Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at jeg banner litt i kirken her, for de fleste synes bursdagshilsener på facebook er noe tøv. Jo, er for så vidt enig at det kan bli i det meste laget i feeden av og til. Men jeg synes det er en fin måte å gi venner oppmerksomhet på og synes selv det er koselig å få hilsener. 

Men... og dette er litt flaut. For noen dager siden hadde en venn bursdag og jeg sendte en fin hilsen med bilder fra gode minner, ingen tulle bilder (det gjør jeg kun med familie og nære venner, så den sitter langt inne). Han hadde vært innom og likt alle de tidligere hilsenene og gitt koselige tilbakemeldinger. Meg og de siste 6 som har sendt ham har ikke fått noe respons, og da kjenner jeg at det er litt pinlig (han har vært mye aktiv og til og med lagt ut andre innlegg)

Etter 4 dager regner jeg ikke med at han gidder å gi tilbakemelding, men jeg kjenner på at innlegget mitt henger der og gjør narr av meg! Å ta det opp er vell smålig, eller? Og ja, jeg føler meg dum som i det hele tatt bryr meg. Men jeg kjenner et behov for å fjerne det. Blir det teit? Er det bedre at det ligger der til spott og spe? 

Hva tenker dere?

Anonymkode: beb14...fd9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Teit å fjerne det. Bare glem hele greia og move on. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet at jeg banner litt i kirken her, for de fleste synes bursdagshilsener på facebook er noe tøv. Jo, er for så vidt enig at det kan bli i det meste laget i feeden av og til. Men jeg synes det er en fin måte å gi venner oppmerksomhet på og synes selv det er koselig å få hilsener. 

Men... og dette er litt flaut. For noen dager siden hadde en venn bursdag og jeg sendte en fin hilsen med bilder fra gode minner, ingen tulle bilder (det gjør jeg kun med familie og nære venner, så den sitter langt inne). Han hadde vært innom og likt alle de tidligere hilsenene og gitt koselige tilbakemeldinger. Meg og de siste 6 som har sendt ham har ikke fått noe respons, og da kjenner jeg at det er litt pinlig (han har vært mye aktiv og til og med lagt ut andre innlegg)

Etter 4 dager regner jeg ikke med at han gidder å gi tilbakemelding, men jeg kjenner på at innlegget mitt henger der og gjør narr av meg! Å ta det opp er vell smålig, eller? Og ja, jeg føler meg dum som i det hele tatt bryr meg. Men jeg kjenner et behov for å fjerne det. Blir det teit? Er det bedre at det ligger der til spott og spe? 

Hva tenker dere?

Ettersom de var deg og de seks andre siste, så er det en mulighet for at han rett og slett ikke har lagt merke til dem? At det har kommet sånn «vis mer» eller hva enn det et som står der, og det har forsvunnet i mengden. Jeg hadde i hvert fall, uansett, ikke tatt det opp med vedkommende. «Hvorfor takket du ikke meg?» Dét er kleint. 

• Liker 11
Skrevet

Han har sikkert ikke sett det. Det skjedde meg for et par år siden. La merke til det sikkert ett år senere at jeg ikke hadde sett det. Temmelig sikker på det ikke er «med vilje» han ikke har svart deg.

Anonymkode: c0705...95e

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, nancydrew skrev:

Ettersom de var deg og de seks andre siste, så er det en mulighet for at han rett og slett ikke har lagt merke til dem? At det har kommet sånn «vis mer» eller hva enn det et som står der, og det har forsvunnet i mengden. Jeg hadde i hvert fall, uansett, ikke tatt det opp med vedkommende. «Hvorfor takket du ikke meg?» Dét er kleint. 

Ja, enig at det er kleint🙈samtidig som jeg synes at innlegget mitt lyser «taperen som gidder å legge ut bilde og ikke får respons»😄 Det var ikke så mange innlegg totalt sett, så jeg er ganske sikker på at det ikke har forsvunnet i mengden.

Men ja, jeg får kanskje bite i meg skammen og ‘glemme’ det, selv om det blir vanskelig!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, enig at det er kleint🙈samtidig som jeg synes at innlegget mitt lyser «taperen som gidder å legge ut bilde og ikke får respons»😄 Det var ikke så mange innlegg totalt sett, så jeg er ganske sikker på at det ikke har forsvunnet i mengden.

Men ja, jeg får kanskje bite i meg skammen og ‘glemme’ det, selv om det blir vanskelig!

Men på veggen til vedkommende kan det ha vært nok til at det kom en sånn scroll med «se mer/se alt» om du skjønner? Men om du ikke ser det så blir jeg usikker... Og du er sikker på alt er fint mellom dere?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sikkert ikke sett det. Det skjedde meg for et par år siden. La merke til det sikkert ett år senere at jeg ikke hadde sett det. Temmelig sikker på det ikke er «med vilje» han ikke har svart deg.

Tror han har sett det, da han var hyppig innom på fb den kvelden. I tillegg var det to andre som gratulerte han inn under mitt innlegg.

Han er typen som sjekker sånt, men klart han kan ha glemt å takke de siste. Bare så flaut, siden det blir så synlig at en er ignorert!

Skrevet
3 minutter siden, nancydrew skrev:

Men på veggen til vedkommende kan det ha vært nok til at det kom en sånn scroll med «se mer/se alt» om du skjønner? Men om du ikke ser det så blir jeg usikker... Og du er sikker på alt er fint mellom dere?

Begynner å lure på det. Men han har alltid gitt tilbakemeldinger til alle, uansett relason, tidligere. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å lure på det. Men han har alltid gitt tilbakemeldinger til alle, uansett relason, tidligere. 

Er det noe du kan tenke deg til hvorfor han muligens har ignorert? Men igjen, du nevnte det var seks andre også han ikke svarte. 

Skrevet
2 minutter siden, nancydrew skrev:

Er det noe du kan tenke deg til hvorfor han muligens har ignorert? Men igjen, du nevnte det var seks andre også han ikke svarte. 

Vi har ikke hatt særlig kontakt det siste halve året (hans valg).

Ja, det er flere (uten bilder) som heller ikke har fått respons. Det er derfor jeg tror han har glemt det. Er bare så pinlig. Pinlig at jeg bryr meg, at det står ubesvart og at jeg brukte endel tid på finne de rette bildene og skrive en fin tekst i forkant ‘flau’

Skrevet

Han har høyst sannsynlig glemt å svare deg. Hvorfor syntes du dette er pinlig? Du har skrevet en fin gratulasjon og lagt ved noen fine bilder. Selv om innlegget er veldig synlig for deg, kan det ha havnet i en sånn "se mer" sak hos han. Jeg så en gang på min egen facebookprofil fra en venns profil og den så ikke helt lik ut som hos meg. 

• Liker 2
Skrevet

Mulig han har glemt å svare, eller bare ikke sett den. Jeg ser at det hender at andre glemmer å svare enkelte uten at det ligger noe i det.

Har selv gratulert noen ett år, og fikk ikke noe respons. I år da jeg gratulerte fikk jeg respons. Vi har ikke kontakt ellers, så jeg vet det ikke er personlig ment å ikke take. Ser det er andre han har glemt å takke også. Bare get over it:)

Anonymkode: a9397...ae3

Skrevet

Har skjedd med meg og. Jeg gjorde det på bursdagen til bestevenninna mi, og fikk aldri noe tilbakemelding. I dette tilfellet var jeg den eneste som ikke fikk, og jeg skrev til henne midt på dagen, altså var det flere som skrev både før og etter meg. 

Jeg tror nok den forsvant i mengden, og tenkte litt på det i starten. Dvs. hun satt ved siden av meg da hun svare de som hadde skrevet etter meg, men tenkte det ville bli rart å si ifra. Glemte det ganske fort da

Anonymkode: 59c70...c61

• Liker 1
Skrevet
På 28.9.2018 den 0.20, AnonymBruker skrev:

Enig med deg, ikke alltid man får med seg alt som skjer der.  Jeg har blitt spurt av relativt nære venner hvorfor jeg ikke vil ha dem som venner på facebook, men jeg hadde ikke engang lagt merke til venneforespørselen :) 

Anonymkode: c3ede...fb1

Skrevet

Det er på grunn av sånne bilder og kleine hilsener jeg skjuler bursdag på fb. Har skjult bursdagen i flere år fordi den gjør meg deprimert og trist. 

Har heller ikke tid til å være innlogget halve dagen for å svare på hilsener. Har ei venninne som ALLTID legger ut stygge pinlige bilder av meg. Hun vet sjelden at jeg har bursdag før hun ser at familie har lagt ut hilsen, og dette gjør familien alltid.

Da faller liksom vitsen med å skjule bursdagen bort. Så i år stenger jeg veggen. Vet at mange synes det er megabarnslig, men sånn blir det.

Han vennen din mener nok ikke noe vondt med det, det er slik som andre sier lett for at noen hilsener drukner litt i annet. 

Anonymkode: 6da99...d7b

Skrevet

Skjønner det kan se litt pinlig ut, men jeg hadde bare tatt og fjernet det rett og slett. Er nok ikke så mange som leter etter det i ettertid heller skal du se ;) Jeg har tatt bort poster som fikk lite respons, ikke pga responsen i seg selv, men fordi jeg skjønte at folk hadde ikke skjønt det jeg la ut.

Anonymkode: 32a64...cc2

• Liker 1
Skrevet
På 28.9.2018 den 0.26, AnonymBruker skrev:

Ta det vekk da vel, om du føler på skammen ved at det står der uten respons. 

Anonymkode: 992f5...889

• Liker 1
Skrevet

Han har sikkert bare glemt det, som flere andre her sier. Men uansett bør du ikke skamme deg, fordi det er INGEN som går inn for å lese hva andre har skrevet når de gratulerer folk med dagen på FB. 

Anonymkode: e7ad3...a6d

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen i hele verden som gidder å sjekke om bursdagsbarnet har gitt like og/eller takket på din hilsen, ts. La det ligge og gå videre, det er sikkert bare en forglemmelse uansett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...