AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #1 Skrevet 27. september 2018 Eier kan gå rett inn på NKK sine side og logge inn og overføre hunden til meg. Jeg har betalt tjue tusen for hunden. Men hun gjør ikke det, skylder på at eierbeviset er hos faren hennes. Hun tilbyr seg å passe hunden. Det kan jeg ikke la henne, siden vi bare har en salgskontrakt, som ikke er juridisk gyldig? Grunnen til pass er at jeg har en kronisk sykdom, og avtalen var at hun kan passe. Men kan jeg la henne passe når papirene ikke er på plass? Har store problemer akkurat nå med helsa, det gjør det ikke bedre - en kronisk sykdom som blir verre ved stress, når hun avviser og lar være å svare. Hun svarer bare at hun kan passe hunden. Jeg har betalt tjue tusen lapper, og hun står som eier. Jeg skal ringe en kennel jeg har god erfaring med, og høre om hunden kan være der. Noen jeg kjenner sier at jeg har angrerett, men jeg vil helst ikke sende han tilbake. Pluss at eier kan være en svindler. Det håper jeg ikke, men noe er veldig merkelig. Anonymkode: 31440...021
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: siden vi bare har en salgskontrakt, som ikke er juridisk gyldig? Hvorfor skulle ikke en salgskontrakt være gyldig?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 Ja noe er merkelig, og det er for meg merkelig å kjøpe en hund du ikke kan ta vare på selv. Ikke la eier passe hund før papirer er i orden ihvertfall. Anonymkode: 1783b...3c4 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 2 minutter siden, Dævendøtte said: Hvorfor skulle ikke en salgskontrakt være gyldig? Jeg får ikke omregistret og ikke chip på mitt navn og telefonnummer. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja noe er merkelig, og det er for meg merkelig å kjøpe en hund du ikke kan ta vare på selv. Ikke la eier passe hund før papirer er i orden ihvertfall. Anonymkode: 1783b...3c4 Jeg visste ikke at sykdommen slo ut nå, familien kan bistå med pass og det samme sa selger at hun kunne. Men jeg klarer å gå turer og lufte hunden, men det er jo mye mer jeg kan tilby som å trene dressur. Dessverre gjør stress sykdommen verre. ts Anonymkode: 31440...021
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke omregistret og ikke chip på mitt navn og telefonnummer. Anmeld hun som solgte hunden til deg for bedrageri!
Moomba Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Anmeld hun som solgte hunden til deg for bedrageri! Støtter denne! 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #7 Skrevet 27. september 2018 1 minutt siden, Dævendøtte said: Anmeld hun som solgte hunden til deg for bedrageri! Jeg lurer på om denne hunden er solgt flere ganger, og at kontrakten ikke er gyldig. Ts Anonymkode: 31440...021 1
Kvartz Skrevet 27. september 2018 #8 Skrevet 27. september 2018 Gi beskjed til selger at du kommer til å anmelde hvis ikke papirene er i orden om få dager. Har du sjekket hvem som står som eier på hunden hos NKK?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #9 Skrevet 27. september 2018 11 minutter siden, Kvartz said: Gi beskjed til selger at du kommer til å anmelde hvis ikke papirene er i orden om få dager. Har du sjekket hvem som står som eier på hunden hos NKK? Hunden står oppført på henne på Agria forsikring. Men betyr det at det er hun som har betalt det? Jeg skal spørre min mor om hun kan passe han par dager. Hunden er ny her, så jeg kan ikke la ukjente passe han. Blir også veldig usikker og stresset når jeg ikke vet om jeg står som eier, jeg står ikke som eier selv om jeg har betalt, og stress fører til at jeg lettere blir syk. Hjelp hva gjør jeg? Jeg sendte en lenk til tidligere eier, der kan hun overføre eierskapet på Min side på NKK. Men det har hun ikke svart på. Ts Anonymkode: 31440...021
