Gå til innhold

Komiserier som ikke er så teite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til noen gode serier som er litt morsomme uten å være så teite?😁 synes mange komiserier blir så bråkete og unaturlige og da synes jeg det bare er teit😅

Anonymkode: b90ae...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Office er min all-time-high komiserie. Gikk fra 2005 til 2013. Underfundig om kontorlivet med enestående karakterer.

Du finner alle ni sesongene gratis på nett hvis du googler.

• Liker 2
Skrevet

Fawlty Towers

Allo allo

Anonymkode: 22b98...386

• Liker 2
Skrevet

Frasier!

Anonymkode: 0415d...0df

• Liker 2
Skrevet

Alle disse er jo veldig unaturlige og påtatte. Jeg tror TS mener serier der morsomme situasjoner dukker opp til stadighet uten at det nødvendigvis fokuseres så veldig hardt på det. Breaking Bad f. eks? Egentlig en spenningsserie, men også ganske komisk til tider. 

• Liker 1
Skrevet

The good place synes jeg er morsom.

Anonymkode: 11950...df4

• Liker 1
Skrevet

Du må nesten si hvilken type humor du liker...

Selv syntes jeg scrubs, malcolm i midten, It's always sunny in philadelphia var morsomt de første episodene, the office var iblant morsomt

Skrevet

Jeg liker best humor i seriøse serier. Hvor humoren er det lille ekstra og på sidelinjen. Slik som Castle, The mentalist, House MD. Er ikke sånn humor-humor, men det er små stikk her og der som faktisk får meg til å le. Er ikke noe big fan av komedier, fordi de prøver for hardt. 

Supernatural har også en karakter (eller flere) som jeg digger på grunn av humor. Lucifer og tidlig Castiel i Supernatural digger jeg på grunn av humoren. Supernatrual har veldig mye morsomt her og der igjennom det hele også og ikke bare knyttet til disse to karakterene. 

Av de jeg har nevnt så er det nok The Mentalist som er morsomt, mye tørr humor og en fiffi kommentar her og der i hver episode nesten. Kanskje ikke dette du tenkte på, men siden disse ofte ikke kommer opp når du søker "Comedy tv series" så nevne jeg dem :) 

Anonymkode: f421c...aa4

• Liker 3
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

The Office (UK-versjonen).

Ikke bare er det komedie på høyt nivå (mye subtil vitsing om politisk korrekthet bl.a.), men i tillegg er det en brilliant dramatisk skildring av en mann som lever i total virkelighetsfornektelse over hvem han er, og hva andre syns om ham, og som sakte men sikkert beveger seg mot det mentale sammenbrudd etter hvert som han opplever små drypp av ekte innsikt om seg selv, og hvor han egentlig befinner seg i det sosiale hierarkiet.

The Office (UK) er en av de få seriene/filmene som virkelig klarer å skildre en gjennomført usympatisk, men troverdig person, som man allikevel sympatiserer med, fordi man skjønner hvorfor han er som han er (en usikker person), og det er noe grunnleggende menneskelig ved ham som man hater å kjenne seg selv igjen i.

Kan ikke få anbefalt den serien nok. Den er like vond som den er morsom, og veldig smart og innsiktsfull når det kommer til menneskenaturen og det sosiale spillet. Hvis du ikke har sosial angst fra før av, kommer du til å ha det etterpå.

Skrevet

@HerrBæsjerumpehull tiltreder din kommentar! Forøvrig merkelig/morsomt å sitere deg med det nicket🤣 

Anonymkode: dda5f...139

Skrevet

full og fuller house

Anonymkode: 4c05a...78a

Skrevet
9 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

The Office (UK-versjonen).

Ikke bare er det komedie på høyt nivå (mye subtil vitsing om politisk korrekthet bl.a.), men i tillegg er det en brilliant dramatisk skildring av en mann som lever i total virkelighetsfornektelse over hvem han er, og hva andre syns om ham, og som sakte men sikkert beveger seg mot det mentale sammenbrudd etter hvert som han opplever små drypp av ekte innsikt om seg selv, og hvor han egentlig befinner seg i det sosiale hierarkiet.

The Office (UK) er en av de få seriene/filmene som virkelig klarer å skildre en gjennomført usympatisk, men troverdig person, som man allikevel sympatiserer med, fordi man skjønner hvorfor han er som han er (en usikker person), og det er noe grunnleggende menneskelig ved ham som man hater å kjenne seg selv igjen i.

Kan ikke få anbefalt den serien nok. Den er like vond som den er morsom, og veldig smart og innsiktsfull når det kommer til menneskenaturen og det sosiale spillet. Hvis du ikke har sosial angst fra før av, kommer du til å ha det etterpå.

Hvor kan man se den?

Skrevet

Superstore, ligner litt på The Office, men det foregår i et supermarked.

Anonymkode: 8cce7...40e

Skrevet

Synes Modern Family funker.

Anonymkode: 76398...73e

• Liker 2
Skrevet

The Ranch på Netflix

Skrevet

Jeg synes Modern Familiy er morsom.
Likte også Life in Peaces. Litt samme genere som modern family på netflix. 

Ellers ler jeg litt av ting som skjer i Handmaids tail, liker godt hvordan hovedpersonen er mot husfruen sin. Det er morsomt. 
Men det er jo langt fra en komedie. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker best humor i seriøse serier. Hvor humoren er det lille ekstra og på sidelinjen. Slik som Castle, The mentalist, House MD. Er ikke sånn humor-humor, men det er små stikk her og der som faktisk får meg til å le. Er ikke noe big fan av komedier, fordi de prøver for hardt. 

Supernatural har også en karakter (eller flere) som jeg digger på grunn av humor. Lucifer og tidlig Castiel i Supernatural digger jeg på grunn av humoren. Supernatrual har veldig mye morsomt her og der igjennom det hele også og ikke bare knyttet til disse to karakterene. 

Av de jeg har nevnt så er det nok The Mentalist som er morsomt, mye tørr humor og en fiffi kommentar her og der i hver episode nesten. Kanskje ikke dette du tenkte på, men siden disse ofte ikke kommer opp når du søker "Comedy tv series" så nevne jeg dem :) 

Anonymkode: f421c...aa4

Enig, Castle og House er (var) skikkelig bra. Liker også Lucifer godt. Ellers synes jeg The Big Bang Theory, Young Sheldon og iZombie er morsomme serier :) 

Skrevet

Vet ikke hvilken type humor du har, men endel av det som er nevnt her er jo nettopp bråkete og unaturlige.

Jeg liker faktisk Modern family litt.

Synes serien Love kan være søt og morsom. Atypical er også en serie jeg synes kan være morsom.

Jeg liker også humoren i Supernatural og The Magicians.

Jeg har kun sett den amerikanske versjonen, men liker Shameless. Weeds liker jeg også.

Jeg synes at Z Nation er morsomt, men det er kanskje for litt spesielt interesserte :P

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
3 hours ago, Hei der said:

Hvor kan man se den?

Det vet jeg ikke. Det er en BBC-produsert serie, så det er god mulig den ligger på nettsidene deres (BBC iPlayer). Men da må du nok gå via en VPN-server som sier du befinner deg i Storbritannia.

Hvis ikke, har du jo alltids PirateBay, eller evt en av mange smått lugubre streamingsider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...