AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Min eks-kone og jeg hadde det ikke bra. Vi kranglet og tok ikke vare på ekteskapet vårt. Vi hadde begge ting som vi slet med. Etter en stund, så valgte jeg å bryte ut av ekteskapet. Det føltes riktig der og da, men i ettertid har jeg innsett at både jeg og eksen slet psykisk, og at vi derfor ikke klarte å ta vare på hverandre. Nå som vi er "oss selv" igjen, så føles bruddet så feil, og sorgprosessen min har startet nå, tre år senere. Grunnene mine til bruddet er rett og slett ikke gjeldende lenger, og eksen min er tilbake til å være den personen som jeg forelsket meg dypt og inderlig i. Jeg er i et nytt forhold og har det egentlig veldig bra. Men jeg får "bølger" av sorg som kommer innimellom, som jeg skjuler fra både kjæresten min og vennene mine. Jeg får en følelse av at jeg må ringe eksen min og fikse alt. Men det kan jeg jo ikke gjøre. Så roer sorgen seg, og jeg blir rasjonell igjen. Dette er utmattende. Hva skal jeg gjøre? Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: b1c05...0b6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Jeg syns først og fremst du skal gjøre det slutt med kjæresten din. Anonymkode: a86d2...5c8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Har dere felles barn? Hvis ikke er det jo en mulighet å kutte kontakten (så langt det kat seg gjøre) med eksen hvis du faktisk ikke ønsker å slå opp med din nåværende kjæreste slik at du slipper å minnes på kvinnen du forelsket deg i. Likevel tenker jeg at du må finne ut om disse følelsene er et resultat av en forsinket sorgprosess eller om det er reelle følelser. Det er ingen garanti for at forholdet kommer til å fungere, og det er mulig at du bare idealiserer eksen og forholdet deres på grunn av sorgen og savnet du kjenner på. Har eksen ny kjæreste? Hva føler du for din nåværende kjæreste? Er du forelsket i henne? Hvis du reelt er forelsket i din ekskone og ikke i din kjæreste er nok et brudd fornuftig. Anonymkode: 7181f...c76
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Jeg har forandret meg veldig etter bruddet med min eks. Jeg er blid, mer frempå, mer sporty, har det kjempebra rett og slett. Så sikkert mer attraktiv nå enn da jeg var sammen med eksen. Men er jo nettopp derfor jeg er en mye bedre utgave av meg selv nå; fordi jeg har det mye bedre uten han. Selv om jeg ikke trodde det da han gikk. Anonymkode: a86d2...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forandret meg veldig etter bruddet med min eks. Jeg er blid, mer frempå, mer sporty, har det kjempebra rett og slett. Så sikkert mer attraktiv nå enn da jeg var sammen med eksen. Men er jo nettopp derfor jeg er en mye bedre utgave av meg selv nå; fordi jeg har det mye bedre uten han. Selv om jeg ikke trodde det da han gikk. Anonymkode: a86d2...5c8 Det er ikke sikkert det er HAN du har det bedre uten. Det er nok det som forholdet utviklet seg til. Hadde dere funnet tilbake til den tiden dere hadde det bra, er det ikke sikkert du hadde sagt det samme. Jeg så det samme da jeg ble singel. Nå vet jeg at det var med litt bitterhet i stemmen jeg sa det. Vi fant tilbake til hverandre etterhvert, og nå har vi det strålende på 18. året. Anonymkode: 984e1...edb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert det er HAN du har det bedre uten. Det er nok det som forholdet utviklet seg til. Hadde dere funnet tilbake til den tiden dere hadde det bra, er det ikke sikkert du hadde sagt det samme. Jeg så det samme da jeg ble singel. Nå vet jeg at det var med litt bitterhet i stemmen jeg sa det. Vi fant tilbake til hverandre etterhvert, og nå har vi det strålende på 18. året. Anonymkode: 984e1...edb Er helt klart han jeg har det bedre uten! Tror jeg vet det etter å ha vært sammen i nesten 30 år. Har hatt ny partner i flere år nå og alt er så mye bedre. Og det er absolutt ingen bitterhet i stemmen, tenker heller, hvorfor tok vi ikke dette valget før? Anonymkode: a86d2...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå