Gå til innhold

Bør far få se barna mens han er på avrusning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 2 og 4 år. Han hadde dem 50/50 med fast bosted hos han før han ble lagt inn på avrusning. Der skal han være i 3 uker før han skal på behandling ett annet sted i 3 mnd. 

Hvor ofte/ burde han få se barna?

Jeg sender han ofte bilder etc

Anonymkode: b20a4...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er avhengig av tunge medikamenter og alkohol. Ts

Skrevet

Jeg personlig ville latt han se dem, er ikke sånn at han får rust seg på avrusning og er nok motiverende for han og fullføre opplegget også når han vet dere er der for han og han får se barna sine. Min far var selv på avrusning og jeg fikk ikke se han og det gjorde meg veldig trist for jeg trodde han hadde kuttet oss ut og alt min mor sa var bare at han var på ferie..

Anonymkode: b715f...8de

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at det er fint for far å få se barna sine, fordi barna er bok en stor motivator for at han skal bli bedre og komme seg igjennom den fasen. Han vet da at han har noen som venter på han og som trenger at han blir frisk igjen. 

Anonymkode: 7ad1b...388

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er forma han hans? Ser ikkje problem med at han møter barn i tilpasset tidsrom når han er psykisk og fysisk i form. Ut over det er no FaceTime et alternativ 

Anonymkode: fb96c...d1d

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig kan han få se dem under tilsyn. Det vil være en jod motivasjon forhåpentligvis 

Anonymkode: 9a22d...444

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna er 2 og 4 år. Han hadde dem 50/50 med fast bosted hos han før han ble lagt inn på avrusning. Der skal han være i 3 uker før han skal på behandling ett annet sted i 3 mnd. 

Snu på forholdet, bør barna se far mens han er på avrusing? Hva sier og anbefaler fagfolkene på avrusningsinstitusjonen? 

Anonymkode: f1832...d7b

• Liker 9
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har hatt 50/50 omsorg og barna har hatt fast bosted hos ham, så har nok de barna sett så mye elendighet at avrusningsklinikken vil fortone seg som rene paradiset for dem. Ser derfor ingen grunn til at de ikke kan besøke han så mye som mulig. 

Anonymkode: e8772...f03

Skrevet

Jeg holder barna tilbake med tillatelse fra tingretten, men barnevernet råder meg til å la barna se far, mens min advokat er skeptisk til det. Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder barna tilbake med tillatelse fra tingretten, men barnevernet råder meg til å la barna se far, mens min advokat er skeptisk til det. Ts

Jeg tror barnevernet har god nok kompetanse til å komme med gode råd i denne situasjonen. Advokaten din har det nok ikke.

Anonymkode: 3c0f0...a41

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan umulig stemme. 

Når du har en dom fra tingretten så verken skal eller kan barnevernet gi anbefalinger i strid med kjennelse eller dom fra tingretten. Det samme gjelder din advokat, han skal være solidarisk med dom/kjennelse, uten personlige meninger. Det du skriver her er faktisk god nok grunn til å klage advokaten inn for advokatforeningens etiske råd. 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg meldte han til barnevernet nå sist var det fjerde gang jeg meldte han, barnehagen og familievernkontoret har også meldt han en gang hver og dette er første gang barnevernet gikk videre etter de tre første månedene. Så nei, jeg stoler ikke alltid blindt på barnevernet. Ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette kan umulig stemme. 

Når du har en dom fra tingretten så verken skal eller kan barnevernet gi anbefalinger i strid med kjennelse eller dom fra tingretten. Det samme gjelder din advokat, han skal være solidarisk med dom/kjennelse, uten personlige meninger. Det du skriver her er faktisk god nok grunn til å klage advokaten inn for advokatforeningens etiske råd. 

Dette er også en ting. Barnevernet ringte min advokat for at far skulle få ha samvær under observasjon rett før han la seg inn på avrusning og barnevernet var usikre på om de hadde lov til det. Advokaten min sa nei, men at han kan få lov til å se dem når jeg får adressen dems hos meg, mtp stabilitet osv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg meldte han til barnevernet nå sist var det fjerde gang jeg meldte han, barnehagen og familievernkontoret har også meldt han en gang hver og dette er første gang barnevernet gikk videre etter de tre første månedene. Så nei, jeg stoler ikke alltid blindt på barnevernet. Ts

Du får nesten la vektskålen tippe dit til hvem du har mest tillit til.

Jeg tenker mest på barna? Nå er de jo vant til å være hos deg en uke, men de vil kanskje merke at det blir lang tid uten at de ser ham? Orker du ett besøk? 

Trist at Bv reagerte for sent her, men prøv å ikke miste tilliten helt? Det er så tragisk når de gjør feil, for en er avhengig av full tillit til dem. 

Se an hvordan barna har det. Og så tar du avgjørelsen ut fra deres behov? 

Skrevet

Kanskje du kan spørre behandlingsstedet om råd? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle verden har han barna 50 prosent?

Anonymkode: 29a4f...dfc

Skrevet

Ja, det synes jeg. Nykter, på "nøytral" grunn med tilsyn, så gavner vel dette alle parter. 

• Liker 1
Skrevet

Dette skal du snakke med hans behandlere om. Barna har også rettigheter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at mye her kommer an på hva du forteller barna. Den minste vil nok ikke forstå så mye men fireåringen kan få vite at pappa er på ett sykehus for å få hjelp. Det tenker jeg kan være bra for barna å både vite om og se. Snakk med behandlerene, de har erfaring. 

Anonymkode: 6944c...42f

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke

Anonymkode: 11f3d...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...