Gå til innhold

Mann- kan jeg få barn som singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare ønsker meg barn, og har ikke et ønske om kjærlighetsforhold. Jeg har mistet helt troen på det.

Drømmen min er å finne en dame som bare blir enig med meg om å lage barn sammen, ha delt ansvar og et bra forhold til hverandre.

Kan dette være mulig? Jeg har jo ikke råd til surrogati, akkurat.

Anonymkode: 8297d...678

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mulig. Der er sikkert noen greie damer. Men hvordan finne ei slik dame har jeg ikke oppskriften på. Du kan fort bli lurt, for der er ingen garantier. 

Skrevet

Tvilsomt at man lar en singel mann få barn.

Anonymkode: e95e2...869

Skrevet

Jeg er sikker på at det finnes mange damer som tenker slik! Ta deg tid og lag gode avtaler så ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal gå bra. 

Jeg kunne også tenkt meg barn uten mann. 

Anonymkode: 08188...f87

• Liker 3
Skrevet

Et lesbisk par jeg kjenner har barn (fikk tvillinger:)) med en mann som hadde samme ønsker. De bor i samme gate, og har et fantastisk foreldreforhold :) 

Anonymkode: 3fdea...70a

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et lesbisk par jeg kjenner har barn (fikk tvillinger:)) med en mann som hadde samme ønsker. De bor i samme gate, og har et fantastisk foreldreforhold :) 

Anonymkode: 3fdea...70a

Det samme kjenner jeg til. De har til og med to barn med samme mann og har kjøpt seg en stor tomannsbolig med dør mellom enhetene inne i huset. Barna går fritt imellom.

Anonymkode: a48bb...04e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også samme ønske, er kvinne. Altså å finne en platonisk partner å oppdra et barn med.

Anonymkode: cf72c...bdf

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Theya skrev:

Ja takk, hvor bor du? Haha. 

Aust Agder😆

• Liker 1
Skrevet

Kvinne med to barn her. Den eneste grunnen til at jeg og min samboer ikke har gått fra hverandre enda, er at vi ikke orker tanken på å bare være med barna halvparten av oppveksten deres.

Å liksom skulle planlegge 50-50-deling allerede før unnfangelse, det er forbi min fatteevne.

At du i det hele tatt foreslår noe slik, får meg til å tenke at du antakelig ikke er egnet til å ha barn. 

Jeg har forståelse for at homofile par kan ordne seg på den måten, men det er noe annet.

Du vil altså være alenefar fordi en relasjon til en kvinne er for komplisert for deg??

Anonymkode: b73c1...4c1

• Liker 2
Skrevet

Det finnes sikkert mange enslige kvinner som ønsker seg noe liknende, så jeg tror ikke det er umulig. Lesbiske par kan også være en mulighet, men de har jo flere muligheter

Anonymkode: dfa76...552

Skrevet

Hvor gammel er du ts?

Anonymkode: 796eb...9aa

• Liker 1
Skrevet

Er du flyttbar?

Har du ok økonomi?

Hvordan ser du for deg de tre første år og videre? Ønsker du å bo i nærheten av barnemoren slik at barnet får enklest mulig tilgang til begge foreldre?

Anonymkode: e12ae...589

Skrevet

Hvordan tenker du det skulle foregått i praksis? Ikke ta deg nært av det, men jeg tviler på at så mange kvinner vil gå med på å gå gravid for så å gi fra seg barnet sitt til deg (siden du ikke vil ha et kjæresteforhold). Det er jo fint at du vil ha barn, men nå er det jo slik at det trengs to personer for å lage et. surrogati, venner som oppdrar barn sammen, adopsjon.. Det går kanskje an?

Anonymkode: a2d50...178

Skrevet
På 27. september 2018 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Jeg bare ønsker meg barn, og har ikke et ønske om kjærlighetsforhold. Jeg har mistet helt troen på det.

Drømmen min er å finne en dame som bare blir enig med meg om å lage barn sammen, ha delt ansvar og et bra forhold til hverandre.

Kan dette være mulig? Jeg har jo ikke råd til surrogati, akkurat.

Har du råd til et barn da? Hvis surrogati er helt utelukket...., hva har du råd til? Hva om du må skifte jobb? Flytte? Jobbe redusert? Barnevennlig bolig? Ny bil? Dyre ferier? Har du råd til flere barn, barnehage *2 hver måned +sfo = 6000,- ekstra i tillegg til alt annet i 9 år? 6000*11*9= du har over en halv million der som du bør ha til overs, før du begynner å forhandle med venninnene dine om hva akkurat DU kan tilby av gode gener og gode oppvekstforhold og stabile samarbeidsevner? 

Og, har du så gide venninner? Siden du dpør her, og ikke henne/dem, det gjør at jeg tviler på deg. 

Og hva er det som gjør at du har mistet troen på et kjærlighetforhold? Er det at du ikke kan forplikte deg? Et barn er mer forpliktende. Et barn er en mye mer krevende relasjon, og du kan aldri "gjøre det slutt". Hvordan ser du for deg at en avtale om å ha et bra forhold til hverandre som "medforeldre" skal fungere så mye bedre enn en et forhold? 

Anonymkode: 0e8da...901

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...