Nina84 Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Da er vi kommet til den tiden på året der det er nærmest umulig å kle på barna når de skal på skolen. Morgenene er iskalde, mens det blir mildt ut på dagen. Vil ikke at de skal fryse, men samtidig vet jeg at varme klær blir for varmt ut på dagen. Hvordan løser dere dette?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #2 Skrevet 26. september 2018 Skolebarna kler seg selv. Yngste velger bomullstights under olabukser, eller tykk tights under skjørt. Boblejakke om morgen, som bæres hjem. Eldste fryser om morgenen, ig er riktig kledd hjem. Jeg har da samme «problem» selv, har ikke du? Anonymkode: 3706f...03d
Nina84 Skrevet 26. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skolebarna kler seg selv. Yngste velger bomullstights under olabukser, eller tykk tights under skjørt. Boblejakke om morgen, som bæres hjem. Eldste fryser om morgenen, ig er riktig kledd hjem. Jeg har da samme «problem» selv, har ikke du? Anonymkode: 3706f...03d Joda, har samme problemet, men i motsetning til dem tilbringes minimalt med tid ute. Derfor mye lettere å kle på meg selv enn dem. I tillegg litt usikker på om 6 åringen vil tenke seg frem til at han ikke trenger å kle seg så godt i siste friminutt og når han skal hjem som han gjorde da han dro på skolen. Regner med de voksne passer litt på, men vet det ikke er samme oppfølging som i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Er lærer på en barneskole og kjenner igjen problemet. Vet ikke hvordan det er hos dere, men vi oppfordrer foreldrene til å ha ulike sett med klær på skolen. På den måten kan vi lærere gi barna beskjed om hva som er riktig sett til hvert enkelt friminutt. For eksempel kan vi si "nå regner det, og dere bør derfor ha på regntøy". Kanskje opplagt for mange, men der er alltid de barna som ikke klarer å velge rett dersom vi ikke sier ifra. Dessverre er der også de barna som ikke har fått med de ulike settene, og da kan det ofte bli at de må ta til takke med det de kom til skolen med den dagen. Anonymkode: 1e953...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 Lag på lag, hvor jakker/lue/pannebånd/votter puttes i sekken på vei hjem om det har blitt varmt. Foreløpig er det ikke aktuelt med stillongs her, men det kommer vel om noen uker det også. Den blir i tilfelle på hele dagen. I overgangen oppmuntrer jeg heller yngste (som fortsatt er litt på SFO) til å ta på utebukse når han leker ute, det tar vinden. Gutta her går typisk i olabukse, t-skjorte og hettejakke, og så velges ytterjakke etter været. Bruker mye allværstøy, og sender med utebukse/regnbukse i sekken når det er meldt nedbør. Bruker også stort sett gore-tex sko for å slippe å tenke på støvler. Ang 6 åring: i 1. og 2. klasse og på SFO så får barna hjelp til hva de bør kle på seg når de er på skolen. Der er det mer viktig å passe på at de har litt ekstra liggende på skolen. Anonymkode: 8f476...cc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå