Gå til innhold

Skavland på TV2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleide å se Skavland på NRK1, og det var jo greit det, det kommer jo an på gjestene, men helt ok.

Men nå på TV2, så er det jo ganske likt, men vi får jo ikke se alt! Skavland intervjuer kjente personligheter som jeg så gjerne ville sett, men det får vi bare et lite minutt av å må se resten på Sumo?! Jeg har ikke Sumo, og har ingen planer om å skaffe meg heller, men jeg synes det er helt idiotisk å ikke vise hele programmet på fredagskvelden. Tror ikke jeg gidder mer alså, det er andre kjekke ting på tv

Hva synes du?

Anonymkode: f13ea...bcd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempeskuffet. Jeg gidder ikke å kjøpe Sumo for å se hele, for SÅ interessert er jeg ikke selv om jeg faktisk har fulgt ham på Nrk i alle år. Jeg synes også mye av sjarmen med programmet er borte når han snakker med intervjuobjektene alene og ikke i gruppe som han gjorde før. Det skjedde noe når de kom sammen i grupper. Det ble en helt annen dynamikk og det var gøy å se kjemien mellom dem. Noen ganger var den knallgod og noen ganger elendig, men det var underholdende. Det gøyeste var når de overkjørte Skavlan og henvendte seg direkte til hverandre. Nå er det bare kjedelig og stotringen hans virker mer påfallende og irriterende. Det nye programmet ligner på Torp og vi har jo allerede Torp som tross alt gjør Torp best.

Skrevet

Er vel Skavlan....ikke Skavland  :)
Synes det er mer spennende gjester nå vs da det gikk på NRK.
Spesielt i kveld er det flere spennende utenlanske gjester.
Men enig med det Sumo greiene......send alt på vanlig tv eller så kan det hende jeg blir så irritert at jeg dropper Skavlan.
Alle burde klage til TV2 på dette. (de som har Sumo driter vel i det da men)

Anonymkode: 127b4...d4f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel Skavlan....ikke Skavland  :)
Synes det er mer spennende gjester nå vs da det gikk på NRK.
Spesielt i kveld er det flere spennende utenlanske gjester.
Men enig med det Sumo greiene......send alt på vanlig tv eller så kan det hende jeg blir så irritert at jeg dropper Skavlan.
Alle burde klage til TV2 på dette. (de som har Sumo driter vel i det da men)

Skavlan går på TV med ;) 

Anonymkode: 84fc9...9b3

Skrevet

Hvorfor gikk han over til Tv 2, egentlig ?

Anonymkode: 124a8...83e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han er smart 

Anonymkode: 84fc9...9b3

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

NRK ville ikke betale det Skavlan ønsket. 

NRK har i sin kontrakt med Monkberry førsterett til å inngå en avtale om videre produksjon, men tilbudet er av en størrelse som NRK ikke kan og vil møte, forklarer Wallace.

Wallace forklarer at NRK var villige til å utvide både antall programmer og betale mer enn for forrige sesong, men mener spranget opp til beløpet man ble bedt om å matche ble for stort.

– NRK, som en lisensfinansiert allmennkringkaster, må vise et måtehold i prissetting av innholdet vi investerer i. Det forventer våre lisensbetalere av oss. I noen tilfeller vil det bety at vi blir utkonkurrert av kommersielle aktører, sier Wallace.

https://www.nrk.no/kultur/skavlan-ferdig-i-nrk-_-prisen-ble-for-hoy-1.14068491

TV2  betaler 90 millioner og SVT 50 millioner for de neste 4 sesongene

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/09/Skavlan-faar-140-millioner

Anonymkode: 0974d...b04

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NRK ville ikke betale det Skavlan ønsket. 

NRK har i sin kontrakt med Monkberry førsterett til å inngå en avtale om videre produksjon, men tilbudet er av en størrelse som NRK ikke kan og vil møte, forklarer Wallace.

Wallace forklarer at NRK var villige til å utvide både antall programmer og betale mer enn for forrige sesong, men mener spranget opp til beløpet man ble bedt om å matche ble for stort.

