Fredd99 Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Hei. har hatt en undulat i noen år nå og den har ikke blitt tam. jeg kan ta den på fingreren men etter et par sekunder hopper den av. vil virkelig at den skal bli tam. hvordan? merker også at han klør seg veldig over nebet. kan dette være midd? Bør jeg skaffe han en annen undulatvenn?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2 Skrevet 28. september 2018 Undulater er enklest å få tamme når de er unge, så om du har hatt den noen år er det lite trolig at den noen gang vil bli skikkelig tam. Det er dessuten forskjell på undulater. Enkelte er naturlig nysgjerrig på mennesker og blir nesten "klistertamme" av seg selv, andre vil alltid forbli skeptiske mot mennesker selv om man temmer og tilbringer mye tid med dem. Det er noe man ikke vet på forhånd når man kjøper. Jeg synes undulater alltid skal være minst to. Det er sosiale dyr som naturlig lever i flokk. En undulatvenn høres fint ut. Anonymkode: b0684...832 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #3 Skrevet 28. september 2018 Snakker du mye med undulaten din? Gjør du den nysgjerrig på hva du driver med? Det var slik jeg fikk fuglene våre på skulderen. Jeg snakket med dem, holdt på med ting jeg visste de syntes var spennende, gjorde dem litt nysgjerrige. De nærmet seg litt og litt, og til slutt kom de på skulderen. Og så var det bare å fortsette med treningen derfra. Tid og tålmodighet er stikkordene. Så kommer det an på fuglenes personligheter. Noen blir raskt håndtamme, andre blir ikke håndtamme i det hele tatt. At han klør over nebbet er ikke symptom på midd, men kanskje han har noe som irriterer i nesa? Og til slutt, undulater er flokkfugler, og bør absolutt ha en venn. Se på nebbet til fuglen din om den er jente eller gutt. En venn av motsatt kjønn er som oftest mest vellykket. Men da må du passe på å ikke legge tilrette for formering. Anonymkode: 91ecd...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå