Gå til innhold

Jeg har så lyst på et dyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utfordringen er at jeg reiser mye, men sjelden lenger enn 40 mil. Besøker mye familie fra hjemtraktene pluss bare en bobiltur på måfå. Grunnen til at jeg vil ha et dyr er at jeg trenger noe å ha omsorg og ansvar for! Jeg liker å se at dyr har det godt. Dessverre kan jeg ikke ha hund pga jeg er ute av stand til å gå lengre turer iblant.

Er det noe som helst dyr som passer til livsstilen min?? Jeg liker at dyr får bevege seg mest mulig utenfor bur, men de har det vel greit i det en uke nå og da, og jeg har det kun på fanget? Hvilke dyr fins det eventuellt bånd til så det får boltre seg litt?

Altså et dyr jeg kan ha ned meg, helst hvor det får beveget seg mens det hjemme vil løpe/bevege seg fritt? Blir veldig takknemlig for svar, og hva som er fordel og morsomt med ditt eksempel? Jeg må snart ha noe å ta vare på, så håper inderlig har forslag!

Anonymkode: b2d1b...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å ha det på fanget? 

Anonymkode: ea37b...3bc

Skrevet

Ellers er det eneste dyret jeg vet om utenom hund som du kan ha i bur er ilder. De krever mye stell men er morsomme dyr. 

Skrevet

En robot-hund. Kommer ikke på noe dyr som passer til måten du lever på. Men du kan jo melde deg som hundepasser, frivillig på kattehuset osv. 

Anonymkode: bcc32...0e7

• Liker 1
Skrevet

Hvordan bor du? Kan du ha en liten hund i løpestreng? Både hunder og (inkulderte) katter liker å følge eier hvor som helst. Turer og bobilferier er da gode ferier for dyra.

Anonymkode: 12923...69b

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan bor du? Kan du ha en liten hund i løpestreng? Både hunder og (inkulderte) katter liker å følge eier hvor som helst. Turer og bobilferier er da gode ferier for dyra.

En liten hund trenger tur som alle andre hunder. Nytter ikke å la den bo i en løpestreng på begrenset område. Det vil kun resultere i en usikker og kanskje aggressiv hund. 

• Liker 1
Skrevet

Katter kan gå alene ute i kjente områder.. i ukjent kan du bruke band, inn kan dei gå laust. I mange katter liker og kjøreturer, men blir det lange turer må dei ha kattesand. 

Anonymkode: 31e8d...a5d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten hund trenger tur som alle andre hunder. Nytter ikke å la den bo i en løpestreng på begrenset område. Det vil kun resultere i en usikker og kanskje aggressiv hund. 

TS sier hun kan gå korte turer. Ikke slakt de som ber om råd. De fremtidige dyreeierne som virkelig er et problem ber aldri om råd. Løpestreng var ment som et supplement til turene hennes.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å ha det på fanget? 

Nei, tenkte når jeg var på besøk, så liker jo ikke alle at dyr er fri. At jeg da hadde det på fanget så det kom seg ut av buret nå og da og fikk kos.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers er det eneste dyret jeg vet om utenom hund som du kan ha i bur er ilder. De krever mye stell men er morsomme dyr. 

Kan de ha bånd på? Unnskyld hvis det er dumt spørsmål. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte en stund på liten hund, men de må jo ha daglig morson utendørs to, tre ganger om dagen, og når jeg er ute av funksjon, så blir det veldig korte lufteturen. Og så hører jeg at de bjeffer mer enn normalt, og jeg må virkelig tenke på de jeg besøker  😄

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte en stund på liten hund, men de må jo ha daglig morson utendørs to, tre ganger om dagen, og når jeg er ute av funksjon, så blir det veldig korte lufteturen. Og så hører jeg at de bjeffer mer enn normalt, og jeg må virkelig tenke på de jeg besøker  😄

Jeg har hatt tre katter. De er like bra, om ikke bedre, enn hunder. Om du behandler katten riktig og setter av mye tid til den som ungdyr så har du omlag en hund. Det kommer selvsagt litt an på gener, men katter tilpasser seg så raskt at de snart har tatt igjen hunden.

Katten kan styre seg selv hjemme, og en katt som er tilpasset eier og ikke sted kan fint bli med på tur når du er borte. Jeg har hatt flere av begge arter, og de siste årene har jeg blitt mer imponert over kattene enn hundene. Det forutsetter at du har tid, for katter krever respekt og omsorg, og gir det samme tilbake. De har utviklet et utrolig samhold til mennesker på få ti-år.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje jeg lander på katt da, men da er spørsmålet hvilke rase som er roligste? Skjønner at kattunger er høyt og lavt og all over, men når de blir voksne? Jeg kan godt kjøpe rasekatt, men da pga gemytt. Da kan jeg jo faktisk fått lufteturen med den i ukjente omgivelser. Og var litt redd de ikke likte lang bilkjøring. Men kan jo lufte den på veien.

De jeg besøker har godtatt ønsket mitt, og de liker katter. De var kanskje redd jeg dukket opp med gekko eller rotte 😄

Skrevet

Jeg har hatt tre katter. De er like bra, om ikke bedre, enn hunder. Om du behandler katten riktig og setter av mye tid til den som ungdyr så har du omlag en hund. Det kommer selvsagt litt an på gener, men katter tilpasser seg så raskt at de snart har tatt igjen hunden.

Katten kan styre seg selv hjemme, og en katt som er tilpasset eier og ikke sted kan fint bli med på tur når du er borte. Jeg har hatt flere av begge arter, og de siste årene har jeg blitt mer imponert over kattene enn hundene. Det forutsetter at du har tid, for katter krever respekt og omsorg, og gir det samme tilbake. De har utviklet et utrolig samhold til mennesker på få ti-år.

Tid og omsorg har jeg 🙂 har tenkt nøye over det, men var usikker på om jeg kunne ha iom at jeg reiser en del, og jeg ville jo ha dyret med 🙂  vet du hvilke katteraser som egner seg best mtp livsstilen ? 

Skrevet

Rotte. De skal være både sosiale, intelligente og så kan den bo på kroppen din intillegg til et romslig bur.

Anonymkode: 34d8b...7ac

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg lander på katt da, men da er spørsmålet hvilke rase som er roligste? Skjønner at kattunger er høyt og lavt og all over, men når de blir voksne? Jeg kan godt kjøpe rasekatt, men da pga gemytt. Da kan jeg jo faktisk fått lufteturen med den i ukjente omgivelser. Og var litt redd de ikke likte lang bilkjøring. Men kan jo lufte den på veien.

De jeg besøker har godtatt ønsket mitt, og de liker katter. De var kanskje redd jeg dukket opp med gekko eller rotte 😄

Jeg er dyrlege og anbefaler huskatt eller fonuftig blandet hunderaser. De har best helse og både du og dyret har det som regel best. Hvordan hunden eller katten takler en biltur har mye med personlighet og tilvenning å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Tid og omsorg har jeg 🙂 har tenkt nøye over det, men var usikker på om jeg kunne ha iom at jeg reiser en del, og jeg ville jo ha dyret med 🙂  vet du hvilke katteraser som egner seg best mtp livsstilen ? 

Er du sikker på at du vil ha rsekatt, og i tilfelle hvorfor?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

kattunger er alltid høyt og lavt! 
Det du bør gjøre, dersom du ønsker en rolig katt som passer din livstil/bosituasjon er å kontakte noen som driver med omplassering å finne en voksen katt. Da vet man litt om hvilket gemytt dem har, med kattunger vet man aldri helt hva man ender opp med. Jeg har huskatt på 3 år som sover dagen lang og er verdens største slappfisk, og en på 2 år som er høyt og lavt hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rotte. De skal være både sosiale, intelligente og så kan den bo på kroppen din intillegg til et romslig bur.

Anonymkode: 34d8b...7ac

Jeg har ofte vært innom tanken, men de jeg besøker er ikke så begeistret  😄

Skrevet
Akkurat nå, _popcorn_ skrev:

kattunger er alltid høyt og lavt! 
Det du bør gjøre, dersom du ønsker en rolig katt som passer din livstil/bosituasjon er å kontakte noen som driver med omplassering å finne en voksen katt. Da vet man litt om hvilket gemytt dem har, med kattunger vet man aldri helt hva man ender opp med. Jeg har huskatt på 3 år som sover dagen lang og er verdens største slappfisk, og en på 2 år som er høyt og lavt hele tiden. 

Sterkt uenig. Finn en katt som kan vokse sammen med deg. Form din egen. Det er slik vi former kattene videre og det er best for både deg, katten og fremtiden til kattene. En omplasseringskatt er som regel ødelagt for deg som person. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...