Gå til innhold

Da mamma måtte begynne å jobbe igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg hadde tenk å svare i tråden -Har jeg ødelagt tillitten til mitt barn?- men den er stengt lager jeg en ny.

Jeg husker da jeg var 5-6 år. Dette er over 30 år siden. Mamma og pappa hadde ikke fått barnehageplass til meg, og mamma skulle begynne å jobbe igjen. Så jeg måtte til dagmamma ( Hun var også dagmamma til flere små barn som faktisk rømte hjem til seg selv av og til. ) Mamma leverte meg der sikkert noe rundt 07.30 om morgenen. Det som skjedde når jeg kom dit om morgenen var at jeg ble plassert i en seng på et barneværelse. Og der hadde jeg vær så god å ligge til resten av husstanden skulle stå opp. Det vil si et par, tre timer etterpå. Jeg var allerede blitt lys våken etter morgenstell og frokost så jeg ble liggende i denne sengen i flere timer og stirre på den jævla Disney tapeten på veggen og kjente på angst og ensomhet. Jeg tror aldri jeg sa noe til mamma om det. Men jeg hylgråt vær morgen jeg skulle dit. Mamma forsto tydeligvis etter hvert at der kunne jeg ikke være, og fikk faktisk barnehageplass til meg etter noen uker. Skal også sies at denne dagmannaen mistet omsorgen for sine to barn senere. Dette kan kanskje ikke sammenlignes helt med hun som gikk i fram sitt syke barn i 20 minutter, men det er noe jeg har tenkt veldig på opp gjennom årene. 

Anonymkode: fb867...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke bittelitt sammenlignbart engang. Ikke litt.

Hun i den tråden du henviser til gikk i fra barnet sitt EN gang. Og det for å beskytte barnet siden hun kokte over av frustrasjon og utmattelse. Og hun kom tilbake etter 20 min å fortsatte med å være mamma når hun hadde hentet seg inn.

Anonymkode: 2eb78...485

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...