Gå til innhold

Hvor mye setter dere som par inn på matkonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har bestemt oss for å lage en matkonto hvor vi setter inn en viss sum hver mnd som vi skal handle for. Til nå har vi bare handlet inn litt nå og da, og ender med å være på butikken flere ganger i uka - noe som ikke er helt optimalt.

Hvor mye bør vi sette inn hver mnd? Spiser vanlig norsk kosthold, ikke noen allergier eller noe. Jeg kommer til å sette inn litt mindre enn han siden jeg studerer og jobber mye mindre enn han.

Noen som har erfaringer og tips?

Anonymkode: 29168...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2000 hver

Anonymkode: 200b5...21c

Skrevet

Vi setter inn 4000 hver. Kunne klart oss med 3000 hver, men tar fra denne kontoen til regninger i ny og ne, når det er blitt mer penger enn vi egentlig trenger der. Grunnen til at vi setter inn såpass mye er at det er godt å ha litt i bakhånd. 

Anonymkode: 75feb...4c7

Skrevet

Vi setter inn 2500 hver. Da har vi mer enn nok om vi er flinke og planlegger innkjøpene godt. Litt knapt for å spise ute, dårlig planlegging osv.

Anonymkode: feb8b...0af

Skrevet

5000,- 

Men da går også streaming-tjenester og andre små fellesutgifter ut fra denne kontoen.

Anonymkode: 717be...3c1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

5000,- 

Men da går også streaming-tjenester og andre små fellesutgifter ut fra denne kontoen.

5000,- hver altså.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å lese gjennom denne 5 sider lange tråden som omhandler nettopp dette hvor mye folk bruker på mat i måneden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...