AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Hei! Jeg var så urolig heldig å bli spurt om jeg kunne være fadder til sønnen til min fetter. Jeg har vært i dåp en gang tidligere til nevøen min, og da også var jeg fadder. Mamma betalte dåpsgave fra meg, siden jeg var 15 år. Nå er jeg 23 og gleder meg til å kjøpe dåpsgave til den nydelige gutten, men hvor mye pleier man å gi i dåpsgave? Og hva kjøper man om man skal kjøpe noe? Anonymkode: 9f31b...649
Diamant20 Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Kanskje servise eventyrbøker eller lignende kunne vært noe. Har vært tråder om dette før så hvis du søker litt tror jeg du vil få litt tips
Millimani Skrevet 4. oktober 2018 #3 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg skal snart være fadder til ett av mine små tantebarn, og h*n kommer til å få 1500 kr på sparekontoen sin. Akkurat som et annet tantebarn fikk av meg. Det er masse fint man kan gi til et fadderbarn og nevø. Du kan melde barnet inn i en bokklubb hvor han får en bok til dåpen og så videre en bok til jul og/eller bursdag de neste årene, men dette bør jo da være bøker som passer også når barnet blir litt større. Andre muligheter: -Aksjefond -Smykker som f.eks slipsnål -Barnebestikk og barneservise -Forgylle barnets første smokk eller annet som har baby å gjøre -Malt stol eller krakk med barnets navn og fødselsdato, evt lengde og vekt -Trehjulssykkel -Barnealbum -Barnebibel om det er en kristen familie -Gyngehest -Bøker fra "den store hvite serien" -Barnemøbler -Sparebøsser og evt. med innhold Det beste er jo uansett å spørre dåpsbarnets foreldre om de har noen spesielle ønsker 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #4 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har gitt deilige babypledd fra Røros Tweed til noen av mine fadderbarn. Det ble tatt veldig godt i mot i hvertfall! Anonymkode: 92473...c2e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2018 #5 Skrevet 4. oktober 2018 Da jeg var fadder fant jeg en illustratør som tegnet i en barnevennlig stil. Han tegnet et stort bilde med mange små illustrasjoner. De viste hva navnet betyr, kjente mennesker gjennom historien med samme navn, og flere hendelser fra året barnet ble født. Det ble tatt svært godt i mot Jeg betalte 3500 kr inkl. innramming, men det er ikke en sum jeg vanligvis gir i dåp. Anonymkode: 7c6f4...6e1 1
LittDiva Skrevet 4. oktober 2018 #6 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg ga en spilledåse i sølv. Hun likte den når hun var liten, og elsker den nå når hun er voksen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 Vi gir for 2000 stol med navn og motiv feks Anonymkode: 88fdb...fb1
camliiaa Skrevet 5. oktober 2018 #8 Skrevet 5. oktober 2018 Vi har akkuratt hatt dåp, og vi ble kjempe glade for penger, selvfølgelig! Og bøker, leker, klær, barnemøbler, tepper og saueskinn. Spør hva de trenger/ønsker seg! Er ikke noe vits i å gi smykker, sølvskjeer eller bokser i sølv, man får aldri bruk for sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 13 timer siden, camliiaa skrev: Vi har akkuratt hatt dåp, og vi ble kjempe glade for penger, selvfølgelig! Og bøker, leker, klær, barnemøbler, tepper og saueskinn. Spør hva de trenger/ønsker seg! Er ikke noe vits i å gi smykker, sølvskjeer eller bokser i sølv, man får aldri bruk for sånt. Klart man får bruk for det Anonymkode: 88fdb...fb1 1
camliiaa Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart man får bruk for det Anonymkode: 88fdb...fb1 Ja, man får bruk for det hvis man får en skje. Men setter mer pris på noe barnet kan bruke og bli glad for, om ikke nå, i senere tid. Hvor mange bursdager/julaftener har du ønsket deg en skje i sølv? Hva skal du med den når du har mange andre skjeer? Eller en boks sølv? Kjøp heller noe barnet trenger enten nå eller senere, som leker, bøker osv😊 1
