AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Vi har prøvd i 2 og et halvt år uten å bli gravide og er nå i gang med prøverørsprosessen. Jeg skal egentlig begynner med hormoner om et par uker, og første prøverørsforsøk i November. Plutselig har jeg fått kalde føtter, og kjenner at jeg er usikker på det hele. Har hørt så mye negativt om hele prosessen, og tenker jeg bare ønsker å ta en pause fra alt rundt dette for så kanskje å starte opp etter jul i stedet. Er det noen som har erfaring med å utsette det noen måneder? Er det dumt å gjøre det når man først har kommet inn i systemet? Kjenner jeg er så usikker.. Anonymkode: 9a945...89f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Jeg utsatte ikke første. Men tok en frivillig pause mellom to av forsøkene. Ring klinikken og hør, sannsynligvis går det greit. Men er selvfølgelig sjeldent man kan velge tidspunkt på øverste hylle. Sier man nei-takk en måned må man jo ta neste åpning de har, og det er nødvendigvis ikke når man vil. Anonymkode: eb604...76a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Jeg kan bare svare for meg selv, men det har gått veldig fint med hele prosessen. En mental berg-og dalbane ja, men jeg hadde ikke trengt grue meg sånn på forhånd. Jeg hadde ingen bivirkninger av medisinene (det er også ganske vanlig, men en hører nesten bare om alt det fæle). Uttaket var ubehagelig/vondt (har hatt 2), men det pågikk jo bare en kort stund så det var helt overkommerlig det også. Snille omsorgsfulle folk på klinkkken som oppleves som min egen lille heiagjeng. Kanskje det kan hjelpe å ringe dit og snakke om det du gruer deg til? Anonymkode: 18351...1d0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Ikke for å være frekk, men blir det bedre i januar? Jeg hadde en ganske tøff ivf prosess, men er jo glad jeg ikke utsatte det. I likhet med graviditet er det noe jeg måtte igjennom for å få premien min❤️ Jeg ville bare hoppet ut i det. Ikke vits å utsette, du har prøvd i 2,5 år! Anonymkode: bad4e...301 2
Gjest Albbas Skrevet 28. september 2018 #5 Skrevet 28. september 2018 Jeg ser ikke vitsen i å utsette, men hvis du ønsker litt fri fra det hele er det jo ingenting i veien for det. Men husk at det fort kan bli noen måneder "fri" mellom forsøk, hvis dere ikke lykkes med en gang. Og hvis dere lykkes med en gang kommer du sannsynligvis til å være overlykkelig for det. For min del var ikke første ivf-forsøk vanskelig eller tungt. Det er ikke tungt for alle. Jeg syns søskenforsøk var tyngre, kanskje fordi jeg følte på mer tidspress da.
Gjest ...sunny... Skrevet 28. september 2018 #6 Skrevet 28. september 2018 Kan bare svare for meg selv, og jeg ville aldri utsatt et forsøk/ en mulighet til å bli mamma. Men du må så klart kjenne etter hva som blir riktig for deg. Som en annen skriver over her, kan det fort bli mye ufrivillig venting mellom forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå