Gå til innhold

Familiemedaljong

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kjenner til bruken av dette??

Har en datter på 10 år fra et tidligere forhold, og en liten sønn med han eg skal gifte meg med..

vi lurer på om vi (dvs han- stefaren!) skal overrekke jentungen en slik familiemedaljong i kirken for å vise bl.a at hun er like verdsatt av ham som sønnen er.. og såbortettermedfineting.. :roll:

Høres det dumt ut?? Vet at det ofte er mange unger i den alderen som føler seg veldig utenfor på sånne dager, og skjønner også at mange andre velger å IKKJE innvolvere de på denne måten.. menmen..

Hva synes dere?

Og hva med gutten? Bør han også i tilfelle få??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis den ene får bør den andre også få. Man trenger liksom ikke å poengtere at denne jenta ikke er hans. Hun har sikkert en egen pappa som bare er hennes?

Jeg er selv skilsmissebarn, og ville nok synes det hadde vært rart om jeg fikk en medaljong og ikke broren/søsteren min.

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er, men ijeg ville inkludert dem på en annen måte. Gi dem gjerne et smykke i tillegg.

Lykke til!

Skrevet

Synes det kommer an på hvor gammel sønnen din er. Skjønner han hva det går i, så burde han også få noe, men skjønner han det ikke så spiller det jo ingen rolle...tror du han bryr seg? :kul:

Skrevet

Enig med det iselin22 skrev ja. Kommer an på alderen til sønnen din! Så hvor gammel er han?

Skrevet

Jeg har en sønn på 10 år fra tidligere jeg også.. Samboeren min skal ikke gi sønnen min noe. Sønnen min har en far. I følge sønnen min er han verd

ens heldigste for han har 1 1/2 pappa og 1 1/2 mamma..

Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt noen medaljongseanse under vielsen. Syns vel egentlig at det ikke passer helt inn.

Men det er jo veldig hyggelig at din kommende mann vil gi medaljongen til datteren din, men ville funnet en annen anledning.

Kanskje går det an å finne andre oppgaver til datteren din som gjør at hun blir involvert i bryllupet?

Skrevet

Og det kommer da gjerne an på hva slags forhold datteren din har til sin far...

Skrevet
Enig med det iselin22 skrev ja. Kommer an på alderen til sønnen din! Så hvor gammel er han?

Han er nesten 2 når vi gifter oss.

Skrevet
Jeg ville nok ikke hatt noen medaljongseanse under vielsen. Syns vel egentlig at det ikke passer helt inn.

Men det er jo veldig hyggelig at din kommende mann vil gi medaljongen til datteren din, men ville funnet en annen anledning.

Kanskje går det an å finne andre oppgaver til datteren din som gjør at hun blir involvert i bryllupet?

Ho har sagt at ho gjerne vil lese noe i kirken, så det er mulig at vi holder oss til bare den biten, i alle fall den dagen!!! :)

Men tusen takk for alle synspunkter alle sammen!!

Synes tanken i utganspunktet hørtes fin ut eg, men nå skal det opp til revurdering tror eg!! :hoho:

Det hadde i alle fall uansett ikkje blitt noen seremoni rundt det. Kun at han hadde hengt smykket rundt halsen hennes (og ev guttens) etter at ho hadde lest i kirka! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener at alderen til sønnen deres er uvesentlig. Mener det er viktigere å tenke på at kanskje datteren din vil føle seg "annerledes" dersom det blir en seanse forbeholdt henne alene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...