Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 30 årene og har begynt å få noen grå hår helt foran ved pannen. Har i alle år stripet det lyst (er opprinnelig mørk askeblond), men spart min egen hårfarge nå helt ut. Var lei av at det alltid så litt tørkt og frizzy ut, selv om jeg bruker alle de riktige produktene/riktige rutinene +++

Er egentlig litt lei av å ha grå hår allerede, og vurderer nå å helfarge håret i en tone som ligner min egen. Det jeg lurer på da er når etterveksten kommer, burde man da fortsette med helfarging eller bare farge røttene? Tidligere da jeg har helfarget håret og bare farget røttene siden, så har egentlig hele håret sett ganske blast og livløst ut (annet enn første gangen alt ble farget og det var blankt).

Jeg ønsker å få et varig resultat der jeg har blankt og sunt hår, hvordan få til det..?

Spent på svar fra dere : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Kan også legge til at nå som jeg etter mange år har min egen (litt kjipe) hårfarge, så har det aldri sett så blankt ut. Tenkte også litt på om det bare går an å farge de grå hårene og la resten være, men det skal vel mye til at det blir pent, eller..?

Skrevet

Hei 😄 

Egentlig ville jeg anbefalt å stripe håret, fordi de lyse stripene vil kamuflere de grå, med dette kan du gå lenger før du føler du må friske det opp igjen 😊 Hvis du ønsker at det skal se blankt og fint ut, anbefaler jeg å farge det med minicolor. Den dekker de grå opp til 70%, men da beholder du blanket i håret 😊 

lykke til med valget 😄

hilsen frisør 😘

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg er egentlig litt lei av striper iom at jeg har hatt det så mange år allerede. Hva er minicolor kontra vanlig hårfarge? Vil det si at du foreslår å farge hele håret hver gang med minicolor, for å bevare det blanke? 

Skrevet

Minicolor er en farge som legger seg utpå håret mens en permanent farge legger seg inni, som derfor sliter mer på håret. 

Om du farger hele håret med samme tone hver gang, vil fargen bli mørkere og mørkere i lengdene dine, så anbefaler å bare farge etterveksten, noen ganger hele håret når du ser fargen har falmet og blitt lysere i lengdene 😄

Skrevet

Ok da skjønner jeg. Greia er at dersom jeg etterhvert kun farger etterveksten, så vil resten av håret være konstant blast i fargen, om du skjønner..? Hvordan gjør folk det egentlig, dersom det skal se sunt og friskt ut i fargen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...