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #10 Skrevet 27. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Hunden står oppført på henne på Agria forsikring. Men betyr det at det er hun som har betalt det? Jeg skal spørre min mor om hun kan passe han par dager. Hunden er ny her, så jeg kan ikke la ukjente passe han. Blir også veldig usikker og stresset når jeg ikke vet om jeg står som eier, jeg står ikke som eier selv om jeg har betalt, og stress fører til at jeg lettere blir syk. Hjelp hva gjør jeg? Jeg sendte en lenk til tidligere eier, der kan hun overføre eierskapet på Min side på NKK. Men det har hun ikke svart på. Ts Anonymkode: 31440...021 Jeg står som eier ang. forsikring. Beklager rotete svar. Selv om mange av mine venner og i familie sier de kan passe, vil jeg ikke det før de har blitt kjente. Ts Anonymkode: 31440...021
Pinkpashion Skrevet 27. september 2018 #11 Skrevet 27. september 2018 Det som forundrer meg mest er at du nylig kjøpte en hund, men ikke har helse til å ta vare på den, så nå trenger du pass? Da ville jeg faktisk vurdert om dyrehold og livet som hundeeier var passende for min livssituasjon. Ville absolutt benyttet meg av en eventuell angrerett, for så å anskaffe meg dyr når jeg har en livssituasjon som tilsier at det er forenelig med min helse. Beklager avsporing, men dette var min første tanke når jeg leste innlegget ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #12 Skrevet 27. september 2018 6 hours ago, Pinkpashion said: Det som forundrer meg mest er at du nylig kjøpte en hund, men ikke har helse til å ta vare på den, så nå trenger du pass? Da ville jeg faktisk vurdert om dyrehold og livet som hundeeier var passende for min livssituasjon. Ville absolutt benyttet meg av en eventuell angrerett, for så å anskaffe meg dyr når jeg har en livssituasjon som tilsier at det er forenelig med min helse. Beklager avsporing, men dette var min første tanke når jeg leste innlegget ditt. Jeg ser hva du mener. Jeg har en kronisk sykdom som har blusset opp. Den har ikke vært merkbar på ti år, og da i mindre grad. Jeg ville aldri kjøpt hund hvis jeg visste at jeg ble syk igjen. Hunden har heller ikke fått tid på seg til å bli kjent med familie og venner. Dette er trist. Kanskje jeg skal ringe eieren og spørre om de kan ha hunden til jeg blir bedre? Jeg vet ikke om angrerett fungerer- ts Anonymkode: 31440...021
Kvinne87Rogaland Skrevet 27. september 2018 #13 Skrevet 27. september 2018 Du vurderer selv om du er frisk nok til å gi hunden det den trenger. Men altså, du har hunden, du har en kontrakt som begge har signert på... er ikke det nok? Må hunden være registrert på deg før du kan endre informasjon på chipen kanskje?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #14 Skrevet 27. september 2018 1 hour ago, Kvinne87Rogaland said: Du vurderer selv om du er frisk nok til å gi hunden det den trenger. Men altså, du har hunden, du har en kontrakt som begge har signert på... er ikke det nok? Må hunden være registrert på deg før du kan endre informasjon på chipen kanskje? jeg vet ikke. Det er derfor jeg spøt- Det er helt sprøtt å bli så plutselig syk.men jeg håper det er bedre i morn. Til vanlig er jeg frisk. Jeg kan heller ikke sende hunden vekk, til folk som den ikke kjenner. Men vi får det nok til. ts Anonymkode: 31440...021
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 Kontakt NKK, du har jo kjøpskontrakten som beviser at du eier hunden, be de om å endre opplysningene for deg. Anonymkode: a36d6...35d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 Her snakker du om tre ting samtidig. Er hovedspørsmålet i forumet at du ønsker å få overført navnet ditt som hundeeier? Er det sykdommen din som du vil fokusere på? Eller er det hvem som skal passe på hunden? Tror du forvirrer mange lesere her. Tror ikke du skal sammenblande alt i en forumtråd for både sympati og hjelp til at du får navnet ditt registrert som hundeier. Og hvorfor godkjente forsikringsselskapet deg som eier når du ikke er eier i papirene? Anonymkode: 6d382...4cb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Kontakt NKK, du har jo kjøpskontrakten som beviser at du eier hunden, be de om å endre opplysningene for deg. Anonymkode: a36d6...35d De mangler eierskiftebeviset. Bare den som står som eier kan endre eierskapet. 3 hours ago, AnonymBruker said: Her snakker du om tre ting samtidig. Er hovedspørsmålet i forumet at du ønsker å få overført navnet ditt som hundeeier? Er det sykdommen din som du vil fokusere på? Eller er det hvem som skal passe på hunden? Tror du forvirrer mange lesere her. Tror ikke du skal sammenblande alt i en forumtråd for både sympati og hjelp til at du får navnet ditt registrert som hundeier. Og hvorfor godkjente forsikringsselskapet deg som eier når du ikke er eier i papirene? Anonymkode: 6d382...4cb Hovedspørsmålet var hvordan man kan bli registret som eier uten eierskiftebevis. Beklager rotete innlegg, men jeg var syk og ukonsentrert. Det er en sykdom som har ligget og ventet på å blusse opp igjen, og legen sa at stress kan være grunnen. Men nå har vi blitt enige og skal omgjøre kjøpet. Jeg står fremdeles ikke oppført som eier selv om forsikringen står på meg. Selskapet godkjente at forsikringen står på meg fordi den ble overført fra selger med mitt samtykke. Vi skal lage en ny kontrakt og inngå en avtale om at jeg får pengene i avdrag over to måneder. Det siste høres risky ut, men det er best for hunden. Forsikringen står på meg til alt er betalt. ts Anonymkode: 31440...021
Gjest Newroz Skrevet 6. oktober 2018 #19 Skrevet 6. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mangler eierskiftebeviset. Bare den som står som eier kan endre eierskapet. Hovedspørsmålet var hvordan man kan bli registret som eier uten eierskiftebevis. Beklager rotete innlegg, men jeg var syk og ukonsentrert. Det er en sykdom som har ligget og ventet på å blusse opp igjen, og legen sa at stress kan være grunnen. Men nå har vi blitt enige og skal omgjøre kjøpet. Jeg står fremdeles ikke oppført som eier selv om forsikringen står på meg. Selskapet godkjente at forsikringen står på meg fordi den ble overført fra selger med mitt samtykke. Vi skal lage en ny kontrakt og inngå en avtale om at jeg får pengene i avdrag over to måneder. Det siste høres risky ut, men det er best for hunden. Forsikringen står på meg til alt er betalt. ts Anonymkode: 31440...021 Hvis jeg forstår deg riktig, så går dere nå fra avtalen. Du leverer hunden tilbake, og du skal få dine penger tilbake? Jeg ville vært særdeles skeptisk til å få pengene i to omganger. Sørg for å ha dette skriftlig, og sørg for at hvis hun ikke betaler innen fristen så løper det renter. Hun skylder deg penger. https://www.dinside.no/okonomi/gjeldsbrev/62667966
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #20 Skrevet 6. oktober 2018 21 minutter siden, Newroz said: Hvis jeg forstår deg riktig, så går dere nå fra avtalen. Du leverer hunden tilbake, og du skal få dine penger tilbake? Jeg ville vært særdeles skeptisk til å få pengene i to omganger. Sørg for å ha dette skriftlig, og sørg for at hvis hun ikke betaler innen fristen så løper det renter. Hun skylder deg penger. https://www.dinside.no/okonomi/gjeldsbrev/62667966 Jeg har sagt at vi må ha to uavhengige vitners underskrift på grunn av pengene. Selger har hunden hjemme hos seg. De savnet hunden, og den muntlige avtalen var at de kunne få passe den. Jeg vet ikke hvor jeg kan finne to uavhengige vitner på samme tidspunkt, men trenger de å være tilstede? Vi har avtalt å møtes til uka. Selger må også ha to. Selger foreslår å betale i fire avdrag over to måneder. Skal jeg vente i to måneder og få hele summen da og ikke inngå noen avtale nå? Er redd jeg kan bli lurt for pengene, men da gjenstår det bare å anmelde? Jeg har kjøpekontrakten og forsikringen på hunden som selger selv har overført på mitt navn. Forsikringselskapet sa at jeg ikke må overføre forsikringen tilbake før alt er gjort opp, da jeg ville stille svakere i en eventuell sak. ts Anonymkode: 31440...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå