Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #1 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg er oppvokst på en annen kant av landet. Der bodde familien min i enebolig i et villaområde, lite trafikkert, gode oppvekstvilkår for barn, nærme badevann/sjø, nærme skog/turområder og ca 25 min med bil fra sentrum. Hvor kan jeg finne liknende områder i Oslo, uten at det koster det hvite ut av øyet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 17. mars 2005 #2 Del Skrevet 17. mars 2005 Hvor kan jeg finne liknende områder i Oslo, uten at det koster det hvite ut av øyet? www.finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På leting etter hus Skrevet 17. mars 2005 #3 Del Skrevet 17. mars 2005 www.finn.no Jeg kjenner til finn.no Kanskje du vil tipse meg om et spesifikt område jeg kan søke i på finn.no? Var jeg uklar i spørsmålet mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 17. mars 2005 #4 Del Skrevet 17. mars 2005 Først så kan du sjekke her: http://search.kvasir.no/query?mop=mc&what=...x=180&map.y=301 Så kan du gå videre hit (for å finne avstand til et sentrum): http://search.kvasir.no/query?what=routeform Og så er du klar for å sjekke på www.finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 17. mars 2005 #5 Del Skrevet 17. mars 2005 Slike områder finner du mange av i Akershus. Jeg er best kjent på Lørenskog/Romerike-siden, men du har jo like mange steder sikkert på andre siden av Oslo. Kan nevne noen: * Lørenskog, Lillestrøm, Strømmen * Skedsmokorset, Fetsund, Nittedal (Gjelleråsen, Hagan.. ), Skjetten Nå er det vanskelig å vite hva du mener med "det hvite ut av øyet" - det er jo selvfølgelig en definisjonssak. Men det er selvfølgelig dyrere med en gang du kommer innenfor Oslogrensa. Og at vestkanten er dyrere enn østkanten er vel heller ingen stor overaskelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 17. mars 2005 #6 Del Skrevet 17. mars 2005 Vil anbefale Maridalen! Det er så utrolig pent der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På leting etter hus Skrevet 17. mars 2005 #7 Del Skrevet 17. mars 2005 Kjempeflott med konkrete stedsnavn Det gjør det lettere å plotte inn søkekriterier i f.eks. finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 17. mars 2005 #8 Del Skrevet 17. mars 2005 Rundt Rustadsaga. Kjepeflotte turterreng og badevann. (Bøler) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #9 Del Skrevet 18. mars 2005 Noen områder i Groruddalen, faktisk, sånn som Ammerud, Stovner, Høybråten, Grorud. Ville kanskje ikke latt barna mine fullført skolen i området (men gjorde det nå med glans selv i sin tid), men her finnes det villaområder og nærhet til marka og badevann. Prisene er vel relativt høye, men langt lavere enn i andre deler av byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #10 Del Skrevet 18. mars 2005 Asker, Bærum, Kolbotn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 18. mars 2005 #11 Del Skrevet 18. mars 2005 Nordberg (men det er nok litt dyrt) Årvoll, Tonsenhagen Skullerud, Østensjø Kolbotn, Oppegård Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #12 Del Skrevet 18. mars 2005 Son, 4,5 mil syd for Oslo. Utrolig idyllisk sted ved fjorden. Kort vei til badestrender, masse båtliv, fine turområder i nærheten, gode togforbindelser til Oslo (40 min.). Et bra sted for barn og unge å vokse opp. Ikke av de aller billigste, men ikke like dyrt som tilsvarende attraktive områder i Oslo. Son er en perle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 18. mars 2005 #13 Del Skrevet 18. mars 2005 For en bra tråd. Jeg også kunne tenkt meg en fin rekkehusleilighet/liten enebolig et sånt sted. *følger med videre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #14 Del Skrevet 18. mars 2005 Asker' date=' Bærum, Kolbotn[/quote'] Veldig enig med anbefalingen av Kolbotn. Vi har bodd her i 6 år nå og synes miljøet minner om det jeg vokste opp i selv i en av Vestfoldbyene. Samtidig er det ikke lang vei til Oslo (20 min med bil, god togforbindelse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. mars 2005 #15 Del Skrevet 18. mars 2005 Kolbotn Langhus Ski Ås Kroer Sofiemyr Lørenskog ...bare noen forslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 18. mars 2005 #16 Del Skrevet 18. mars 2005 Åh, må bare få med Vestby - der er det helt nydelig. Blåser litt, men aah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. mars 2005 #17 Del Skrevet 18. mars 2005 Åh' date=' må bare få med Vestby - der er det helt nydelig. Blåser litt, men aah.[/quote'] Der er det koselig, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 18. mars 2005 #18 Del Skrevet 18. mars 2005 Romerike. Fullt mulig å finne et rekkehus el. for under halvannen mill (inkl. fellesgjeld) i nærhet til Romeriksåsene, rådyr i skogen, lysløyper, kort vei til Oslo med og og så massevis av offentlig kommunikasjon. Nittedal og Skedsmo er nevnt - støtter den anbefalingen. Har sett tilsvarende boliger til 2 mill på forholdsvis usentrale steder i Oslo øst. Så å krysse bygrensen er anbefalt på det sterkeste. Du kommer kjappere til byen med offentlig kommunikasjon mange steder utenfor byen, enn med t-banen til sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 19. mars 2005 #19 Del Skrevet 19. mars 2005 Skjetten? Tror prisene der fortsatt er forholdvis greie. 20 min med bussen til jernbantorget, evt er det en kort tur med bil eller buss (5 min) til Lillestrøm hvor toget til Oslo bare tar 12 min. Mye skjer i Lillestrøm om dagen og prisene der har jo virklelig satt fart. På Skjetten er man bare 5 min unna. Der blir det ny kino, er masse kafeer, et par koselige restauranter og en god del butikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #20 Del Skrevet 19. mars 2005 ytre enebakk! 20 minutter med bil fra bygrensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå