Gå til innhold

Miljøgiftige fluorkarboner i klesmerket Vikafjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? 

Anonymkode: 13de5...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en oiversikt over utvalgte barneklær her: https://www.framtiden.no/gronne-tips/klar/test-hvilke-barneprodukter-inneholder-miljogifter.html

Merket er ikke nevnt, men det kan jo være at de ikke er med på undersøkelsen i det hele tatt.

Men når det fortsatt finnes i kjente dyre merker, så tenker jeg at billige kanskje ikke er noe bedre.

Anonymkode: 539be...cfa

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er en oiversikt over utvalgte barneklær her: https://www.framtiden.no/gronne-tips/klar/test-hvilke-barneprodukter-inneholder-miljogifter.html

Merket er ikke nevnt, men det kan jo være at de ikke er med på undersøkelsen i det hele tatt.

Men når det fortsatt finnes i kjente dyre merker, så tenker jeg at billige kanskje ikke er noe bedre.

H&M, Kappahl, Lindex og Name it styrer unna. Vet ikke så mye om Vikafjell, er det et billigmerke? Takk for svar :)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H&M, Kappahl, Lindex og Name it styrer unna. Vet ikke så mye om Vikafjell, er det et billigmerke? Takk for svar :)

Vikafjell er det jeg kaller billigmerke ja. Veldig lite info å finne om merket/produsenten, selges kun på Sport Outlet. Jeg styrer hvertfall unna, ikke nødvendigvis fordi de kanskje bruker fluorkarboner, men fordi jeg like å kjenne til spesifikasjonene på yttertøy jeg kjøper. Kjøper ikke klær fra produsenter som ikke opplyser vannsøyle bl a.

Skrevet

Kjøpte overtrekksbukse til sønnen min der. Mener det stod 15000 i vannsøyle og at jeg betalte 500, det var halv pris. Dersom den koster tusen til vanlig så synes ikke jeg det er så billig. Men dersom det stemmer at Sport Outlet er de eneste som tar inn det merket, hva er grunnen til det? Får vel høre med de i butikken neste gang jeg er innom. Om noen ellers vet noe om skadelige stoffer i disse klærne, så hadde det vært kjekt å få vite ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...