– NRK, som en lisensfinansiert allmennkringkaster, må vise et måtehold i prissetting av innholdet vi investerer i. Det forventer våre lisensbetalere av oss. I noen tilfeller vil det bety at vi blir utkonkurrert av kommersielle aktører, sier Wallace.

https://www.nrk.no/kultur/skavlan-ferdig-i-nrk-_-prisen-ble-for-hoy-1.14068491

TV2  betaler 90 millioner og SVT 50 millioner for de neste 4 sesongene

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/09/Skavlan-faar-140-millioner

Ok :) takk for svar.

Skrevet

Likte programmet som gikk i kveld,bra gjester

Skrevet

Liker ikke forandringen etter at det flyttet over til TV2. Noen intervjuobjekter må man ha Sumo for å se, noen av intervjuene foregår andre steden enn i studio (Dalai Lama, David Attenborough).. Alle reklamepausene. Nei, TV2 betaler mer enn NRK var villige til, men resultatet er et svakere produkt.

Anonymkode: f583c...3ba

• Liker 2
Skrevet

Skavlan*****

Anonymkode: b52d8...c14

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke forandringen etter at det flyttet over til TV2. Noen intervjuobjekter må man ha Sumo for å se, noen av intervjuene foregår andre steden enn i studio (Dalai Lama, David Attenborough).. Alle reklamepausene. Nei, TV2 betaler mer enn NRK var villige til, men resultatet er et svakere produkt.

Anonymkode: f583c...3ba

Enig med Sumo greiene men i går så fikk jeg ikke inntrykk av at jeg gikk glipp av noe og de reklamerte ikke for at det lå noe ekslusivt på Sumo.
Uvant med reklame avbrudd på Skavlan men gjør meg ingenting ettersom jeg ser på opptak anyway...spoler fort forbi.

Skrevet

Det med Sumo er vel litt av årsaken til at Skavlan flyttet over, man har begrenset sendetid og mye klippes bort, og på TV 2 så bruker de tid og penger på å produsere og legge ut dette innholdet på Sumo. Og han får lov å spille inn mer i New York eller hvor han nå sitter, hvor det er enklere å få mer internasjonale gjester til å stille. Så han har fått litt mer spillerom enn hos NRK. Sikkert mer penger også for den saks skyld, han har nok garantert ikke flyttet for å tjene mindre iallfall. 

Anonymkode: 395f6...0d8

• Liker 4
Skrevet

Syns denne Skavlan høres så vanvittig fjollete ut, at jeg klarer ikke følge med. Den barnsligt tilgjorte stotrete stemmen og faktene, æsj.  Blir helt flau av når han intervjuer spesielt engelsktalende utlendinger.

Anonymkode: 264eb...741

• Liker 8
Skrevet

Er programmet fortsatt på svorsk? Hvis det blir norsk igjen vurderer jeg å se på, ellers ikke.

Anonymkode: cb6ad...32c

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Likte programmet som gikk i kveld,bra gjester

Jeg likte også gjestene, men jeg synes hele programmet er blitt for fragmentert og rotete. 

Skrevet

Krisetall for «Skavlan»

Ouch! Bare 288.000 seere. Tipper Skavlan angrer på at han gikk til TV 2. Han hadde rundt 700k seere i gjennomsnitt våren 2018 på NRK.

Anonymkode: 304c3...4e6

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Krisetall for «Skavlan»

Ouch! Bare 288.000 seere. Tipper Skavlan angrer på at han gikk til TV 2. Han hadde rundt 700k seere i gjennomsnitt våren 2018 på NRK.

Er nok TV2 som angrer mest. Skavlan får jo pengene sine de neste fire sesongene uansett. 

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok TV2 som angrer mest. Skavlan får jo pengene sine de neste fire sesongene uansett. 

De neste to årene, ja. Men markedsverdien til Skavlan vil falle drastisk med så lave seertall.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan Skavlan har blitt så populært. Drepende kjedelig.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...