Gå til innhold

Billig eller dyr frisørkjedejede når du skal fikse på fasaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Foretrekker du å klippe deg hos billigkjede som Cutters og Elvis, eller dyrere kjeder som Nikita og Modern Design?

Begrunn gjerne hvorfor og hvorfor ikke 😄

Endret av Linnohma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klipper meg vanligvis ikke hos en kjede, og sånn ellers foretrekker jeg å finne en frisør jeg er fornøyd med. Jeg har klippet meg hos Cutters én gang og er helt greit fornøyd med resultatet, men kommer neppe til å gjøre det igjen. De har kort tid på hver kunde, det er lite velvære i det, og du bør utvilsomt vite hva du vil før du går inn. Min nåværende frisør tar ca. 500 kr for en klipp med vask, der jeg ofte får en kopp kaffe mens håret blir klippet. Utvilsomt en bedre opplevelse. Uansett er poenget at jeg foretrekker en frisør der jeg får "full pakke", og der jeg også kan få andre behandlinger enn bare en klipp.

Anonymkode: 11e00...70b

Skrevet

Nå går ikke jeg til kjeder - bor på en liten plass der alle frisørene er selvstendige salonger. Her jeg bor er det så liten prisforskjell mellom salongen at prisen ikke påvirker valget overhodet. Det eneste som betyr noe er at frisøren er flink og gir meg det jeg ønsker! 

Når det er sagt ville jeg nok aldri gått til Cutters eller liknende frisører, med mindre jeg hadde det ekstremt travelt og måtte få en hårstuss i en fei (uten at jeg helt klarer se for meg en anledning hvor det skulle inntreffe...) For meg er tiden hos frisør en tid for egenpleie og velvære, og jeg koser meg gjerne med en kopp kaffe og avslapping. Vil ikke at det skal være noe jeg stresser med for å bli fort ferdig. 

Men flott at det finnes noe for en hver smak!

Anonymkode: df6d7...06b

Skrevet

Når jeg bare skal stusses går jeg gjerne til Cutters, men når jeg skal gjøre store forandringer koster jeg på meg et besøk i en dyr salong.

Skrevet

Går til min faste frisør uansett hva jeg skal gjøre, har gått til den samme siden hun var lærling hos en billigere frisør, nå jobber hun for Nikita. 

Skrevet

Har langt hår som bare må klippes rett av, så går til frisør maks 2 ganger i året. Sparer titusenvis av kroner på det 😌

Anonymkode: 4ca6f...df0

• Liker 1
Skrevet

Er Nikita en "dyr" salong? Trodde det var frisørenes "Cubus"? Bruker en økologisk frisør til striper. Koster i underkant av 2000 kr pr gang. Klippen/stussen tar mamma da det bare skal klippes rett av 😉 

Anonymkode: 96091...713

Skrevet

Hadde ikke turt å gå til Cutters med mitt hår. Ikke for en stuss engang. Tykt hår med masse fall i. Ser ikke for meg at resultatet hadde blitt bra.

Jeg går til den frisøren som faktisk klarer å klippe håret mitt på en bra måte og som er nøye og gjør en god jobb. Har funnet en salong nå hvor de bruker mye tid for å få et bra resultat og jeg er alltid fornøyd når jeg går derfra. Vil si at det er normale priser der, men kan godt betale litt så lenge resultatet blir bra.

Skrevet

Foretrekker min personlige frisør og ingen kjedefrisør 😊. Billig er hun ikke, men verd det 😉

Skrevet

Spørs hva jeg skal gjøre. Klippe det til frisyre, går jeg til andre en cutters, skal jeg stusse det blir det cutters. Liker å kunne ta ting på sparket og at det tar kort tid.

Skrevet

Har alltid vært gniten på å bruke penger på frisør besøk. Har derfor hatt en kjedelig frisyre og bare stusset det et par ganger i året. Men sist dro jeg til en dyr salong, betalte 775 kr. Ble veldig fornøyd og kommer til å gå tilbake. Hun klippet det opp og har ikke følt meg så fin på lenge. Fikk akkurat den riktige klippen til mitt hår og ansiktsfasong. Ser frem til neste besøk om noen måneders tid. ☺️

Anonymkode: cb2a2...12f

Skrevet

Betaler alt fra 800 -1100 for en klipp. På jakt etter en dyktig frisør og nå tror jeg at jeg har funnet en. 850 for klipp og vask. Personlig spiller kjede ingen rolle.  Det er hvor flink frisøren er.

Anonymkode: 7c48c...680

Skrevet
På 27.9.2018 den 23.37, Linnohma skrev:

Foretrekker du å klippe deg hos billigkjede som Cutters og Elvis, eller dyre kjeder som Nikita og Modern Design?

