Gå til innhold

Hva er feminisme?

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/10/and-the-least-feminist-nation-in-the-world-is-denmark

Kan noen forklare dette? Danskene er da ganske oppegående er de ikke?

Typisk at Norge alltid skal følge i fotsporene til Sverige, vi ser jo hvordan det ender til slutt...

Har sett flere av disse norske kjendisene som liksom kommer fram nå og skal snakke ut for alle kvinner. Den feminismen som er idag er bare tullevås, det handler jo bare om å være sint og ikke faktisk finne noen løsninger ??

Hilsen kvinne!

Anonymkode: 12ef5...963

Det handler nok om at de fleste i dag er for like rettigheter og muligheter for begge kjønn, samtidig som de fleste ser at feminismen og feministene ikke bidrar på en god måte til dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, herzeleid skrev:

Det handler nok om at de fleste i dag er for like rettigheter og muligheter for begge kjønn, samtidig som de fleste ser at feminismen og feministene ikke bidrar på en god måte til dette.

Ja, stemmer... Men lurer på hvorfor forskjellen er så drastisk mellom Danmark og Sverige. I Sverige så har de et helt annet ''syn'' på denne feminismen enn danskene. Landene er jo naboer, ganske lik kultur, også er det så stor forskjell!

Anonymkode: 12ef5...963

Skrevet

Jeg tenker at en gang i tiden var feminisme en bra og nødvendig ting, i dag er ordet så dypt svertet at jeg som kvinne absolutt ikke vil assosieres med det.

Det finnes problematiske områder mellom kjønnene (som en følge av at kvinner og menn ER forskjellig), men jeg har ikke noe behov for å identifisere meg med en ideologi eller gruppe for å prøve å finne ut hvordan man best kan løse de utfordringene.

Jeg er med i en feministgruppe jeg ble invitert inn i på facebook, jeg blir værende fordi jeg synes det er bra å følge med på flere sider av samfunnet, også dem jeg er uenig med. Likevel, den gruppen skremmer meg, ofte virker det som om de som skriver har mistet evne til å tenke selv, og debattene de kommer med er oppkonstruerte intellektuelle fantasislott. Det har ikke så mye med virkeligheten å gjøre, det kommer fra et behov for å føle seg sett og smart, satt litt på spissen.

Jeg ser på både feminisme og mgtow som faser. Menn og kvinner som har blitt såret av det motsatte kjønn, blir med i disse bevegelsene som en del av sin helingsprosess. På samme måte som man ikke blir en voksen før man har vært igjennom puberteten. Når de modnes har de ikke lenger behov for å bli sett på denne måten og for å bære disse identitetene, og de vil forhåpentligvis gå videre som frie selvstendige individer, enten de er menn eller kvinner.

Anonymkode: 6ca64...3a3

Gjest Warrior
Skrevet

Det er blitt en kamp om at enkelte kvinner som kaller seg feminister skal bli bedre enn ALLE ANDRE! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...