdag)

🤷🏻‍♀️

Han vil vel ikke vedkjenne deg som venn offentlig da. Eller så bare gjorde han det som falt han inn der og da. Svaret er det kun han som vet. 

Anonymkode: 01806...c0d

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har du vel svaret ditt?

Han kjenner deg ikke så godt, og vil vel ikke vise omverdenen at han skriver bursdagshilsen til deg. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil vel ikke vedkjenne deg som venn offentlig da. Eller så bare gjorde han det som falt han inn der og da. Svaret er det kun han som vet. 

Anonymkode: 01806...c0d

Hm. Hvis det er det at han «ikke vil vedkjenne seg meg offentlig» så ville jeg latt vær å skrive noe i det hele tatt jeg da..

Skrevet

Jeg gratulerer aldri noen på veggen på FB når de har bursdag. Enten ringer jeg, sender SMS eller sender en melding på Messenger. Gratulerer da kun de jeg syns det er naturlig å sende en hilsen til, ikke alle mulige fjerne bekjentskaper på FB.
Syns selv det er mye hyggeligere å få en personlig melding på Messenger eller SMS enn en "saueflokkmelding" på veggen min.
MEN! Det er jo meg og mine tanker om det. Hvorfor han sender melding på Messenger er det vel egentlig bare han som kan svare på?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Jeg gratulerer aldri noen på veggen på FB når de har bursdag. Enten ringer jeg, sender SMS eller sender en melding på Messenger. Gratulerer da kun de jeg syns det er naturlig å sende en hilsen til, ikke alle mulige fjerne bekjentskaper på FB.
Syns selv det er mye hyggeligere å få en personlig melding på Messenger eller SMS enn en "saueflokkmelding" på veggen min.
MEN! Det er jo meg og mine tanker om det. Hvorfor han sender melding på Messenger er det vel egentlig bare han som kan svare på?

Enig med deg. Ja, det er bare han som vet, men det forundrer meg litt så derfor spørr her hva dere tenker om det. For jeg skjønner det ikke. Det er jo no big deal liksom, men syns det var litt rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...