Gjest peachblossom Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Hei! Jeg lurer på: Hvis jeg er på AAP og NAV vil ha meg i arbeidstrening, kan jeg ikke like gjerne finne meg en jobb selv? Jeg har vært i jobb i flere år, og jeg har ikke vært lenge borte, så jeg er ganske sikker på at jeg klarer å finne meg en jobb selv. Jeg har fått 11 av 13 jobber som jeg har vært på intervju for, så jeg har positive erfaringer rundt søknads -og ansettelsesprosesser. Greia er at NAV foreslår jobber som jeg ser på som nedverdigende. Altså som er mye enklere enn det jeg har erfaring med fra tidligere, og i forhold til min utdannelse. I tillegg er det snakk om å jobbe for å få AAP, hvilket jo er dårlig betalt. Jeg er vant til minst det dobbelte i lønn. Sånn jeg ser det så er det bedre for meg å velge en jobb selv, i stedet for å bli plassert et sted jeg ikke har lyst til å jobbe. Og det er bedre å tjene 24.000 i måneden enn 12.000. Jeg regner med at jeg enten må ta NAV sitt forslag eller melde meg ut av NAV og ordne opp selv? Og så lurer jeg på, sånn rent hypotetisk: Hvis jeg har vært på AAP så lenge at det blir snakk om å søke ufør, men jeg bestemmer meg for å gi arbeidslivet en siste sjanse først, jobber en stund, men ikke takle det og må søke ufør likevel. Hadde jeg da måttet gå på AAP i fire nye år før jeg kunne søke ufør? Og hvis jeg er ufør. Kan jeg da begynne å jobbe senere, hvis livskvaliteten blir bedre etter noen år? Vet dette er litt diffust, men ønsker å være litt uspesifikk og samtidig lufte noen spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #2 Skrevet 26. september 2018 Hvis du kan finne en jobb du klarer på egenhånd trenger du jo strengt tatt ikke aap. Det er bare å kjøre på. Anonymkode: c5f09...8c1 9