Gå til innhold

Butikkbetjenter som er overivrige i å betjene kunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte klesbutikker har overivrige butikkbetjenere.  Du får ikke nesten ikke et minutt til deg selv får å se på klær i ro og mak.  Når du endelig skal prøve noe så står de på utsiden av prøverommet og maser om hvordan det går, passform etc.

Syntes det er slitsomt og unngår slike butikker.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært borti ei som faktisk åpnet opp forhenget til prøverommet mens jeg holdt på. Det var første og siste gang jeg besøkte den butikken for å si det sånn. 

Anonymkode: 25db8...5fa

• Liker 6
Skrevet

De mangler skikkelig opplæring og erfaring.

Mange kunder stjeler, sier ikke du gjør det, men prøverom er rød-sone på oppmerksomhet for oss som vet å jobbe i butikk.

• Liker 3
Skrevet

Å komme inn i prøverommet er ikke innafor, med mindre man er i en ordentlig undertøybutikk og betjeningen spør først om de kan få komme inn og se.
Veldig innpåslitne butikkansatte møter jeg heldigvis ikke så veldig ofte, men de stedene jeg føler at de ansatte sitter på meg som en klegg, og blir nærmest fornærmet hvis jeg sier at jeg bare kikker, unngår jeg som regel etterpå.

Jeg tror det ligger litt psykisk i dette, også: de gangene man bare er ute og kikker føles det som om de ansatte kommer veldig raskt og spør om du vil ha hjelp, mens de gangene man har det travelt og er på vill leting etter noe, føles det som om en blir overlatt til seg selv alt for lenge før de butikkansatte gidder å se ens vei.  

• Liker 9
Skrevet

Jeg setter ikke mine ben i en Bianco-butikk lenger pga den kunstige, innlærte oppførselen til de ansatte. Det bli for mye, for påtrengende og ubehagelig. 

Anonymkode: 8e97e...0d9

• Liker 3
Skrevet

Enig. Jeg holder meg unna butikker med pågående betjening. Det holder i lange baner om de hilser og ber meg si fra hvis de kan hjelpe meg med noe.

Skrevet

Det er så plagsomt. Jeg må gjerne gå minst en runde i butikken og se og tenke før jeg bestemmer meg.   

Jeg ORKER ikke slike som skal spørre meg om noe hele tiden.  Det forstyrrer tankeprosessen min.  Da går jeg heller et annet sted.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i en butikkjede der vi blir pepret med at vi skal vie kundene mye oppmerksomhet. Vi liker det ikke selv, men får stadig høre at vi ikke gjør det godt nok i kundebehandling. Selv holder jeg for god til at jeg står utenfor prøverommet og maser, men enkelte av kollegaene mine gjør nok det.

iMtt råd er å "klage" så de lenger opp i systemet ser klagene, ikke til butikken for det hjelper nok ikke. 

Klag på f eks facebooksiden til butikken/kjeden, via kundeundersøkelse om de sender ut det.

Anonymkode: 78f62...6cd

• Liker 16
Skrevet

Hvilke tullinger oppe i systemet er det som har fått for seg at overblid og veldig pågående er en god salgstaktikk? Takke meg til nettbutikker hvor jeg slipper mas om mersalg og suuuuuuperhyggelige selgere! 

Anonymkode: 19264...ac3

• Liker 3
Skrevet

Husker jeg handlet dress en stund tilbake og fikk hjelp av en overivrig selger.... når jeg prøvde bukser skulle hun på liv og død sjekke at alt passet og hun satt seg ned på knærne foran meg mens hun sjekket lengden på bena. Deretter skulle hun sjekke hvordan buksa satt i livet så mens hun satt på knærne foran meg tok hun tak i buksa og dro litt frem og tilbake... det var da jeg tittet ned på henne og våre øyne møttes. Jeg fikk plutselig assosiasjoner til blowjob og det gjorde hun tydeligvis også fordi det ble plutselig veldig klein stemning. Hun kremtet og reise seg opp og vi så hverandre ikke mer i øynene. 

Kleint men morsomt. 

Anonymkode: 4e267...a27

• Liker 13
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tullinger oppe i systemet er det som har fått for seg at overblid og veldig pågående er en god salgstaktikk? Takke meg til nettbutikker hvor jeg slipper mas om mersalg og suuuuuuperhyggelige selgere! 

Anonymkode: 19264...ac3

Det er vel som de fleste steder. Har for dårlig erfaring fra gulvet og kundemøtene. 

Og for mange kokker som lager mer søl enn "god mat".

Anonymkode: 78f62...6cd

• Liker 1
Skrevet

Ikke klær, men mye mas: 

Det var en butikksjef på min nærmeste interiørkjede-butikk som var sånn. Helt umulig å gå i fred, han var som et frimerke. Selv om jeg sa jeg bare skulle titte, haglet det med spørsmål: Hva ser du etter, skal du kjøpe til deg selv, er det en gave, kanskje, kom her og se, vi fikk inn noen fine tekopper fra blablabla i dag.

Gikk dit to ganger, aldri mer. Nå er butikken nedlagt.

Anonymkode: 0224b...07f

• Liker 2
Skrevet

Et lite «hei» og eventuelt «si fra om du lurer på noe» er mer enn nok. Jeg unngår så godt jeg kan butikker der jeg vet de sniker seg innpå og begynner å spørre og grave etter hva jeg trenger, eller ikke trenger. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg unngår slike butikker.

Anonymkode: e3fb5...546

Skrevet

Må legge til (jeg som skrev om interiørbutikken) gikk dit gang nummer to fordi jeg så en bestemt vare på nettsiden til denne interiørkjeden.

Nei, den varen førte ikke denne kjeden, kunne han opplyse. (Og så kom han med forslag til ti andre varer jeg heller kunne kjøpe.)

Jeg dro inn til sentrum og kjøpte varen på interiørkjedens filial der. 

Anonymkode: 0224b...07f

Skrevet

Åååååh, LUSH! :sur: 

Jeg skjønner at de er pålagt å hoppe på alle som går inn i butikken og bite seg fast for å få i gang en samtale og anbefale nye ting og sånt, de har helt sikkert ikke noe valg. Men herregud så plagsomt det er, jeg gruer meg faktisk til å gå inn.

Nå er ikke LUSH en klesbutikk, men med én gang jeg så trådtittelen måtte jeg bare få det ut. Den kjeden går langt utenpå alle kjeskjeder jeg har vært borti, og om bedriftsledelsen tror det er et bra salgstriks må de tro om igjen.

Anonymkode: d20d8...f4b

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier bare ifra at jeg greier meg selv, og gir beskjed om det er noe jeg lurer på.

• Liker 1
Skrevet

Lols ja

jeg går inn og jeg lurer på om de butikkansatte egentlig skjønner at de ‘forfølger’ en selv om de bare ‘subtilt’ og ‘tilfeldig’ rydder eller sjekker noe i butikken i nærheten av deg. 

Alltid står de slik at de har godt innsyn..

og jeg må late som at det ikke skjer, for hvis jeg reagerer kommer sikkert bare den vanlige holdningen om at: ehh hvis du ikke skal stjele uansett gjør det vel ikke noe at jeg står her???

samme prinsipp som åpne skattelister dette her. Som å demonstrere at man har tilgang til skattelister og søke på nettet som om man er rabiat. Føles som at de er rabiate i alle fall når de følger med. ‘Jeg ser deg’-type oppmerksomhet. 

Selvfølgelg merker jeg det selv om jeg er høflig og gir inntrykk av at JA SELVFØLGELIG ER DET DER NORMAL OPPFØRSEL!!! SEFF SEFF SEFF!! DU ER 100 % normal!! Slapp av da din innpåslitne klegg. 

Anonymkode: d79d0...b16

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, Påkrevd skrev:

Et lite «hei» og eventuelt «si fra om du lurer på noe» er mer enn nok. Jeg unngår så godt jeg kan butikker der jeg vet de sniker seg innpå og begynner å spørre og grave etter hva jeg trenger, eller ikke trenger. 

Samme her. Jeg kjøper heller aldri noe de prøver å prakke på meg som mersalg. Nei, jeg trenger ikke sokker, maskara eller vaskekluter. Hvis jeg gjorde det hadde jeg handlet det. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååååh, LUSH! :sur: 

Jeg skjønner at de er pålagt å hoppe på alle som går inn i butikken og bite seg fast for å få i gang en samtale og anbefale nye ting og sånt, de har helt sikkert ikke noe valg. Men herregud så plagsomt det er, jeg gruer meg faktisk til å gå inn.

Nå er ikke LUSH en klesbutikk, men med én gang jeg så trådtittelen måtte jeg bare få det ut. Den kjeden går langt utenpå alle kjeskjeder jeg har vært borti, og om bedriftsledelsen tror det er et bra salgstriks må de tro om igjen.

Anonymkode: d20d8...f4b

Haha sorry avsporing, jeg synes det er så rart at folk sier det om LUSH bare, men så er det også min favorittbutikk da. Og jeg trenger alltids mye hjelp der :P

Anonymkode: 33f7a...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...