AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Det er jo egentlig logisk? De tenker at mange lykker er kortvarige, og at det egentlig i det lange løp ikke er verdt strevet og kreftene for det. Det kan være kjærlighetsforhold. De finner ingen mening sammen med en partner, for en partner kan være utro, snu ryggen til deg, forstyrre freden din. Og forelskelsen går jo over, så hva er vitsen i det lange løp? De shopper ikke. Med andre ord, de er ikke så fancy på klærne. De mener at det er personen som teller og ikke det materealistiske. Dessuten er nye klær en veldig kortvarig lykke, og belast for miljøet. De pusser ikke opp husene sine. Hvem bryr seg egentlig om den ene personen som ikke pusser opp? hvorfor skal man pusse opp? for at det skal være fint? det blir gammelt igjen en gang det også, så hvorfor legge så mye penger i det? De reiser ikke så mye. Hvorfor reise så mye? opplevelsene er jo egentlig inni deg. Hva skal vi egentlig i andre land? Anonymkode: bc7dd...2fb
Zenobia Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Klok og klok, fru Blom.. Jeg synes du beskriver en innadvendt pessimist: "Ikke no' vits i å prøve/gjøre noe, det går jo så allikevel istykker.." enten det er relasjoner eller ting. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tenker at mange lykker er kortvarige, og at det egentlig i det lange løp ikke er verdt strevet og kreftene for det. De enkle gledene (f.eks sitte ute på verandaen og nyte en kopp kaffe) er jo gjerne det hverdagslykken består av. Jeg kjenner bare én som er lykkelig litt lengre enn i noen øyeblikk av gangen, og da er hun manisk. Mulig jeg bommer på å forstå det du prøver å si her. En tanke fra Forkynneren 1:18 renner meg i hu:"For der hvor det er stor visdom, er det stor gremmelse, slik at den som øker sin kunnskap, øker sin smerte". Men Salomo hang ikke med nebbet, stort sett. Han satte igang store prosjekter. Jeg tror i hvertfall ikke at livet blir bedre av å ikke forsøke, engang Nei, jeg tror ikke at klokere mennesker bare er de stillferdige. 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Jeg har liten tro på den påstanden. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #4 Skrevet 29. september 2018 På 27.9.2018 den 23.16, AnonymBruker skrev: Det er jo egentlig logisk? De tenker at mange lykker er kortvarige, og at det egentlig i det lange løp ikke er verdt strevet og kreftene for det. Det kan være kjærlighetsforhold. De finner ingen mening sammen med en partner, for en partner kan være utro, snu ryggen til deg, forstyrre freden din. Og forelskelsen går jo over, så hva er vitsen i det lange løp? De shopper ikke. Med andre ord, de er ikke så fancy på klærne. De mener at det er personen som teller og ikke det materealistiske. Dessuten er nye klær en veldig kortvarig lykke, og belast for miljøet. De pusser ikke opp husene sine. Hvem bryr seg egentlig om den ene personen som ikke pusser opp? hvorfor skal man pusse opp? for at det skal være fint? det blir gammelt igjen en gang det også, så hvorfor legge så mye penger i det? De reiser ikke så mye. Hvorfor reise så mye? opplevelsene er jo egentlig inni deg. Hva skal vi egentlig i andre land? Anonymkode: bc7dd...2fb Det er noe i det utsagnet som nok stemmer, med det du beskriver her er nok ikke helt riktig. Det er jo ulikt fra person til person, men ofte finner veldig intelligente mennesker lykke i andre ting, ofte litt sære ting og interesser. De faller fort ut av det "normale" samfunnet, da de som regel har en annen tankegang, lærer fortere og har andre interesser. Å høre på smalltalk eller en vanlig diskusjon kan bli kjedelig. På skolen kan fag ofte bli kjedelig da skolesystemet er basert på normalt intelligente mennesker. Det er ikke unødvendig vis slik at de ikke pusser opp fordi de tenker det ikke er noe vits, men de pusler med andre ting de interesserer seg mer for. Mange millionærer som har høy intelligens med flotte hus, reiser mye og fine klær. Jeg kjenner noen som har høy intelligens inkl i familien min og de kler seg veldig pent, er utrolig ryddige og glad i å reise, men kanskje ikke på standard chartertur. De i familien har andre til å ta av seg hus og hjem. Jeg har fått målt en IQ på 136 hos psykolog. Så er ihvertfall over normalen, selv om jeg føler meg dum. Jeg er vokst opp i en rik familie med fokus det materialistiske og tatt "skade" av det, men blitt flinkere å bry meg mindre. Jeg har sære interesser, som vær, planeter, utenomjordisk liv og elsker klassisk musikk, spiller selv piano og lager stykker selv. Men samtidig prøver jeg å passe inn i samfunnet. Har en normal jobb, kler meg normalt selv om jeg helst skulle gått i joggeklær hele dagen og en fint hus som ser ut som er tatt ut fra et bolig magasin. Hater rot. Elsker å reise, tom chartertur, og shoppe klær. Har barn og mann. Liker ikke å være sosial med mindre jeg finner noen som har de samme interessene, noe som har vært litt vanskelig å finne og kommer bedre overens med eldre mennesker. Anonymkode: 612ca...216
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #5 Skrevet 30. september 2018 Ja, de ser ting andre ikke ser. Dumme ting, som de fleste synes er ok. De med lavere intelligens er gjerne de som har høyest selvtillit - eventuelt har forstått at folk tror på hva som helst - så lenge det er sagt på riktige måten. Leste ikke start-innlegg. Føler svaret mitt er ekstremt basic. Anonymkode: 343d3...8d3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #6 Skrevet 30. september 2018 Om dette stemmer må jeg være jævlig klok Anonymkode: b97b2...a52 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #7 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg ser på det som forskjellige leveler, altså nivåer. Hvis nivået er tilpasset deg skjønner du ingenting og ønsker det meste i beste mening. Hvorfor ikke? Vi har masse ressurser. Og så har vi de som ser implikasjonene og konsekvensene. Surprompene. De liker vi ikke. Best å holde kjeft. Kan ikke ta gleden fra de hysteriske. De hysteriske er de som er vant til at virkeligheten deres er selveste virkeligheten, og hvis noen som så mye antyder noe motsatte. VRRRÆÆÆÆÆL! - er da responsen kort oppsummert: hvordan våger du kvinner er kvinner. Hvorfor må vi lure oss selv. Er bare en liten prosentandel som uansett har det i seg. Trenger ikke å ta hele røkla med, ødelegger for de som virkelig kan noe. Anonymkode: 343d3...8d3
Hoppetaujenta Skrevet 1. oktober 2018 #8 Skrevet 1. oktober 2018 På 27.9.2018 den 23.39, Zenobia skrev: Klok og klok, fru Blom.. / Nei, jeg tror ikke at klokere mennesker bare er de stillferdige. Enig. Kloke mennesker kommer i mange utgaver og det er ganske umulig å se på folk hvem som er hvem, men tilbringer en litt tid med folk og lytter til dem, ser hva de faktisk gjør og ikke bare sier at de gjør, så kan det begynne å demre litt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå