Gå til innhold

Spørsmål om Tinder og bruken av det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 og har vært selvvalgt singel i flere år nå. Jeg har hatt mange som har prøvd seg, men har avvist alle da jeg ikke var klar. Nå lurer jeg på å sjekke ut Tinder. Men er det ikke litt riski? Da vet jo alle i nærmiljøet at du er ute å undersøker markedet? Mulig det bare er jeg som litt for uptight på på dette området, men vil jo ikke at gud og hvermansen skal vite at jeg vurderer et forhold.

Anonymkode: 98698...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør det veldig vanskelig for deg selv hvis du ønsker å holde det hemmelig at du er åpen for å treffe noen. Men bevares, hvis du er veldig på og tør å ta initiativ ovenfor menn du er interessert i så går det muligens. Alternativt vil du kun være "tilgjengelig" for en viss andel menn som driter i hvilke signaler du utstråler og prøver seg allikevel. Kan jo hende det er helt greit.

Men generelt så vil jeg jo anbefale deg å forsøke å virke interessert i hvertfall ovenfor menn du kan være interessert i å bli bedre kjent med. Men hvis det ikke er greit for deg at "hele verden" (og nærmiljøet) vet at du ser singel og åpen for å finne en partner, så begrenser du jo selv dine egne muligheter til de du tilfeldigvis treffer.

Forøvrig har jeg aldri skjønt problemet med å være ærlig om at man er interessert i å finne noen. Det betyr jo uansett ikke at du er interessert i hvem som helst eller desperat på noen som helst måte.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 og har vært selvvalgt singel i flere år nå. Jeg har hatt mange som har prøvd seg, men har avvist alle da jeg ikke var klar. Nå lurer jeg på å sjekke ut Tinder. Men er det ikke litt riski? Da vet jo alle i nærmiljøet at du er ute å undersøker markedet? Mulig det bare er jeg som litt for uptight på på dette området, men vil jo ikke at gud og hvermansen skal vite at jeg vurderer et forhold.

De eneste som vet det, er jo faktisk de som undersøker markedet selv ;) 

• Liker 5
Skrevet

Hørtes ut som om det var noe kriminelt du hadde tenkt å begi deg ut på.

Anonymkode: 1ac86...aee

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, nancydrew skrev:

Den der har jeg og finni trøst i😂🙈

Skrevet

Hva er feil med å lete etter en partner når man er 25 år? Selv om Tinder har et litt dårlig rykte for mange useriøse folk, så ser jeg ikke helt problemet. Jada, innimellom møter man på "kjentfolk" der inne, men hva gjør vel det? De er jo der i samme ærend de også, er da vel ikke mer flaut for deg enn for dem?

Hadde du derimot vært i et forhold allerede så hadde jeg skjønt deg.

Anonymkode: a5a65...43e

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, nancydrew skrev:

Hahahah, slik har jeg ikke tenkt på det😂

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes ut som om det var noe kriminelt du hadde tenkt å begi deg ut på.

Anonymkode: 1ac86...aee

Det føles nesten slik. Redd folk skal tro jeg er needy og uselvstendig når jeg gjør aktive grep for å "finne noen". 

Skriver jeg om yrke, hobbyer og slikt også..? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahahah, slik har jeg ikke tenkt på det😂

Det føles nesten slik. Redd folk skal tro jeg er needy og uselvstendig når jeg gjør aktive grep for å "finne noen". 

Skriver jeg om yrke, hobbyer og slikt også..? 

Ha en morsom profil, som speiler deg! Om du nå er morsom da :fnise: Yrke osv får man fatt på om en begynner å prate, da har man litt å holde samtalen flytende på også. Jeg foreks. er ganske høy. Jeg ville ikke sjanse på at jeg møtte en må date som er 30 cm lavere enn meg, der hvor det ble kleint for begge to. Vinklet inn en morsom tekst om «... forresten, jeg er xx høy. hadde vært fint om jeg kunne gå ved siden av deg uten å...» Husker ikke hva jeg skrev, men noe sånt. I en morsom tone. Da silte jeg ut det som ikke var innenfor min preferans, og andre fikk sile ut meg som en ikke- «kandidat.» Om du foreks er imot alkohol, så få med det. Igjen; med en morsom vri. :) 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du har misforstått Tinder litt, iallfall oppfatningen av folk flest om appen. Hvis du er på Tinder så vurderer du ikke forhold, men heller vil shoppe menn basert utelukkende på fine bilder.

Når jeg er singel og ønsker meg kjæreste sjekker jeg alltid Tinder for damer jeg kan utelukke hvis jeg treffer på de i en annen sammenheng.

Det er det eneste Tinder skal brukes til ifm seriøs dating.

Anonymkode: d65df...9c3

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har misforstått Tinder litt, iallfall oppfatningen av folk flest om appen. Hvis du er på Tinder så vurderer du ikke forhold, men heller vil shoppe menn basert utelukkende på fine bilder.

Når jeg er singel og ønsker meg kjæreste sjekker jeg alltid Tinder for damer jeg kan utelukke hvis jeg treffer på de i en annen sammenheng.

Det er det eneste Tinder skal brukes til ifm seriøs dating.

Anonymkode: d65df...9c3

Du nok et poeng. Det er jo absolutt ikke noe problem å møte folk IRL og det har jo alltid fungert veldig bra. Er vel bare nysgjerrigheten som tar overhånd, siden jeg aldri har sett appen😋

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nok et poeng. Det er jo absolutt ikke noe problem å møte folk IRL og det har jo alltid fungert veldig bra. Er vel bare nysgjerrigheten som tar overhånd, siden jeg aldri har sett appen😋

Vedkommende du siterte snakker tull. Det er mange som finner kjærligheten på Tinder nå til dags. Jeg har Happn, men det er litt samme prinsipp og skal på date i helgen med en der vi begge er ute etter noe seriøst. 

Anonymkode: d1f2d...afa

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
20 hours ago, AnonymBruker said:

Tenkte også slik i begynnelsen. Synes det var litt flaut at alle de jeg hadde gått på skole med osv kunne se at jeg var på tinder. Greien er at alle er der i dag. Det er egentlig ikke noe flaut med det :P

Ellers er litt av problemet med tinder for damer at man bare anser en liten andel av mennene som attraktive (Jeg antar at du er en dame). Mener at kvinner likte 15% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt på tinder. Når okcupid hadde sin statistikk ute viste det seg at kvinnene bare anså 20% av mennene inne på nettdatingsiden til å være over gjennomsnittlige attraktive. 15%  -->  20% ?  %-andelene virker jo å være litt for nære til at det er tilfeldig. Siden bare en liten %andel av mennene er aktuelle blir det sterk konkurranse om disse. Mennene muligheten til å multidate, ha sex med flere osv, ref: 

https://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/dating-med-tinder-3525265

Hvis du er ute etter noe seriøst må du treffe på en mann du synes er attraktiv som også er ute etter noe seriøst. 

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...