Millimani Skrevet 6. oktober 2018 #11 Skrevet 6. oktober 2018 10 minutter siden, camliiaa said: Ja, man får bruk for det hvis man får en skje. Men setter mer pris på noe barnet kan bruke og bli glad for, om ikke nå, i senere tid. Hvor mange bursdager/julaftener har du ønsket deg en skje i sølv? Hva skal du med den når du har mange andre skjeer? Eller en boks sølv? Kjøp heller noe barnet trenger enten nå eller senere, som leker, bøker osv😊 Det finnes faktisk barn og ungdommer som blir "foret" med sølvtøy fra de er bitte små. Det får være opp til hver enkelt. Begynner man å samle tidlig i barndommen så har man alt klart til senere
camliiaa Skrevet 6. oktober 2018 #12 Skrevet 6. oktober 2018 3 minutter siden, Millimani skrev: Det finnes faktisk barn og ungdommer som blir "foret" med sølvtøy fra de er bitte små. Det får være opp til hver enkelt. Begynner man å samle tidlig i barndommen så har man alt klart til senere Hm, da er det første gang jeg hører om barn og ungdom som ønsker seg sølvtøy, men alle er forskjellige tydeligvis! Jeg kom bare med råd om hva vi ønsket oss til mini, siden Ts spurte og vi akkuratt har hatt dåp. 😊
Millimani Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 7 minutter siden, camliiaa said: Hm, da er det første gang jeg hører om barn og ungdom som ønsker seg sølvtøy, men alle er forskjellige tydeligvis! Jeg kom bare med råd om hva vi ønsket oss til mini, siden Ts spurte og vi akkuratt har hatt dåp. 😊 Det var ikke stygt ment Det er jo litt spesielt, men jeg vet om noen som har fått sølv i gave fra familien siden de var små. Hvorvidt det sto øverst på ønskelista deres i barndommen aner jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 Da jeg var fadder ga jeg for rundt 1000 kr. Jeg var 22 og student, og syns det var en helt passende sum. Jeg kjøpte en sangbok og en eventyrbok. Vurderte også barneservise, men fant ikke et jeg likte. Bøkene jeg kjøpte blir mye brukt nå og kommer til å bli brukt i mange år fremover, så jeg syns det er en fin gave Anonymkode: 07e22...41c 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #15 Skrevet 7. oktober 2018 12 timer siden, camliiaa skrev: Ja, man får bruk for det hvis man får en skje. Men setter mer pris på noe barnet kan bruke og bli glad for, om ikke nå, i senere tid. Hvor mange bursdager/julaftener har du ønsket deg en skje i sølv? Hva skal du med den når du har mange andre skjeer? Eller en boks sølv? Kjøp heller noe barnet trenger enten nå eller senere, som leker, bøker osv😊 Det er din mening smykker og sølvskje er supre gaver Anonymkode: 88fdb...fb1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #16 Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din mening smykker og sølvskje er supre gaver Anonymkode: 88fdb...fb1 Det er her det er viktig å snakke med foreldrene før man kjøper gave. Jeg misliker sterkt alle sånne greier fordi jeg liker ikke å ha masse ting liggende rundt, så jeg foretrekker en bruksgjenstand som barnet faktisk kan bruke ofte. Jeg er ikke sentimental og knytter ikke følelser til ting, men det er jo min personlige mening som jeg vet at ikke alle deler. Anonymkode: e2306...412 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg synes det er fint med ting som har livslang varighet. Smykker, mansjettknapper, bilde. Sølvskje i barnestørrelse som du gir beskjed om skal være hverdagsskje ikke lagres. Alle barna i min familie hadde fast sølvskje og fast barnefat til alle suppemiddager. Min far har brukt sin sølvskje til alle suppemåltider i 70 år 😊 Serien om de store hvite bøkene er populær og fin. Hos oss har vi aldri lest i dem.. Jeg synes ikke bruksgjenstander som barnehagesekk osv er så bra til dåp, det kan man gi til jul eller bursdag. Anonymkode: abc8b...de5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå