Gå til innhold

Feste av stol til 6 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er barnepasser i dag og barnets mor har lakt ett barnesete i gangen. Denne har isofix ser det ut som, resten er festing med bilbelte. Dette er til en 6 åring.

Jeg har ikke isofix i bilen min. Vet at stolen til småbarn skal festes veldig godt. Er det samme prinsipp til større barn også? Eller holder det å feste beltet med selene? Ganske sikker på at denne moren vet at jeg ikke har isofix, så syntes det var rart at hun la denne stolen i gangen. Får ikke tak i henne heller.

Anonymkode: 45483...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min toåring er festet med kun beltene. Beltestoler er ikke noe mindre sikre enn isofix. Men viktig at de festes riktig, rart hun ikke viste deg hvordan.....

Anonymkode: 16bfd...2bb

Skrevet

Det er beltestol der barnet festes med bilens trepunktssele?

Anonymkode: c1f76...75c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er beltestol der barnet festes med bilens trepunktssele?

barnet festes med bilens belte ja. Men da er ikke stolen festet i noe, annet en bilens belte. Stolen blir jo på en måte løs. Er en britax ett eller annet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

barnet festes med bilens belte ja. Men da er ikke stolen festet i noe, annet en bilens belte. Stolen blir jo på en måte løs. Er en britax ett eller annet.

Beltestoler med isofix kan stort sett også brukes uten, uten at det går utover sikkerheten. Men skriv gjerne stolens hele navn for sikkerhets skyld

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beltestoler med isofix kan stort sett også brukes uten, uten at det går utover sikkerheten. Men skriv gjerne stolens hele navn for sikkerhets skyld

Står ikke noe helt navn. Det britax åsså står det treno line på en liten lappe.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står ikke noe helt navn. Det britax åsså står det treno line på en liten lappe.

Hmm, Trendline brukes på de fleste av stolene, så det sier lite.

Britax er litt vag på infoen til enkelte stoler når det kommer til bruk uten isofix. Har mulighet til å legge ut bilde av stolen?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, Trendline brukes på de fleste av stolene, så det sier lite.

Britax er litt vag på infoen til enkelte stoler når det kommer til bruk uten isofix. Har mulighet til å legge ut bilde av stolen?

https://www.babyshop.no/kidfix-ii-xp-sict-black-series-cosmos-black/p/261789?country_override=NO&dv_adwords_campaign=1531254858&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=pla-357509368053&gclid=Cj0KCQjw_7HdBRDPARIsAN_ltcJJZvXS9EhhoBKPdgMkDwUyVv5_wjOYWj6fE78PMGXX9m6RdBs4FzkaAtmPEALw_wcB

Ligner denne men kanskje litt eldre. Får ikke til å laste opp bilde her. Men det ser likt ut uten at det står rømer. Men ingen instruks om hvordan evt selve stolen kan festes. Problemet er at jeg må hente mitt lille barn senere i dag og ser ut til at mitt sim kort er ødelagt :(

Står hvordan skal feste barnet med bilbeltet rundt setet bare. Men er ikke noe om hvordan bare setet kan festest.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.babyshop.no/kidfix-ii-xp-sict-black-series-cosmos-black/p/261789?country_override=NO&dv_adwords_campaign=1531254858&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=pla-357509368053&gclid=Cj0KCQjw_7HdBRDPARIsAN_ltcJJZvXS9EhhoBKPdgMkDwUyVv5_wjOYWj6fE78PMGXX9m6RdBs4FzkaAtmPEALw_wcB

Ligner denne men kanskje litt eldre. Får ikke til å laste opp bilde her. Men det ser likt ut uten at det står rømer. Men ingen instruks om hvordan evt selve stolen kan festes. Problemet er at jeg må hente mitt lille barn senere i dag og ser ut til at mitt sim kort er ødelagt :(

Står hvordan skal feste barnet med bilbeltet rundt setet bare. Men er ikke noe om hvordan bare setet kan festest.

Denne kanskje;:https://www.britax-roemer.no/bilstoler/storre-barn/kidfix-sl/1850.html

Sjekk i såfall montering under pkt 9 B her: https://www.britax-roemer.no/on/demandware.static/-/Library-Sites-BritaxSharedLibrary/default/v111/userinstructions/1850/KIDFIXSLSICT_NO.pdf

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette sete kan du bare sette i bilen og feste barnet med bilbelte på vanlig måte, bare husk å sett bilbelte i de røde sporene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...