Kattejenta Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Hei. Jeg er 23 år gammel jente som lurer på hvor jeg kan få hatt en hund på lån. Jeg har sett ut meg to raser som jeg gjerne vil prøve. Og sjekke om det kan være noe for meg. Det er mops og Engelsk staffordshire Bull terrier. Jeg har ikke hatt hund før. Men har hatt katter gjennom hele livet. Og vet en del om dyrehold. Jeg har nå en periode. Slitet med depresjon og angst. Og lest meg opp på at en hund kan hjelpe. Jeg har vurdert og bli forvert. Men lurer på om det da er mulig å kunne få lånt hund for og se om dette er noe som virkelig kan hjelpe meg eller ikke. Før jeg tar det store valget. Har økonomi og tid til dette da jeg bare går hjemme for tiden Jeg bor i Oslo. Håper det er noen som kan hjelep meg eller evenuelt vet hvor jeg kan få prøvd og lånt en hjnd.
Chablis Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Du kan legge ut en annonse på finn for eksempel?
NancyDrew Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, Kattejenta skrev: Hei. Jeg er 23 år gammel jente som lurer på hvor jeg kan få hatt en hund på lån. Jeg har sett ut meg to raser som jeg gjerne vil prøve. Og sjekke om det kan være noe for meg. Det er mops og Engelsk staffordshire Bull terrier. Jeg har ikke hatt hund før. Men har hatt katter gjennom hele livet. Og vet en del om dyrehold. Jeg har nå en periode. Slitet med depresjon og angst. Og lest meg opp på at en hund kan hjelpe. Jeg har vurdert og bli forvert. Men lurer på om det da er mulig å kunne få lånt hund for og se om dette er noe som virkelig kan hjelpe meg eller ikke. Før jeg tar det store valget. Har økonomi og tid til dette da jeg bare går hjemme for tiden Jeg bor i Oslo. Håper det er noen som kan hjelep meg eller evenuelt vet hvor jeg kan få prøvd og lånt en hjnd. Husk at en valp er som å få en baby. Det kreves mye, mye ansvar og man blir på sett og vis bundet til hunden. Har du energi til det? For i starten er ikke hunden der for å hjelpe deg, det er du som må oppdra han. Ellers kunne du som nevnt over her forsøke finn? Evt dyregrupper på fb? 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Vet ikke hvor du kan finne en, men du bør få en voksen hund som er veldig godt sosialisert. Med angst så vil du ikke ha en hund som ikke klarer å motstå å agere på truende eller litt feilslått kommunikasjon. Da tenker jeg på Stafforden, de er jo "på" og standhaftig. Dyrehjertet mitt vil be deg om å droppe Mopsen, da disse er avlet ihjel og ofte sliter i hverdagen pga sykelig anatomi.. Anonymkode: 13cff...3a4 2
Howl Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 Første du gjør er å ta kontakt med oppdrettere og besøke dem og hundene, så du virkelig får kjenne på om dette er riktig rase. De færreste liker å låne ut hunden sin til ukjente, så det er lite trolig at du vil få napp. Dersom du får godt kjennskap til oppdretter og lufter dette kan det hende du får låne en av hundene hennes/hans en helg. Vil bare legge til at en hund har du i 10-15 år, og er noe som vil oppta timer av dagen din, hver eneste dag. Å få hund ene og alene for å hjelpe mot angst og depresjon synes jeg ikke høres noe lurt ut, så jeg håper du generelt har en stor hundeinteresse og ønske om hund. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 Hund og katt er to veldig ulike dyr. For en førstegangs hundeeier ville jeg ikke anbefalt staffordshire bull terrier. Hvordan kom du frem til akkurat disse to rasene? Anonymkode: 5794c...35e 2
Tvist Skrevet 28. september 2018 #7 Skrevet 28. september 2018 Du kan kanskje starte med å høre med FOD f. eks, vet ikke om de har hunder på fõr, men de har i alle fall hunder på senteret sitt.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #8 Skrevet 28. september 2018 Katt kan også hjelpe mot angst og depresjon. Just sayin'. Det kan være enorm terapi i de fleste dyr. Det gjelder bare å finne riktig dyr. Anonymkode: 93a7c...48d
Chablis Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 Kanskje det hadde hjulpet deg like godt å jobbe som frivillig i en dyrevernorganisasjon? 😊 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #10 Skrevet 28. september 2018 Hvorfor på død og liv har raser som er avlet ihjel og støtte dette? Anonymkode: f1558...7b7 1
bennybonita Skrevet 29. september 2018 #11 Skrevet 29. september 2018 Du kan legge ut annonse på finn, i hundegrupper på facebook og på dyrenett.no at du gjerne passer hund Men syns ikke du skal gå etter noen av rasene du nevner, den ene krever veldig mye ansvar og lange krevende turer og trening, og den andre er avlet på en måte man ikke bør støtte og har stor risiko for luftveisproblemer og infeksjoner så det kan bli mye dyrlegeutgifter. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå