AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Jeg er på utkikk etter praksis i forbindelse med at jeg tar helsesekretærutdanning som privatist. Til nå har jeg søkt på praksis hos alle legekontorene i byen jeg bor i, og det er aller helst på legekontor jeg vil for å få erfaring med prøvetaking. Det ser foreløpig ut som at ingen av legekontorene har kapasitet til å ta meg inn, og jeg må derfor enten prøve utenfor byen, eller søke hos sykehus. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem med dette. Skal jeg levere søknaden(e) i resepsjonen, eller burde jeg gå til hver avdeling? Isåfall, hvilke avdelinger er det vanlig at helsesekretærer jobber i? Jeg vet at poliklinikk er vanlig, kanskje også laben? Anonymkode: 7fc74...798
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Det jobber helsesekretærer i tilknytning til de fleste sengeposter, poliklinikker og dagkirurgiske avdelinger, men de er ofte organisert med en overordnet leder, og det er ikke den som er leder for avdelingen/poliklinikken for øvrig. Du bør derfor sende forespørsel til den som er leder for merkantile eller servicetjenester. Du kan kontakte resepsjonen på sykehuset og spørre om de kan hjelpe deg med hvem som er rette vedkommende eller hvor du kan finne det ut. Anonymkode: 86573...590 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Hva med å gå inn på ledige stillinger på Nav og søke opp helsesekretær? Anonymkode: 6944f...661
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Vi jobber på alle, finnes overalt😄 Anonymkode: 80f2f...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 Jeg kommer vel ikke på noen avdelinger på sykehuset der det IKKE jobber helsesekretærer (men det er sikkert noen). De jobber både i poliklinikk, på "skrivestue" og sengepost, pluss de på lab'en da. Jeg tror jeg ville ringt sentralbordet og spurt om hvem som er kontorleder (husk at sekretærene ofte har en egen leder, og sykepleierne en annen) på de spesifikke avdelingene du kunne tenke deg å jobbe, sånn at du kan sende e-post direkte til dem. Evt om de kan sende søknaden for deg. Hvis du ønsker å få erfaring med prøvetaking så er jo laboratoriemedisin rette avdelingen for deg, men vet ikke hvor lett det er å få innpass der. Du kan selvfølgelig også gå innom de ulike avdelingene og levere søknaden personlig. Det skal litt til for å møte på rette vedkommende akkurat der og da, men da kan du jo gi søknaden til den som sitter i luka så blir den gitt videre til lederen. Lykke til! Anonymkode: 0dab4...fe5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå