Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksem min gjorde det slutt med dama sin for et par uker siden. Dattera mi på 14 har klagd endel over at hun savner stemora si og stesøstera si... Hun kommer liksom ikke over det savnet... Såvidt jeg har forstått, var hun veldig knytta til stesøster. Knytta til stemor også. Er det normalt for en 14-åring å kjenne på savn i flere uker? Hadde hun mista kjæresten sin, hadde jeg skjønt at hun er lei seg, men her er det snakk om stemor og stesøster som ikke lenger tar like stor plass i livet hennes. (Hun har fortsatt litt kontakt med stemor og stesøster). Noen som har noen råd å komme med her? Veit ikke helt hva jeg som mor kan gjøre her? Takk på forhånd!

Anonymkode: b4092...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det normalt å savne familie i mer enn et par uker! Regner med de har vært viktige i livet hennes over tid. 

Anonymkode: 42431...1c3

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksem min gjorde det slutt med dama sin for et par uker siden. Dattera mi på 14 har klagd endel over at hun savner stemora si og stesøstera si... Hun kommer liksom ikke over det savnet... Såvidt jeg har forstått, var hun veldig knytta til stesøster. Knytta til stemor også. Er det normalt for en 14-åring å kjenne på savn i flere uker? Hadde hun mista kjæresten sin, hadde jeg skjønt at hun er lei seg, men her er det snakk om stemor og stesøster som ikke lenger tar like stor plass i livet hennes. (Hun har fortsatt litt kontakt med stemor og stesøster). Noen som har noen råd å komme med her? Veit ikke helt hva jeg som mor kan gjøre her? Takk på forhånd!

Hun er 14 år, kan hun ikke ha kontakt med dem selv om det er slutt? I hvert fall stesøstra si? 

Edit.... Ser nå at hun har litt kontakt... Er ikke så mye å gjøre med, annet enn at sånn er livet. Folk kommer og går. Et samlivsbrudd er alltid tungt den første tiden, så går det over. Som det meste annet gjør.

Så da er det vel bare å ta tiden til hjelp, og hun får heller holde kontakten selv. 

Endret av Dævendøtte
Skrevet

Hvor lenge var de sammen før forholdet tok slutt?

Anonymkode: 99d9c...199

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var de sammen før forholdet tok slutt?

De var sammen i ca. to år, men dattera mi blei ikke kjent med stemora og stesøstera før året etter.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De var sammen i ca. to år, men dattera mi blei ikke kjent med stemora og stesøstera før året etter.

Da har de sikkert fått veldig god kontakt. Man kan ha mange gode opplevelser sammen på ett år. Håper faren og stemoren kan legge til rette for at de kan treffes. Ikke lett når forhold tar slutt. Deres forhold har jo ikke gjort det.

• Liker 3
Skrevet

Kan du snakke med stemor om det? Bare si det slik at de vet det? Er jo ikke noe i veien for at stesøstrene kan være venninner vel? 

Anonymkode: 6bdcb...645

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette hadde vært min datter ville jeg tatt kontakt med stemoren og fortalt om hvordan datteren min følte det. Så ville jeg direkte organisert besøk og samvær med datteren og dem, f. Eks invitert den til middag i samværsuker eller invitert stesøsteren på overnatting osv. ❤️

For en gave for fjortenåringen å kunne ha flere gode mennesker i sin familie, selv om forholdet til pappa ikke funket! ❤️

Anonymkode: 7cd2e...7ba

• Liker 4
Skrevet

Huff, kjenner jeg får litt vondt av disse ungene som går igjennom flere brudd. Når mor/far er forelska og happy i ny partner, så skal alle leke storfamilie, og når det går skeis, så mister barna viktige relasjoner og tillitsbånd omtrent over natta. 

Håper stemor og stesøster ønsker å holde kontakten, selv om forholdet til pappaen er slutt. 

Anonymkode: d2353...544

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært min datter ville jeg tatt kontakt med stemoren og fortalt om hvordan datteren min følte det. Så ville jeg direkte organisert besøk og samvær med datteren og dem, f. Eks invitert den til middag i samværsuker eller invitert stesøsteren på overnatting osv. ❤️

For en gave for fjortenåringen å kunne ha flere gode mennesker i sin familie, selv om forholdet til pappa ikke funket! ❤️

Anonymkode: 7cd2e...7ba

Dette ❤️

• Liker 2
Skrevet

Det er mulig å få til samvær.

Vennina mi var stemor til en gutt på 10 og ei jente på 8 i fire år. Nå er hun blitt reservetante til begge så ofte ungene vil. Ungene bor i gangavstand til henne og er titt og ofte innom både på besøk og overnattinger.

Anonymkode: 52708...f04

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...