Gå til innhold

Venner som nesten aldri tar initiativ selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske introvert av person, og føler at mange av mine venner er jeg den første som sender melding. De svarer alltid positivt tilbake, men føler jeg som må jobbe mest med å opprettholde kontakten. Vil ikke si det føles ensidig, men det gjør meg litt usikker noen ganger. Er det egentlig noe å tenke over?

Anonymkode: 38b1c...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det skjer med meg så er det fordi folk tar kontakt relativt ofte. Jeg er ikke sånn som har behov for å finne på noe hele tiden eller skrive meldinger hele tiden, så jeg får rett og slett ikke mulighet til å være den som tar kontakt først da.

Kunne nok sikkert vært flinkere til å ta kontakt, men det er noe med ulike behov for min del.

Så det kan være slike ting, men jeg vet ikke. Så lenge den andre virker interessert og ikke kommer med masse unnskyldninger så ville jeg ikke lagt så mye i det.

Anonymkode: 5172e...ce6

Skrevet

Jeg har en slik vennine jeg også, hun er ekstreeemt dårlig til å ta initativ. MEN hun er alltid med når jeg spør henne/inviterer henne med. Vi er vel sammen 1-3 ganger i måneden, varierer. Snakker sjeldent på sosiale medier, med unntak av noen snap her og der. Verken jeg eller hun er så glad i å snakke på sosiale medier. Det er sjeldent (har kanskje skjedd én gang i løpet av vårt vennskap, at hun har sagt at det ikke passer likevel - men da har hun prøvd å finne en annen dag). Hun får dårlig samvittighet hvis det ikke passer og hun må avlyse. Jeg synes selvsagt det er surt at hun nesten aldri tar initativ, men ja... :)

Vi har det jo så utrolig koseligt når vi er sammen, og hun er virkelig interessert i å henge med meg - så det veier opp. Hadde vært uaktuelt å kutte kontakt pga en slik filleting. Jeg tror det finnes mennesker som bare er slik fra naturen - uten at det ligger noe i det. 

Anonymkode: 75c8c...34f

• Liker 1
Skrevet

Mhmm, er selv introvert trur kanskje ekstroverter ikkje planlegger like nøye som oss🤔 personlig finner eg kun på ting som er avtalt og har ein naturlig avslutning, mens meir sosial folk kan berre «henge» rundt vær andre uten noen bestemt mål eller meining..

Anonymkode: 6bb25...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...