Gå til innhold

Hvilke håndlaget gaver har du blitt glad for å få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier! 🌲

Anonymkode: 9731d...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALT av strikketing. Ullsokker er totalt undervurdert, votter, tova sitteunderlag ++++. Elsker når folk strikker til meg, velger det framfor noe som helst anner når som helst. 

Anonymkode: b1759...624

• Liker 3
Skrevet

Absolutt alt bortsett fra brente mandler og julekaker. Heklede grytekluter, hjemmelaget underlag til kassroller, finurlig dings til oppvasksåpen, vesker som alternativ til poser fra butikken, såper, lys, sitteunderlag, votter, skjerf, sokker, smykker, maleri, nisser, tennbriketter, saft, syltetøy, drops..kommer ikke på mer, men jeg dåner helt av hjemmelagde gaver. Det er noe av det koseligste jeg vet. ❤

• Liker 4
Skrevet

Sjølplukket villbringebær lagt ned til likør.   Kjempegodt.

Skrevet

Elsker klutene jeg har fått av en venninne!

Anonymkode: 9aca3...4bd

• Liker 1
Skrevet

Har ikke fått så mye hjemmelaget, men har fått en del kort og det blir jeg glad for :) Alt strikket er fint, har feks fått tøfler som jeg liker godt! Og putetrekk som var sydd av noen. Ikke så glad i hjemmelaget sjokolade, godteri osv da jeg er veldig kresen. Men blir alltid glad for hjemmelagde ting, men helst ting som har en viss funksjon. Skal det være bare pynt/nips må det være fint iallfall (fin kunst, fint broderi eller liknende) siden jeg ikke har så mye pynt stående fremme.

Anonymkode: b68c7...a82

Skrevet

Sokker! Alle elsker sokker! Og votter og luer. Strikk er bra.

Jeg vil helst ha bruksgjenstander og ikke pynt, men blir uansett veldig glad og smigret hvis jeg får noe hjemmelaget. Det er jo rørende at noen har lyst til å bruke mye tid på noe til meg. 

• Liker 4
Skrevet

Alt av strikk! Savner veldig min egen bestemor når andre får strikk av sine. Hun var så veldig, veldig flink. Føler meg heldig som har så mange vakre både gensere og sokker som hun har laget til meg. Og imotsetning til en annen her, så hadde jeg blitt veldig glad for brente mandler! Samme med sjokolade og annen bakst :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, drikkerbrushverdag skrev:

Jeg vil helst ha bruksgjenstander og ikke pynt, men blir uansett veldig glad og smigret hvis jeg får noe hjemmelaget. Det er jo rørende at noen har lyst til å bruke mye tid på noe til meg. 

Dette :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Alt spiselig. Strikk er bortkastet på meg, det er synd det ikke er innafor å si ifra om på forhånd uten å høres utakknemlig ut.

Skrevet
4 minutter siden, drikkerbrushverdag skrev:

Enig med deg! 👍😀

I tillegg til bruksgjenstander synes jeg også at spiselige ting er fint! Så derfor: alt fra hjemmekokt ripsgele til støpte lys, fra hjemmebakte knekkebrød til selbuvotter, fra hjemmelagede meiseboller til tovede sitteunderlag; jeg gleder meg over alt dette, og blir varm inni meg av at noen legger ned en slik innsats. Jeg er også litt skeptisk til pynteting, men det finnes absolutt ting som faller i smak i den kategorien også. Flettestrikket pute, f.eks: helt innafor hos meg! 

• Liker 1
Skrevet

Alt av strikketøy, lys, såper, mat, og kunst. I fjor fikk jeg strikket votter med motiv av hunden min fra en nær venn. Beste gaven fikk jeg til bursdagen min i fjor. Det var en perm med selvportrett fra alle i familien og vennene mine (jeg ønsket meg tegninger fra alle). Veldig fint å ha, kanskje spesielt fordi min bestefar gikk bort for bare noen mnd siden og jeg har to selvportrett av han fra den permen. 

• Liker 2
Skrevet

Emmm, ingen. Regifter det. Grytekluter, sokker, votter, tova tøfler. Nei, det går til neste person, har eget skap for gaver og holder orden på hvem som gav hva osv... Gir bort en del til naboene, og de blir henrykt.

Skrevet
3 timer siden, Wonders skrev:

Emmm, ingen. Regifter det. Grytekluter, sokker, votter, tova tøfler. Nei, det går til neste person, har eget skap for gaver og holder orden på hvem som gav hva osv... Gir bort en del til naboene, og de blir henrykt.

Hvor utakknemlig kan man bli... Mener du det? :hakeslepp:

• Liker 6
Skrevet

Mye, som hals, skjerf, duker ( jeg elsker heklede duker, og jeg er ikke ei gammal tante. Har hekla duker i alle farger rundt om, og de er fine fargekladder her). Alt strikket egentlig som bla sokker. Det fineste hittil er to heklede toalettmapper med morsomme fargerike knapper på. En større og en mindre i samme stil og fôret da så klart.

Av mat: kjeks! Julekaker generellt. Syltetøy og gele i pene pynta glass. Og sikkert mer jeg ikke kommer på i farten. Hjemmelaget er alltid det beste å få. Ikke "bare" for tanken bak og mye jobb, men de er alltid nyttige! 

Anonymkode: f473d...e05

• Liker 1
Skrevet
På 28.9.2018 den 15.55, Merricat skrev:

Alt spiselig. Strikk er bortkastet på meg, det er synd det ikke er innafor å si ifra om på forhånd uten å høres utakknemlig ut.

Denne strikkersken synes bare det er fint med slike tilbakemeldinger - og det tror jeg helt ærlig de fleste er? :) Det går veldig mye tid i selv småstrikk, og om det ikke blir brukt, så setter jeg pris på å få vite det - kjøper da mer enn gjerne heller en gave :)

Evt. helt ok å si fra (til meg i hvert fall) at en f.eks ikke liker strikka kjøkkenkluter, men veldig gjerne bruker sokker - så jeg kan lage noe mottakeren setter pris på. Gaver skal jo tross alt passe den som får gaven - ikke giveren :) 

Anonymkode: b3c0b...526

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Wonders skrev:

Vet du kanskje ikke bryr deg fordi jeg skriver som anonym, men jeg må bare si at jeg har alltid likt deg basert på det du har skrevet her, men nå wonders.. nå ble jeg rett og slett skuffet over deg. 

• Liker 7
Skrevet

Alt av hjemmestrikk. Tror det er noe av det fineste jeg kan få :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du kanskje ikke bryr deg fordi jeg skriver som anonym, men jeg må bare si at jeg har alltid likt deg basert på det du har skrevet her, men nå wonders.. nå ble jeg rett og slett skuffet over deg. 

Tanken på at noen skal sitte å lage noe til meg, som jeg ikke får brukt, som ikke blir satt i bruk/spist opp. Det blir så snålt å måtte ta i mot.

Føler ikke jeg er verdig dette håndarbeidet, et sterkt signal på at noen vier tiden sin slik og pakker det inn. Gir en del av seg selv som er så tiltenkt en annen. Jeg klarer bare ikke tanken på at det er forgjeves.

Blir så innmari skamfull over å smile og takke, da jeg vet med sikkerhet at gaven, som det så inderlig er, blir lagt i en skuff, gitt videre eller bare ligger på vent til riktig person. Synes ikke jeg fortjener det. Rett og slett. 

Skrevet

Jeg er glad i bruksting, men spør meg gjerne hva jeg trenger. Ønsket meg strikket pannebånd i mange år, men fikk bare selbuvotter. De er veldig fine, men jeg greier ikke å bruke fem par på daglig basis. Sokker, kluter, grytekluter og spiselige ting blir jeg alltid glad for.

Ellers har jeg fått sansen for heklede duker, hekletepper (men det er så mye jobb at det tør jeg ikke ønske meg), heklet julepynt.

Jeg er ikke så begeistret for "morsomt" håndarbeid som zalokjoler, vinflaske med Mariusgenser eller presskannetrekk. Foretrekker også kjøpte såper og lignende produkter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...