Begrunn gjerne hvorfor og hvorfor ikke 😄

Cutters passer meg helt utmerket. Dog fikser jeg ikke på fasaden, jeg klipper håret hos dem. I utlandet har jeg egen frisør. 

Å betale for hårvask og allverdens kjemikalier hos frisøren er helt unødvendig å utsette seg for. Derfor er Cutters min favoritt i Norge. Dernest kommer pris når en klipper seg hver 6. Uke. 

Anonymkode: 628f6...8f1

Skrevet

Går til fast frisør, koster 900 kun for vask og klipp.

Håret mitt kler ikke å bli klipt rett over. Det graderes, tynnes og skjæres slik at det passer fint til ansiktsformen og har fin fasong fra alle vinkler. Har aldri vært fornøyd på noe annet sted. 

Anonymkode: 8ba25...deb

Skrevet
10 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Hadde ikke turt å gå til Cutters med mitt hår. Ikke for en stuss engang. Tykt hår med masse fall i. Ser ikke for meg at resultatet hadde blitt bra.

Jeg går til den frisøren som faktisk klarer å klippe håret mitt på en bra måte og som er nøye og gjør en god jobb. Har funnet en salong nå hvor de bruker mye tid for å få et bra resultat og jeg er alltid fornøyd når jeg går derfra. Vil si at det er normale priser der, men kan godt betale litt så lenge resultatet blir bra.

Dette svaret skyldes håreisende uvitenhet. Cutters ansetter ikke hvem som helst av frisører. Å komme med en slik påstand om kvaliteten på arbeidet til en stor frisørkjede i vekst og utvikling og som du ikke opplyser om at du har gitt en sjangse engang. Cutters sine frisører har lang erfaring. Flere av dem har jobbet og eid egne salonger i årevis i forkant av ansettelse hos Cutters. 

Men selvfølgelig er man uvitende og fordomsfull mot det alternative, nye og ukjente så holder man fast ved det gamle og velkjente av gammel vane.

For ordens skyld jeg er bare en fornøyd kunde hos Cutters, uten personlige interesser i å fremsnakke kjeden. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette svaret skyldes håreisende uvitenhet. Cutters ansetter ikke hvem som helst av frisører. Å komme med en slik påstand om kvaliteten på arbeidet til en stor frisørkjede i vekst og utvikling og som du ikke opplyser om at du har gitt en sjangse engang. Cutters sine frisører har lang erfaring. Flere av dem har jobbet og eid egne salonger i årevis i forkant av ansettelse hos Cutters. 

Men selvfølgelig er man uvitende og fordomsfull mot det alternative, nye og ukjente så holder man fast ved det gamle og velkjente av gammel vane.

For ordens skyld jeg er bare en fornøyd kunde hos Cutters, uten personlige interesser i å fremsnakke kjeden. 

Hvor lang tid bruker de på en klipp? 

Uavhengig av hvor flink man er - kjedene har et annet tidspress, nettopp for å holde prisene nede. 

Når jeg betaler mer er det blant annet fordi det tar tid med vask og forming av mitt hår. 

Sier seg jo selv at når man betaler mindre, må man fire på enten kvalitet eller tid. 

Anonymkode: 8ba25...deb

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Er Nikita en "dyr" salong? Trodde det var frisørenes "Cubus"? Bruker en økologisk frisør til striper. Koster i underkant av 2000 kr pr gang. Klippen/stussen tar mamma da det bare skal klippes rett av 😉 

Anonymkode: 96091...713

Nikita er ikke billig ut ifra min erfaring. Men har aldri vært der, bare sjekket pris. Bruker også en grønn frisør og betaler det samme som deg.

Anonymkode: 88500...846

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg skriver bare at jeg ikke tror det og jeg synes det er vanskelig nok å finne gode frisører så da holder jeg meg til den jeg vet jeg får et bra resultat hos. Jeg har et såkalt vanskelig hår. Vanligvis bruker frisører opp mot en halvtime på det og jeg ønsker et godt resultat når jeg går. Jeg går stort sett ikke kun for en stuss.

Jeg ser ikke helt hvordan jeg er fordomsfull eller uvitende når jeg vet hvor mye arbeid som kreves med mitt hår og hvilket resultat jeg ønsker. Da går jeg ikke til den salongen som har som formål å bruke kortest mulig tid på en klipp. Jeg er ikke målgruppen.

Skrevet

Bryr meg ikke om hva det koster så lenge resultatet er bra. 

Skrevet

Jeg har prøvd både dyre og billige frisører, men så fant jeg en frisør som er veldig flink (iallefall med mitt hår) og som også jobber i en billig frisørsalong. Betaler 295 for klipp og 700 for striper (har halvlangt hår) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...